Uitgerekend in januari 2018!

Hoi nienke

Ik heb je een vriendschapverzoek en een berichtje gestuurd voor de Facebook groep.

Ik hoop dat het lukt met aanmelden

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, volgens eigen berekening uitgerekend op 24 januari. Dus nu 6 weken en 4 daagjes zwanger. Kan het nog moeilijk geloven!

Ik wilde altijd al kinderen, maar ben lang single geweest. Drie jaar geleden eindelijk de juiste vent tegengekomen, maar hij is 9 jaar jonger, dus was er nog niet zo snel aan toe. Ik ben zelf 35 en mijn vriend 26. Ivm mijn leeftijd en omdat ik ooit een onderzoek heb gehad waarbij een van mn eileiders kleiner bleek te zijn ('hoeft niets te betekenen mevrouw, maar kom maar terug als het niet lukt met zwanger worden') veel zorgen gemaakt dat het niet zou lukken. Maar na stoppen met de pil direct eerste ronde zwanger!

30 juni is onze eerste echo , dan zitten we op 10 weken. Duurt nog zooo lang... we mogen wel op eigen kosten een eerdere echo, dat scheelt dan 1 of 2 weken. Ik denk dat we dat maar gaan doen. Vraag me toch af of alles wel goed is. Vriendlief is heel relaxt, maar die denkt sowieso altijd dat alles goed komt. Uit wat ik zo hier lees blijkt ook maar weer hoe vaak het fout gaat.

Ik kan het heel erg meevoelen (ben nu ook extra emo door de hormonen haha), zowel de nare als blije verhalen. Fijn om te delen. En mag ik ook bij de geheime FB groep?

Goedemorgen,

Ik ben Roxanne en ik weet sinds een paar weken dat ik zwanger ben. Volgens mijn berekeningen ben ik eind januari 2018 uitgerekend en op dit moment dus 6 weken en 3 of 4 dagen zwanger. Ik wist niet zeker of dit zou kloppen, want mijn laatste menstruatie was bijna niks. Ik ben twee weken geleden naar de verloskundige geweest om een inwendige echo te maken zodat zij de duur van de zwangerschap kon bepalen. Helaas was er nog niets te zien op de echo, dus ga ik er vanuit dat ik nu ruim 6 weken zwanger ben. Echter bestaat de mogelijkheid ook nog dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is, dus heb ik volgende week dinsdag wederom een inwendige echo.

De afgelopen weken zijn de kwaaltjes begonnen. Ik heb enorm pijnlijke borsten en ben erg misselijk. Ik vind het enorm lastig om zolang in onzekerheid te zitten, hebben jullie dit ook? Ik probeer echt wel te genieten van mijn zwangerschap maar ik ben zo enorm bang dat het mis gaat of dat wij volgende week tijdens de echo weer niets zien.

Daarnaast vind ik het verbergen van de zwangerschap ook steeds lastiger worden. Wijntjes afslaan, kokhalzen wanneer iemand aan het eten is, geen instagram food foto's meer kunnen zien etc. Ik heb het gevoel dat iedereen het door heeft, maar dit ligt misschien ook wel aan mij.

Het is ons eerste kindje en ik vind het enorm spannend en heel erg leuk. Aan onze ouders hebben wij het al verteld en ik heb mij direct aangemeld bij moeders voor moeders.

Hoe ervaren jullie de eerste weken?

Groetjes Roxanne

Hoi allemaal!

Leuk om al jullie verhalen te lezen en heel herkenbaar!

Ik ben vandaag 11 weken en 1 dag zwanger van ons eerste kindje, 2 januari is de uitgerekende datum. Op 17 mei al de eerste echo gehad (toen 7 weken) en 14 juni de volgende (kan niet wachtennnn!!!).

Mijn broeken krijg ik bijna niet meer dicht en moet ook nodig nieuwe bh's kopen maar het voelt nog steeds een soort van vroeg.. ik ben van plan het op mijn werk te vertellen na de eerstvolgende echo.

Wanneer zijn jullie zwangerschapskleding gaan dragen? Mijn buik is echt al aan het groeien alhoewel ik eerder het gevoel heb dat dit mijn darmen zijn. Veel gerommel in m'n buik en voor het eerst in m'n leven last van maagzuur.

Ik las over een fb groepje?! Is die er nog? Zo ja, ik zou graag joinen :)

Groetjes!

Hey meiden, gefeliciteerd allemaal! De FB groep is zeker beschikbaar. Op pagina 27 van het forum staat de link naar onze beheerder Nienke, je kunt haar een berichtje sturen met je email adres dan krijg je een uitnodiging.

@enilorac90

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Even benieuwd; ik krijg volgende week een echo en dan ben ik 7 weken en 4 dagen. Wat zagen jullie tijdens jullie eerste echo?

Ik wil het rond de 13/14 weken gaan vertellen op het werk. Mijn secretaresse weet het al, maar dit is echt een uitzondering. Nu kan zij een klein beetje rekening houden met mijn agenda i.v.m. de misselijkheid!

Ik heb momenteel het gevoel dat ik nu al zwangerschapskleding moet gaan dragen. Mijn buik is echt onwijs opgezet door mijn darmen en als ik iets straks aan heb zie je het echt heel goed. Normaal gesproken een hele platte buik maar daar is al niets meer van terug te zien helaas!

Groetjes Roxanne

Hoi enilorca, als aller eerst gefeliciteerd. Mag ik vragen hoe jij bij de 11 weken en 1 dag komt. Ik ben 7 januari uitgerekend en nu 9 weken en 3 dagen. Dat scheelt 5 daagjes.

Misschien dat ik en mijn verloskundige verkeerd hebben gerekend? Heb jij je termijnecho al gehad? Ik nog niet misschien veranderd het dan nog bij mij

Terug
Bovenaan