Uitgerekend in December 2016!

Ik ben nog nooit wakker geworden van bewegingen van de baby. Wel als ik rugpijn heb of moet plassen :p

Ik heb geen idee of dat betekent dat een baby de nachten straks ook lekker doorslaapt! Ik denk het niet :p

Ik heb net de kraamzorg maar gebeld, maar die hebben nog geen intake met mij gepland. Ik moet nog even afwachten. Heb nog steeds het gevoel dat dat erg laat is vergeleken met andere zwangeren! Maar oké :p

Haha, ik ben wel een paar keer wakker geschopt, maar toen was ik ziek en dan slaap ik natuurlijk al minder goed. Mijn baby is savonds nog erg lang aan het draaien en bewegen, hopelijk dat het geen voorbode is voor me dus :). Maar de baby komt de eerste maand sowieso toch meerdere keren per nacht, dus het zal dan toch ook niet zo veel uit maken :p? Hoop ik..

Wel raar dat ze nog geen intake met je hebben ingepland hoor.. Weet je wel wanneer ongeveer?

mijn navel begint uit te puilen viel me op :eek: raar!

Haha mijn navel begint ook bijna uit te puilen. Heeft nog een heel klein beetje speling, kwestie van een weekje ofzo denk ik.

@kiimsie Inderdaad wel raar dat de intake zo laat is. maar zolang ze je ervan kunnen verzekeren dat je genoeg uren zult krijgen zou het in theorie zelfs een dag voor de bevalling kunnen denk ik.

@zwangere 22-er ja klopt dat ze eerst vaker wakker worden per nacht. Volgens mij in het begin elke drie uir voor voeden sowieso toch? Maar zou wel fijn zijn als ze na het hele ritueel heel makkelijk weer in slaap vallen enzo :) maar goed als het niet gebeurt is dat ook wel te overleven. Denk dat ik de eerste weken elke keer toch hartstikke blij naast zijn bed sta te springen omdat ik weer tijd met hem mag doorbrengen, ongeacht of dat snachts of overdag is :p

Ben ik weer :)

Ik ben 's avonds zo moe dat ik nog wel puf heb om te lezen, maar niet eens meer om ook nog te reageren. Sta ook regelmatig bij mijn man te huilen omdat ik zo moe ben. Dan hoeft er dus niet eens iets gebeurd te zijn, puur vermoeidheid. Iemand van jullie ook zo moe, of heb ik het gewoon iets erger dan gemiddeld?

En iemand van jullie ook zere voeten 's avonds??

Ik voel ons Pietje trouwens ook niet 's nachts, tenzij ik wakker lig. Maar wakker maken doet hij mij niet.

@Wendy, kan mij niet voorstellen dat ik 's nachts vrolijk uit mij bed kom om de baby eten te geven. Het is dat het moet... al is het wel super intiem om midden in de nacht samen met de baby te zijn. Dat heb ik eens meegemaakt toen een neefje van 5 weken kwam logeren.

Hoop dat de kraamzorg snel komt, Klimsie, ik zou er super onzeker van worden.

Hebben jullie al geboortekaartjes uitgezocht? Wij hadden met 20 weken al een kaartje uitgezocht. Maar hebben hem pas vorige week geperfectioneerd. Dit was de vierde versie, geloof ik.

@Manon 77 op dit moment heb ik nog geen last van erge vermoeidheid, zere voeten of andere nieuwe kwaaltjes. Alleen maagzuur af en toe maar dat heb ik al sinds week 25 al. Maar goed, overdag hoef ik me lichamelijk ook niet extreem veel in te spannen aangezien ik gewoon thuis aan mijn scriptie werk, mss dat dat er iets mee te maken heeft in mijn geval(?).. wel erg vervelend dat jij er zo last van hebt, afgezien van voldoende rusten is er ook niks wat je er tegen kan doen. Nog heel even volhouden, de eindstreep is gelukkig in zicht :)

geboortekaartjes zaten wij (lees: vooral.. ik..) ook al rond 20 weken naar te kijken. Toen ik aan het zoeken was kwam ik steeds uit bij hele leuke en unieke kaartjes van ontwerpstudios. Qua kaartje zelf, echt perfect en precies wat ik zocht. Qua prijs iets minder, zou uitkomen tussen de 250 en 400 euro ergens.. weet niet of dat normaal is maar wij als jong, net werkend/nog studerend stel vonden dat toch wel iets te duur.. heb nu de basis van 1 van die kaartjes nagemaakt in adobe illustrator zodat we die via een website online goedkoop kunnen bestellen op mooi papier. Hoeven alleen nog maar geboortegegevens in te vullen wanneer het zover is. De unieke kenmerken aan de kaartjes zoals transparante enveloppen met gekaligraveerde adressen/namen en andere 'unieke' dingetjes hebben we allemaal al voorbereid en "gemaakt" zodat wanneer de kaartjes hier binnenkomen ze in 1 seconde afgemaakt en in de enveloppen gestopt kunnen worden.

Haha misschien is een kleine note hier verstandig over het feit dat ik met dit soort dingen het mezelf altijd moeilijker maak dan zou hoeven. ik ben nu eenmaal erg perfectionistisch en als ik eenmaal iets zie wat ik graag wil dan zal het gebeuren ook. als dat niet kant-en-klaar kan (in dit geval door de prijs) dan gaan we gewoon voor de diy-tour :p

Hmm, wij zijn nog niet begonnen met geboortekaartjes, maar ik merk dat het tijd wordt :p dan heb ik van het weekend wat te doen :)

ik ben ook niet zo moe als jij, manon. Naar hoor.. Ik stort ergens tussen 9 en half 10 in, maar daarvoor gaat het bij mij wel. Gelukkig gaat je verlof bijna in, misschien scheelt het als je overdag even kunt liggen!

en ik heb snachts steeds onrustige benen, maar het doet gelukkig niet echt pijn. Ik probeer een half uurtje voordat ik ga slapen eventjes te bewegen en dan is het weer wat minder.

Straks naar de verloskundige, ben al ruim een maand niet geweest dus ben benieuwd of ze nog iets te melden hebben, en of de baby een goede lijn volgt qua groei!

@ manon 77: Wij hebben ook nog geen geboortekaartje uitgezocht. Ik heb wel een kant en klaar proefdrukje besteld ooit bij Greetz, maar ben er eigenlijk niet zo mee bezig. Ik weet van De Huismuts dat zij heel veel tijd en moeite heeft gestoken in een kaartje, maar wij gaan denk ik gewoon voor kant en klaar :p

@ zwangere 22-er: zo een maand niet geweest? Dat is lang geleden, nu toch wel afspraken dichter op elkaar neem ik aan?

Ik ben nu verkouden/grieperig, liever nu dan bij de bevalling. Kon er vannacht niet van slapen, hopelijk is het snel weer over. Iemand van jullie ook ziek geweest tijdens de zwangerschap?

Ik ben op dit moment ook bezig met "ziek"zijn .Had sinds vorige week keelpijn en verkoudheid. Ben mijn stem vanaf maandag kwijt geweest maar het lijkt sinds vandaag weer beter te worden gelukkig evenals de keelpijn. Al is vannacht wel de onvermijdelijke kriebelhoest begonnen. Niet alleen ik slaap slecht daardoor maar mijn arme man die vroeg moet opstaan ook :( Maar het is net wat je zegt Kiimsie, beter nu dan tijdens of vlak na de bevalling.

Oh ik had trouwen opgezocht hoe het dan zit als je wel ziek wordt wanneer je en pasgeboren baby krijgt. Ik wil namelijk borstvoeding geven en had geen idee of ik wel bij mijn eigen baby in de buurt mag komen als ik verkouden/grieperig ben. En hij moet natuurlijk wel gevoed en verzorgd worden... (Haha misschien en domme vraag maar naar aanleiding van mijn hele week 'ziek' zijn vroeg ik het me af. ) Maar het blijkt dus dat je baby beschermd wordt tegen het ziek worden door de borstvoeding, dat hij eigenlijk bijna niet vatbaar is voor griep en verkoudheid (zelfs wanneer jij het hebt als moeder). Maar ook de mama's blijken extra beschermd te zijn hiertegen in de borstvoedingsperiode. Dat is dan toch wel eer een leuke bijkomstigheid :D

Terug
Bovenaan