Uitgerekend in December 2016!

Ja dat is wel een goede tip denk ik! Vooral als het maar 1 blaadje is, zullen ze het toch wel lezen? Gewoon ergens op laten plakken waar ze steeds kijken :)

ik kom hier inmiddels steeds zo moe thuis dat ik een uur moet slapen voordat het weer gaat.. Hopelijk kan ik snel beginnen met werk overdragen..

De kogel is door de kerk. Bij 34 weken, over drie weken dus, ga ik met zwangerschapsverlof. Lijkt ineens zo dichtbij! Maar ik heb er zin in en ben er ook aan toe. Ik kan dan pas echt genieten van de zwangerschap heb ik het idee. Lekker op mijn gemak de babykleertjes uitzoeken, wassen en opbergen. En dan ook de dozen vol met babyspullen uitpakken en opruimen.

Ik heb toch zo'n spierpijn in mijn liezen? Blijkt gewoon bandenpijn te zijn. Die spieren rekken dus flink op ;-). Pietje (dat is zijn werknaam) lag twee weken geleden nog dwars in mijn buik, maar is gedraaid. Hij ligt nu in stuit. Die knul heeft nog geen enkele keer 'goed' gelegen, de kleine draak. En hoe meer iedereen zegt dat ie nog tijd heeft om te draaien, hoe meer ik het gevoel krijg dat ie dat niet doet. Ik kan er namelijk ook niet tegen dat mensen zeggen wat ik moet doen, dan doe ik het juist niet, hihi.

@klimsie, de babykamer is nog lang niet af. Ik zie nu dat ik 'bijna' heb opgeschreven, maar dat klopt helemaal niet. Ik heb nu met mijn man afgesproken dat de babykamer klaar is als ik met verlof ga. Hij heeft nu alleen twee weken minder dan ie eerst dacht...

@zwangere-22, je moet jouw geboorteplan zeker bespreken met de verloskundige of gynaecoloog en ervoor zorgen dat het in je dossier komt. Bij mijn ziekenhuis hebben ze daar in elk geval wel aandacht voor! De verloskamers zijn kraamsuites met alles erop en eraan. En de kamers op de kraamafdeling zijn erop gericht dat moeder en kind bij elkaar blijven, zelfs als de baby in de couveuse ligt. Wat dat betreft verheug ik mij bijna om daar straks te liggen. Wat ik in elk geval moet, want ik heb een medische indicatie en de kleine moet daar nog even ter observatie blijven. Voor mij is er trouwens nooit een twijfel geweest om in het ziekenhuis te bevallen.

Spannend, morgen komt de kraamzorg dan eindelijk langs voor een intake-gesprek. Morgenochtend nog maar even stofzuigen in huis en met een stoffer overal langs xD Is ook vreselijk trouwens om het huis schoon te houden met twee katten tijdens de zwangerschap zeg.. Heb je net een stukje gehad, zie je de plukken haar van hun nieuwste stoei-avontuur alweer achter je liggen. (No-way dat ik daar voor een tweede keer langs ga, ben al blij als ik het hele huis gedaan krijg)

@Kiimsie Oh lieve help wat een huiswerk hebben jullie gekregen dan zeg :) Wij hebben wel nu na de eerst avond de opdracht gekregen om de oefeningen thuis samen te doen maar hoeven niet heel veel papieren huiswerk te doen. Wel fijn dat jullie zoveel lessen hebben, ik vond de twee avonden van ons ook wat weinig (vooral in vergelijking met hoeveel zo'n cursus kost). Mijn man daarentegen is daar wel blij mee, het ligt niet helemaal in zijn comfort zone om hypnose- en ademhalingsoefeningen te doen in een groepje met vreemde mensen. Maar hij doet gelukkig flink zijn best en aan het einde van de dag kunnen we er gelukkig onze eigen draai aan geven voor de bevalling :)

@Manon 77 @Zwangere 22-er  Wat fijn dat jullie nu in ieder geval lekker toe kunnen leven naar het zwangerschapsverlof. Echt nog even de laatste loodjes nu..  Eerlijk gezegd zou zoiets volgens mij nog wel eerder mogen beginnen voor vrouwen in Nederland. Ik kan me niet voorstellen dat je op werk nog goed kan concentreren vanaf een week of 30, laat staan ook maar enigszins comfortabel kunt zitten of staan op het werk. Maar goed drie weekjes eerder is natuurlijk altijd mooi meegenomen en klinkt een stuk fijner dan dat je met 37 weken pas mag stoppen :)

Hé dames, even een heel andere vraag: is jullie kindje al ingedaald?

Ik heb de laatste paar dagen/week dat ik echt vaker moet plassen dan alle maanden ervoor, heb ook vaker steken gevoeld en de honden uitlaten gaat steeds minder lekker omdat het dan niet lekker voelt in mijn buik. Nu las ik dus op http://www.24baby.nl/geboorte/de-bevalling/indalen-baby/ dat dit tekenen kunnen zijn dat de baby al is ingedaald. Morgen ga ik weer naar de verloskundige dus dan ga ik er zeker naar vragen..  Ben benieuwd hoe dit bij anderen is.. :)

Bij mij komt ook morgen de kraamzorg! (En ik heb een dagje vrij!) Gelukkig heb ik geen huisdieren, dus hoef ik maar een keer te zuigen :p.

Volgens mij is mijn baby nog niet ingedaald. Het zit steeds heel hoog en draait soms om. Gelukkig hoeft het officieel nog niet..

ik heb even een feestje hier! Mijn man mag zowel de week na de bevalling als de kerstvakantie vrij!!

@zwangere 22-er dat is zeker goed nieuws!  Wel fijn dat je nu al weet dat dat in ieder geval geregeld is

@Kiimsie om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee of ons mannetje al is ingedaald. Hij ligt wel een aantal weken lang met zijn hoofd naar beneden dus dat is sowieso goed. Verder heb ik ook wel redelijk vaak het gevoel dat mijn blaas vol is terwijl hij uiteindelijk maar een beetje bleek te hebben. Maar of dit komt doordat hij ingedaald is of dat of dat dat gewoon normaal is omdat hij groeit en dus steeds meer ruimte inneemt weet ik niet. Ben benieuwd wat je verloskundige zegt/als uitleg heeft :)

Ik heb wel dat ik de laatste dagen juist steeds minder goed rechtop kan zitten omdat hij dan "in de weg zit" aan de bovenkant van de baarmoeder. Zit tegenwoordig half in de ligstand op de bank.

Vandaag de intake van de kraamzorg gehad. Het klinkt goed :) ik moet alleen een extra matras in huis halen omdat mijn bed niet op klossen kan, maar dat vind ik zelf voor de rug van mijn kraamverzorgende ook beter, dus dat ga ik tegen die tijd regelen :)

hoe was jouw intake Wendy?

Ik denk dat dat vaker plassen er ook wel gewoon bij hoort. Bij mij helpt het om iets langer op de wc te blijven zitten en een beetje heen en weer te wiebelen zodat ik zeker weet dat ik goed genoeg uit heb geplast.

Was jullie kindje uiteindelijk ingedaald, Kimmsie?

Hoi :)

Hier ging de intake vandaag ook erg goed, achteraf was het niet zo spannend als ik had verwacht. Ze heeft mij direct een lijst meegegeven van spullen die ik bij hun kan bestellen voor de bevalling die ze ook nog eens komen brengen en weer ophalen :D Verder een duidelijke uitleg gekregen van wat we van hun kunnen verwachten en dat we altijd mogen bellen als we vragen hebben. Was een erg fijn gesprek. Oh en zelfs een klein cadeautje gekregen, een boekje voor het kraambezoek ofzo :) Al met al viel het gelukkig dus heel erg mee. En ze was gelukkig "dik tevreden" over alle spulletjes die we al hebben aangeschaft en voorbereid.

Haha voor het vaak moeten plassen ben ik afgelopen week ook begonnen met heen en weer wiebelen. Ik schrok er nog de eerste keer en dacht, lieve help waar ben ik nou weer mee begonnen :p Maar voelt goed om te weten dat ik niet de enige ben! Maar hetzelfde geldt voor de rest van de spijsvertering. Als ik s avonds op bed lig maakt mijn buik 100 verschillende geluidjes en het voelt alsof er luchtbelletjes in mijn buik echt alle kanten opgaan. Alsof het in kleine beetjes langs de baby moet manoeuvreren. hebben jullie dat ook?

Terug
Bovenaan