Uitgerekend in januari

Hoi allen, 
Ook ik ben in januari uitgerekend.  Ik ben morgen 17 weken zwanger en zit nog steeds op het gewicht van voor mijn zwangerschap. Hebben meer van jullie dit? Ook zie je nog niks van een groeiende buik, behalve een flubberbuikje ?
Groetjes

Ik heb al wel echt een buikje. Maar het is mijn 2e zwangerschap, dat is anders. En ik ben zelf heel slank, platte buik. Bij mn eerste duurde t wel langer voor je t goed zag hoor. 
Bekijk het positief. Wat er nu niet aankomt, hoeft er straks ook niet af!?

Ja superjuffie, heb jij meer dan? Ik meende dat de 20 weken echo de laatste was als alles goed gaat. 
Ik ben zelfs afgevallen sinds voor mn zwangerschap love, geen zorgen dus haha. En ik zie mijn buik heel duidelijk maar heel veel mensen zeggen "het valt nog niet echt op he". En idd wat superjuffie zegt, positief bekijken. 
Grappig dat jij ook dinsdag weet wat het wordt superjuffie! Spannend!! 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het met echo's bij een 'gewone' zwangere is...
Ik heb er sowieso nog 3 na de 20 weken echo. Maar dat zijn ook groeiecho's ivm mijn te lage bmi. Was in de veronderstelling dat iedereen nog wel een echo kreeg... jammer!
Vorige keer was alles goed, dus ga ervan uit nu ook. En die echo's zijn alleen maar leuk. 
Ja morgen weten we het! Ben heel benieuwd!!!?

De 20 weken echo is idd de laatste 'gewone' echo.
Hier wel al een echt buikje maar ik was nou ook niet echt slank voor de zwangerschap. Misschien dat dat ook meewerkt

Met 36 weken wordt er ook nog een echo gemaakt om de ligging van de baby te bepalen (liggingsecho) volgens mij heeft iedereen deze echo?!

Hoi!
Hier weer eens een berichtje van mij.
Inmiddels alweer een maand getrouwd en het bevalt mij/ons prima!
Vrijdag de gyn gesproken en ik blijf tot 30 weken gewoon bij de verloskundige onder controle en daarna word ik overgedragen naar de gyn. Ik krijg dan ook nog een groeiecho, omdat mijn eerste 4615 gram en 54cm groot was. Verder krijgen we 29 augustus onze 20-weken echo. Normaal krijg je na de 20-weken echo geen echo's meer, om even antwoord te geven op je vraag. Een liggingsecho is ook niet standaard.
Hier passen de meeste broeken ook niet meer dicht. Heb nu voornamelijk zwangerschapsbroeken aan. Eigenlijk nog vaker zwangerschapsjurkjes. Heb ze via Otrium.nl besteld. Daar verkopen ze Noppies en SuperMom tegen outletprijzen! was voor 9 items 125 euro kwijt!
@xMila; wij hebben  termijnecho's gehad. de 1e met 10 weken en de 2e met 12,5 week. tijdens de 2e echo vroegen ze of de termijn echt al bepaald hadden. Deze is het beste met 10 weken te meten. Ik zei ja echt, dus heeft ze de datum op 20 januari gelaten. Toen ik later de echo goed bestudeerde, snapte ik waarom ze dat vroeg. Het kindje was toen al 11,8cm groot, terwijl de normale grootte toen tussen de 7 en 8 cm zou moeten liggen.
Ik ga nu even strijken en de was wegwerken, dan kan ik de rest van de week genieten van mijn weekje vakantie.
Liefs, Maaike

Blijkbaar is er per verloskundigepraktijk ook veel verschil in de echos. Een vriendin kreeg alleen met 12 weken een termijnecho (en uiteraard 20 weken medische echo als ze die wilde). Ik kreeg zowel bij de eerste als nu een vroege echo, termijnecho, 20 wekenecho in het ziekenhuis (die is toch anders), twee groeiechos met 30 en 33 weken en een liggingsecho met 36 weken. Erg leuk allemaal! De 20 weken vond ik naast erg spannend (is het kindje wel gezond?) Ook de leukste, omdat je dan nog het hele kindje in een keer ziet.

Terug
Bovenaan