Uitgerekend in januari

Leuk om te lezen dat iedereen in dezelfde fase is. Al ben ik nog niet druk bezig met de kinderkamer :) pretecho hebben we niet gepland, zie je dat niet ook met de 20w echo? 
We hebben besloten geen NIPT te laten doen. Vanwege vakantie is onze 20w echo bij 18,5week op 29aug.ben heel benieuwd! Daarvoor nog een afspraak bij 16wk.
Ben nu 13,5wk en m'n misselijkheid is heftiger dan eerder. Vrijdag 4x overgegeven en hele dag en avond/tot 3u nachts misselijk. Gisteravond overgegeven en vandaar rond lunch naar huis gegaan uit m'n werk en weer overgegeven. Zou dat kunnen komen door de warmte? Anderen nog die daar last van hebben? 

O ja, kraamzorg geregeld en ik Kan de blije doos ophalen!
Verder leuk nu allerlei mensen het weten, krijgen kaartjes en cadeautjes .. Wordt het wat echter van!
Kan (door de hormonen?) alleen niet zo goed tegen ongevraagd advies. M'n stelregel is, elke vorm van ongevraagd advies kost een blauw oog. En bij sommige mensen hoop je er dan op! 

Hallo dames,
Leuk om jullie verhalen te lezen. Grappig om te zien dat sommigen al zo druk zijn met de babykamer. 
Wij gaan nog niets met het kamertje doen heb ik bedacht. Onze dochter van 13 maanden ligt er nu nog in en zij heeft tot 7 maanden in de wieg op onze kamer geslapen. Wel zo makkelijk met de borstvoeding. Dus dit was ik weer van plan. Na de bevalling komt dat wel een keer... Is voor onze dochter ook net zo rustig denk ik. Er zal al veel voor haar veranderen.
Nipt test en pretecho gaan wij niet doen. De verrassing bij de bevalling vind ik zo leuk, al neemt dat niet weg dat ik stiekem wel al nieuwsgierig ben natuurlijk ;)

Zijn er van jullie er al uit of jullie borstvoeding of flesvoeding gaan geven?

Hier ook nog niet bezig met de babykamer hoor. Dat komt na de valantie wel. September ofzo vroeg genoeg. Ben wel beetje aan het Pinteresten voor inspiratie ?
Verder geef ik straks flesvoeding. Bij mn eerste ook gedaan en beviel goed. Ben gewoon niet zo'n borstvoeding type, denk ik... 
Onze vakantie schiet op! Zaterdag weer naar huis en dan dinsdag weten wij ook wat het wordt! 

Hee mama's to be en papa to be?, even geen berichtjes van mij maar lees wel gezellig met iedereen mee. Wat leuk dat een aantal het geslacht al weten. Wij gaan voor de verrassing maar kan me voorstellen dat het ook wel erg leuk is om het al te weten. Hier gaat het goed. De vermoeidheid blijft wel, rond half 10 's avonds ga ik naar bed en slaap ik meteen. Maar misschien komt het nu ook wel door de warmte. Daar krijg ik steeds meer 'last' van. Ben al geen fan van de warmte maar heb nu veel last van hoofdpijn en duizeligheid. Heb regelmatig het gevoel dat ik flauw ga vallen ofzo, maar dat gebeurd niet. Nog 2 dagen werken en dan lekker vakantie. Nog iets meer ruimte om rustig aan te doen, al doe ik dat nu ook wel en is het geen straf om te werken met de airco aan. Zijn er meer die last hebben van de warmte? En misschien mensen met tips? We hadden het plan om in de vakantie met de babykamer te beginnen maar als het zo blijft laten we het nog maar even. Laminaat leggen en behangen met dit weer  gaat me toch iets te ver en we hebben nog ff. Ook druk babykamers aan het kijken. Erg leuk allemaal. Fijne dag en tot de volgende keer ☀️?

Grappig om te lezen hoe verschillend iedereen bezig is met de babykamer. En fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn die voorlopig nog geen babykamer gaan inrichten. We willen ook minimaal het eerste half jaar de kleine in een wiegje op onze slaapkamer. Ons zoontje (nu 15 maanden) kan dan de babykamer nog gewoon gebruiken tot hij ruim 2 is en in een groot bed kan. Ik ben stiekem wel al een beetje naar wiegjes aan het kijken, want die waar ons zoontje in heeft gelegen was toch niet zo fijn. En vooral natuurlijk omdat het erg leuk is om ook voor deze baby iets te kopen ;-).
Vandaag ook voor het eerst het hartje gehoord. Mooie snelheid en regelmatig, erg leuk! En afspraak gemaakt voor de 20 weken echo, waar we ook het geslacht hopen te zien. 
Iedereen veel succes, zeker met de warmte!

Oh, en ook kraamzorg geregeld vorige week, fijn dat dat achter de rug is. 
Bij ons zoontje heb ik bijna een jaar borstvoeding gegeven, hopelijk gaat dat bij de tweede ook lukken. Idd ook voor ons een reden om de kleine lekker naast ons op de kamer te willen hebben, dat was ideaal met nachtvoedingen bij ons zoontje.

Hey!
Hier ook weer ff een update.
Vandaag een zware dag gehad op het werk. Zo intens warm.... de airco stond aan, maar ik raak er echt aan gewend. Mensen die boven kwamen zeiden o wat is het lekker hier, maar bij mij liep het zweet aan alle kanten langs me heen. Nog maar 2 daagjes en dan een week vrij. Kijk er echt naar uit! Heb het ook echt nodig!
De kleine buitelt heerlijk door mijn buik. Ik dacht echt, dit is niet echt, maar voel continue als ik eindelijk stil zit kriebels. Verloskundige zei ook dat het echt wel al kan. Zeker omdat mijn baarmoeder al halverwege mijn navel komt. Onze zoon was groot bij de geboorte, maar deze zal dat zeker ook zijn denk ik. Met de echo van 11 juli, was de kleine al 11,8cm. Dat was toen het tussen de 7 en 8 moest zijn. De echoscopiste vroeg ook nog een keer of de termijn echt al was vastgesteld. Dat was zo met 10 weken op 25 juni. Toen van onze chocomel precies volgens de curve. Hij of zij heeft dus in 2,5 week tijd een enorme groeispurt gehad. 
Hier trouwens een nieuwe kwaal waar ik helemaal niet blij mee ben. Heb sinds gisteren continue maagzuur. Heel naar.
Hier nog lang niet met de babykamer bezig. Eerst moeten we gigantisch verbouwen. We hebben nl Geen ruimte meer in huis. Er komt dus een verdieping bovenop, maar die komt pas in november op zn vroegst. Het liefst was ik er al klaar mee hoor ?. Daarna gaat het wel snel, want de zolder kan dan binnen 2 a 3 weken helemaal klaar zijn en kunnen we verhuizen naar een verdieping hoger. Onze zoon gaat dan naar onze kamer en chocomel naar zijn kamertje. Niek vindt van begin af aan zijn behang al niet mooi, maar onze kamer wel. Nou dat scheelt weer een kamer verbouwen ?.
Ga nu proberen te slapen, wat geen feestje zal zijn in deze warmte.
Slaap lekker allemaal!
Liefs, Maaike

Terug
Bovenaan