Uitgerekend in December 2016!

Ja ik moet van de kraamzorg een ondersteek lenen. Inderdaad ook gratis :) wat moet jij nog meer volgens de lijst?

Ik heb net maar digitale thermometers gekocht, ik mocht toch echt niet temperaturen met een oorthermometer :(

ik kan echt niet wachten totdat de kleine er eindelijk is! Hopelijk komt het niet twee weken te laat.. Zul je net zien.

ik heb dat gevoel niet met die belletjes gelukkig.. Lijkt me niet fijn

Ik lees jullie berichten meer dan dat ik iets post... Sorry! ;-) Veel te leuk om al die herkenbare dingen te lezen.

@Wendy P, dat van die belletjes heb ik ook.. Dat voelt heel raar en heb ook geen idee wat dat is.. Van die kleine plopjes achter elkaar.

Verder ben ik gister bij de verloskundige geweest en te horen gekregen dat onze kleine meid ongeveer 2 weken achter loopt met haar groei. Komt omdat ik al vanaf het begin een hoge bloeddruk heb (een onderdruk van 95 op het moment) en er ook nog veel bij werk.. Dus ik werk nu nog 6 dagen van wat minder uur en minder zwaar en dan moet ik in een paar dagen nog verhuizen en heel veel klussen en dan nog 2 avonden werken en dan zit het er voor mij op!

En dat plassen... Ja dat is een ramp he? Dan heb je net geplast voor je naar bed gaat en dan lig je er eventjes in en dan moet je weeeeer.. En dan kan je jezelf weer uit bed takelen haha!

Nu de intake voor de kraamzorg is geweest schrok ik wel opeens hoe dichtbij het einde al is gekomen. Nog maar een dikke maand en we zitten gewoon al op 37 weken. En nu maar hopen dat ons mannetje ook echt ergens tussen 37 en 40 weken komt. Hij loopt qua groei 2 weken voor op de zwangerschapsduur, moet er niet aan denken dat hij pas met 42 weken besluit te komen :p

@zwangere 22-er De ondersteek heb ik inderdaad ook moeten lenen, toen ze dat vandaag zei hadden we geen idee wat het was en hebben we direct een hele mooie uitleg gekregen :p. Verder heb ik ook bedverhogers, een douchekruk en een verstelbare ruggensteun moeten lenen. Die laatste lijkt me ook wel fijn om te hebben zonder de zwangerschap, voor op een zaterdag ochtend ofzo :D

De belletjes in mijn buik zijn gelukkig niet vervelend of pijnlijk, het klinkt alleen wel heel gek alsof er een hele oorlog gehouden wordt. Ook heeft ons mannetje behoorlijk vaak de hik, wel handig trouwens, dan kan ik direct controleren of hij nog met zijn hoofdje naar beneden toe ligt :)

@Stephanie De Bruijn, Ik heb een aantal maanden ook veel zitten meelezen zonder te typen en dat maakt natuurlijk helemaal niets uit. Is maar net waar je behoefte aan hebt en tijd voor hebt. Vooral op de mobiel kan het nog weleens lastig zijn om op het forum een berichtje achter te laten. Maar op dit moment, nu het einde dichterbij komt en het toch wat spannender wordt vindt ik het wel leuk om alles te delen en te zien hoe het bij de rest gaat.

Ik begin te waggelen als een zwangere vrouw, wat natuurlijk klopt, maar om het bij jezelf mee te maken is wel beetje grappig. En door die bandenpijn sta ik ook echt op als zo'n zwangere vrouw die je op tv altijd ziet: heel langzaam en kreunend. Nog net niet met de buik naar voren, hahaha.

Wat mijn kraamzorg betreft is het toch heel anders gegaan. Ik heb intake gehad in de 10e week en een week of twee geleden een telefoontje. Ze komt verder niet langs, vertrouwt erop dat wij oud en wijs genoeg zijn om de goede spullen in huis te halen. En omdat ik toch niet thuis mag bevallen hoeven al die spullen daarvoor ook niet in huis gehaald te worden.

Ons mannetje loopt één week achter op schema. Eigenlijk best wel erg. Nog niet geboren en moet zich nu al aan schema's en gemiddelden gaan houden, arm ventje. De gynaecoloog schat dat hij, als ie zo doorgroeit, 6 pond weegt bij de geboorte. Dat vind ik wel prima, niet te klein, maar wel superschattig ;-)

Wanneer zijn jullie eigenlijk uitgerekend? Ik op 21 december.

Ik ben 18 december uitgerekend :)

Ons kindje is trouwens inderdaad al een beetje ingedaald, had ik dat toch goed ingeschat :-D Wij hebben nog steeds geen afspraak met kraamzorg gehad... Heb ze wel al een mail gestuurd wanneer ik dat kan verwachten, maar nog geen reactie.. Wordt nu toch wel tijd met bijna 32 weken?

Ik ben de 10e van december uitgerekend. Ben wel heel benieuwd wanneer het dan ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Is in principe geoorloofd vanaf +/- halverwege november in mijn geval. (Lieve help nu ik dat typ besef ik opeens hoe dichtbij dat eigenlijk al is :O )

@Manon 77 haha heel herkenbaar hier ook dat kreunen. Met alle bewegingen die ik maak maak ik ook de meest gekke geluiden. Kijkt manlief verschrikt om de hoek van de deur, blijkt dat ik gewoon mijn sokken aan het aantrekken ben ofzo :p  Zelfde geld voor omdraaien in bed, hele bed schud alle kanten op en uiteraard gaat ook dat niet zonder geluid te maken, haha

En wat betreft het groeien zoals gemiddeld nemen wij dat ook wel met een korreltje zout. Want zeg nou zelf, wat is nou een paar weken voor- of achterlopen. Tenzij het daadwerkelijk komt door een ernstige aanleiding is er niets aan de hand. Aan het einde van de dag is ook niemand gelijk en al helemaal niet qua lengte of "breedte". Ik hoorde dat ik zelf ook in verhouding een "grote" baby was bij de geboorte dus dat de onze dat nu ook is is helemaal niet gek. Ik denk dat het zelfde ook geldt voor de baby's die in verhouding wat kleiner zijn dan gemiddeld.

@Kiimsie Ik zou gewoon even heen bellen zodat je weet waar je aan toe bent. Je zou denken dat ze bij de kraamzorg wel begrijpen dat je als zwangere vrouw het liefst heel op tijd weet wat je te wachten staat :)

Ik 16 december :)

ja ik had ook met 32 weken de intake. Dus goed dat je gemaild hebt!

ik waggel ook xD heel vreemd als ik mezelf dan in een raam zie lopen of zo. En ik sta ook zo op :p zal wel zo horen. Veel extra gewicht gewoon.. En allemaal aan een kant.

ik betrapte me er laatst ook op dat ik mijn buik gebruik als tafeltje. Werd zo mijn koekje op de grond gekwakt.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe het met de groei zit, zal wel gelijk lopen dan toch? Zal het donderdag eens vragen.

Mijn buik wordt ook regelmatig als tafeltje gebruikt. Gelukkig schopt de kleine nog niet zo hard dat hij iets er ook echt vanaf schopt :p

Ik heb trouwens ook gemerkt dat ons mannetje de laatste weken steeds meer overdag actief is in plaats van 's nachts. Als ik 's avonds in bed lig is hij wel even aan het bewegen maar hij is al vrij gauw rustig aan het slapen. Iemand enig idee of dit ook een beetje een indicatie kan zijn voor hoe hij is na de geboorte?? Qua persoonlijkheid maar ook misschien voor dat hij 's nachts een goede slaper is? :)D duim duim)

Ik ben trouwens ook nog nooit wakker geworden 's nachts van hem. Wel dat als ik voor de zoveelste keer naar de wc ben geweest dat hij even beweegt als ik weer ga liggen maar ook dan vrij snel weer rustig. Worden jullie wel eens wakker van bewegingen in de buik 's nachts? Of zou het daar gewoon nog te vroeg voor zijn met 33 weken, dat hij nog niet sterk genoeg is om mama uit haar slaap te schoppen.

@Zwangere 22-er Zoalang je niks van de vk hebt gehoord betreft de groei of iets dergelijks kan je er denk ik van uitgaan dat hij keurig binnen de lijntjes groeit :p Wel gek eigenlijk hoe ze voor hun geboorte al gemeten worden op of ze wel groeien zoals gemiddeld.

Mijn man is Georgisch en ik was zelf een grote baby volgens mijn moeder. Dus wat dat aan gaat konden we van te voren al verwachten dat onze baby niet zoals de "Gemiddelde Nederlandse standaarden" zou groeien.

Terug
Bovenaan