De kogel is door de kerk. Bij 34 weken, over drie weken dus, ga ik met zwangerschapsverlof. Lijkt ineens zo dichtbij! Maar ik heb er zin in en ben er ook aan toe. Ik kan dan pas echt genieten van de zwangerschap heb ik het idee. Lekker op mijn gemak de babykleertjes uitzoeken, wassen en opbergen. En dan ook de dozen vol met babyspullen uitpakken en opruimen.
Ik heb toch zo'n spierpijn in mijn liezen? Blijkt gewoon bandenpijn te zijn. Die spieren rekken dus flink op ;-). Pietje (dat is zijn werknaam) lag twee weken geleden nog dwars in mijn buik, maar is gedraaid. Hij ligt nu in stuit. Die knul heeft nog geen enkele keer 'goed' gelegen, de kleine draak. En hoe meer iedereen zegt dat ie nog tijd heeft om te draaien, hoe meer ik het gevoel krijg dat ie dat niet doet. Ik kan er namelijk ook niet tegen dat mensen zeggen wat ik moet doen, dan doe ik het juist niet, hihi.
@klimsie, de babykamer is nog lang niet af. Ik zie nu dat ik 'bijna' heb opgeschreven, maar dat klopt helemaal niet. Ik heb nu met mijn man afgesproken dat de babykamer klaar is als ik met verlof ga. Hij heeft nu alleen twee weken minder dan ie eerst dacht...
@zwangere-22, je moet jouw geboorteplan zeker bespreken met de verloskundige of gynaecoloog en ervoor zorgen dat het in je dossier komt. Bij mijn ziekenhuis hebben ze daar in elk geval wel aandacht voor! De verloskamers zijn kraamsuites met alles erop en eraan. En de kamers op de kraamafdeling zijn erop gericht dat moeder en kind bij elkaar blijven, zelfs als de baby in de couveuse ligt. Wat dat betreft verheug ik mij bijna om daar straks te liggen. Wat ik in elk geval moet, want ik heb een medische indicatie en de kleine moet daar nog even ter observatie blijven. Voor mij is er trouwens nooit een twijfel geweest om in het ziekenhuis te bevallen.