Uitgerekend in december 2017!

@Miepmans, ik denk dat je er hier gewoon meer over hoort omdat hier zoveel zwangere zijn. En hier vertel je het denk ik ook sneller dan dat je in de buitenwereld zou doen.

<p style="text-align: left;">Goed punt. In mijn omgeving ken ik er maar 2. Dat zijn ook meteen weer vriendinnen die dichterbij staan dus dat is wel logisch.</p>

Hoi Allemaal,

Ik ben ook uitgerekend in december (Hihi als ik tel dan 25 december). 15 mei heb ik de eerste afspraak met de VK. Heel spannend allemaal.....

Wanneer vertellen jullie het aan de directe familie (Opa's Oma's etc)???

Geralda, miepmans en sbo welkom en gefeliciteerd! Miepmans, goede vraag over de miskramen. Denk wat jasmijn schrijft wel klopt, hier weet je elkaar beter te vertellen. Ik vond zelf heel bijzonder dat toen ik mijn miskraam hadden bij 11 weken en het vertelde dat er super veel mensen zijn die het hebben meegemaakt. Het is best iets intiemste,  ik ben er heel open over maar dat geldt niet voor iedereen. Verder heb ik gelezen dat 1 op 10 zwangerschappen eindigt in miskraam.

Maar er zijn meer zwangerschappen die goed gaan. Positief zijn is belangrijk. Belangrijk is om te onthouden dat een miskraam vaak ontstaat omdat er iets niet goed is. Eigenlijk mooi dat het zo werkt qua natuur! Daarom is elke zwangerschap mooi, bijzonder en één om te koesteren!

Laat je niet gek maken door alle verhalen over de miskramen. Je mag jezelf beschermen door wat gereserveerd te zijn in blijdschap maar geniet vooral. Je bent zwanger, wat bijzonder!

@A1987: dank je wel voor je bemoedigende woorden. Het klopt wat je zegt. Het is niet iets wat je kunt voorkomen vrees ik. Als het gebeurd, dan gebeurd het..

@SBO116: wij hebben het geluk dat we na de termijnecho foto's met mijn broertje, vriendin en zusje gaan maken nog voor mijn moeders 60e verjaardag (ze is al jarig in mei maar door omstandigheden is het daarvoor niet gelukt). Dus ze krijgt dan een foto van mijn man, mijzelf en hopelijk een goede echofoto ;) de schoonmoeder krijgt dan een kleinere afdruk van de foto

Welkom allemaal,

Ik heb gisteren de intake gehad & echo. Vrijdag dachten ze 7w2d maar was heeft ze het dooierzakje toen meegerekend. Gisteren was het namelijk kleiner en duidelijk dooierzakje en frummel te zien. Wel met hele goede hart actie.

Ze schatten vandaag op 7w2d.. iets korter dus zwanger dan dat ze vorige week dachten. Nu weer 15 mei extra echo om verder te kijken.

Spannend weer, maar nu maar loslaten! Goede hart actie en verder toch geen controle op!

Goede morgen en welkom alle nieuwe mama's!

@SBO116 dan zijn wij tegelijk uitgerekend. Volgens onze eerste berekeningen hebben we ook een kerstkindje :) wij hebben het opa's en opa's al verteld. Waren hier al zo lang mee bezig dat we het niet konden laten! Voor de rest wachten we nog tot een week of 10-12.

Terug
Bovenaan