Uitgerekend in januari

Bijnaam Sab 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 3 Januari meisje 
Abena H 2de (20 weken echo gehad, alles is goed) 7 Januari meisje
Mots 1ste (20 weken gehad, alles is goed) 9 Janurai meisje
SienaOB 1tse (20 weken echo gehad, alles is goed) 9 Januari meisje
BlauweVlinder 1ste (20 weken echo 23 aug) 9 Januari
Gebruiker10077600 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 10 Januari jongen
KirstenTT 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 11 Januari jongen
Sassooo 1ste (20 weken echo 27 aug) 13 Januari
NiRoFlo 2de (20 weken gehad, alles is goed) 13 Januari meisje
Papaatje 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 14 Januari jongen
KakiWink 1ste (20 weken echo 27 aug) 15 Januari
Firsttimemomtebe 1ste (20 weken echo 6 sept) 16 Januari jongen
xMILA 1ste (20 weken echo 4 sept) 16 Januari jongen
MCCK 2de (20 weken echo 7 sept) 16 Januari meisje
NancyTh 1ste (20 weken echo 30 aug) 16 Januari meisje
Rozenblaadje 1ste (20 weken gehad, alles is goed) 16 Januari meisje
Superjuffie 2de (20 weken echo gehad, alles is goed) 17 Januari meisje
Lotjeoudersvannu 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 17 Januari jongen
Wereldwondertje 2de (20 weken echo gehad, tot zover goed, maar nog niet alles kunnen nakijken) 20 Janurai jongen
20Januari2019 1ste (20 weken echo 31 aug) 21 Januari jongen
Schaappiej (20 weken echo 31 aug) 23 Januari
melissa-manoes 2de (20 weken echo 3 sept) 24 Januari
Tinatjuh 2de (20 weken echo 13 sept) 25 Januari 
Joycejehaas 2de (20 weken echo 3 sept) 25 Januari jongen
xenaORthor 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 26 Januari jongen
Naatjuhh 3de (20 weken echo 10 sept) 27 Januari meisje
@Lotjeoudersvannu fijn dat je je nu zekerder voelt! Had je de vk nog gebeld voor je onderrug, hopelijk had ze nog goede tips voor je!?
@xMila wat jammer dat je nu langer op je 20 weken echo moet wachten en dat je omgeving zich zo bemoeit met hoe je alles moet doen! Kan je ze niet gewoon vertellen dat je begrijpt dat hun een mening hebben, maar dat dit jou zwangerschap en jou kindje is en dat jij doet waar je je goed bij voelt? Wij hadden dat bij de eerste niet en nu is het de tweede dus helemaal niet. Bij onze eerste begon iedereen de laatste weken wel steeds te zeuren of we nu al alles gereed hadden, want ja ze zou maar zomaar eens geboren worden...
@melissa-manoes ik herken helemaal wat je zegt, die vraag kreeg ik ook steeds bij ons eerste dochtertje. Maakte me altijd zo onzeker en verdrietig, dus controleerde de vk altijd eerst meteen of ze goed groeide en dat deed ze gelukkig. Begon pas echt hard te groeien tijdens mijn verlof. Nu heb ik ook weer een kleine buik, maar krijg ik die vraag gelukkig niet, alleen na de vakantie of alles nog wel goed ging. Maar kan goed begrijpen dat jij het echt niet leuk vindt. Hoe was dat bij je zoontje en voel je de kleine wel al bewegen?
@Wereldwondertje wat leuk dat jullie zoontje zijn gehoopte broertje krijgt, net zoals onze dochter haar gehoopte zusje krijgt!
@Firsttimemomtebe ik kan goed begrijpen dat je het allemaal zo goed mogelijk wil doen omdat het de eerste is en dat je gestresst raakt van iedereen zijn gemoei, want inderdaad weer juist niet goed is voor jou en de baby. Maar laat het los meid, echt waar, iedereen doet het op zijn eigen manier en ieder lichaam reageert anders. Natuurlijk heb en eet ik nog steeds fruit en groenten, maar in het begin heb ik ook veel geleefd op chips, omdat dat het beste viel en ik moest toch iets binnen krijgen! Inmiddels zijn we de eerste weken voorbij en eet ik weer normaal, maar ben ook nog maar 1,5kg aangekomen, maar de kleine meid is helemaal gezond en dat is het belangrijkste!
@KirstenTT gelukkig dat alles goed gaat met jullie mannetje en nu even alles los proberen te laten en aan jezelf denken en genieten van je vakantie! Veel plezier!!!

@niroflo
Bij mijn zoon had ik echt een grote buik waardoor ik de vraag kreeg of ik een tweeling bij me droeg.
Bij deze nog niks te zien en voel het heel af en toe maar nog niet dagelijks.
En idd die vraag maakt me heel onzeker en ben blij als ik maandag met de 20 weken echo de kleine weer zie en het hartje hoor.
Hoop ook dat het geslacht te zien is wat bij mijn zoon pas met 35 weken zo was.

Het bemoeien vam mensen lijkt me irritant ja. Hier eigenlijk geen last van. Maar kwesties als namen bespreek ik ook alleen met mn man. Verder bespreek ik de keuzes eigenlijk allemaal niet zo. En de reacties die ik krijg, zijn allemaal leuk en aardig. 
Spannend voor degene die nog een keer moeten voor de 20 weken echo! Hopelijk kan de vk volgende keer wel alles goed zien! 
Verder is mn vakantie voorbij en nu weer aan het werk. Vind het ook wel lekker. Weer regelmaat in mn week. 

Hi! Jeetje weer een hoop bijgelezen :) 
Hier ook maandag de echo.. ben nerveus! Bij lilly voelde ik met 17 weken alles.. nu niets.. echt een enkele keer. 
Bemoeiallerige mensen.. dat is je hele zwangerschap en daarna voor mensen die hun mening aan je willen opdringen ;) heb daar dit keer direct actie op gezet. Supervervelend en brutaal vind ik het! 
Hier gaat t sinds de bekkenfysio stukken beter! Heb manieren voor de trap gekregen, zitten in semi professionele houding/chillstand en nog meer truukjes! Een bekkenband voor straks mee naar Portugal. Gezien het strand 500 meter met de trap is whahah! Koppijn komt helaas weer terug.. manueel therapeut helpt hier best bij!
Fijn dat de echo's goed waren! 
Heb vorige week bij de Hema outlet van alles gescoord voor de kleine jongen;) whahaha zo vreemd nog steeds! Durfde niet teveel te kopen.. bescheiden tasje met paar broekjes sokjes rompertjes...cute :) na de 20 weken.. gaan we losss 
Slaap lekker allemaal! 
Groetjes Joyce! 

Hoi iedereen,
Wat leuk om dit zo allemaal te lezen en delen met elkaar! Ik ben inmidels 21 weken zwanger, 12 januari uitgerekend van ons eerste kindje.
Afgelopen maandag de 20 weken echo gehad en alles was goed zo spannend maar fijn dat er weer een mijlpaal achter de rug is :)
Ohja wij krijgen een zoon, mijn man is er nu al helemaal weg van/trots op zo leuk allemaal. We kunnen beide niet wachten totdat we onze kleine man mogen ontmoeten.
Over 3 weken wordt de complete babykamer geleverd & kinderwagen, dan eindelijk lekker prutsen en alles een fijn plekje geven aangezien we al flink los zijn gegaan met kleertjes en spulletjes kopen haha.

Liefs, Sharon

Wij inmiddels ook de 20weken echo gehad en alles was perfect! Super bewegelijk waar we hard om moesten lachen. Elke keer als de arts iets zat te bekijken zwom ze weer weg.
Het is nog steeds een meisje! Ook best een opluchting na sommige verhalen.
We mogen wel volgende week terug komen omdat ze de vaten van het hartje niet kon bekijken, maar het klopte mooi en de kamertjes ook gezien.
Dus volgende week terug naar wkz en nog een keertje naar ons meisje kijken ?

Gefeliciteerd iedereen met de goede echo's :) 
Wat onwijs vervelend als mensen kritiek hebben! Echt zo vervelend. Mijn moeder doet het wel eens, maar gelukkig heb ik er verder weinig last van. Denk inderdaad dat de beste methode dan is om dingen gewoon niet te delen... gewoon zeggen "weten we nog niet" xD
Wat betreft je gewicht: ik zou er zo min mogelijk mee bezig zijn, ook als je afvalt. Gewoon niet wegen, dan ga je je ook niet druk maken. Ik denk namelijk dat het ermee bezig zijn stress oplevert die het probleem alleen maar erger maakt. Probeer gewoon genoeg en gezond te eten en er dan op te vertrouwen dat jouw lichaam alles helemaal onder controle heeft! Zo doen ze het ook op mijn verloskundigenpraktijk, ze wegen maar 2 keer: de eerste keer en de laatste keer. Ze zei dat hun ervaring was dat het toch geen effect heeft om steeds te wegen, het resultaat zal uiteindelijk hetzelfde zijn. Tenzij je misschien voor je zwangerschap al erg ondergewicht heb, zou ik er verder niet zo mee bezig zijn; het komt vanzelf goed! Maar dat is mijn persoonlijke mening :) 

Hoi!
Tijdje niet zo actief geweest, lees jullie verhalen wel altijd! Vanmorgen zag ik dat ik sinds ik weet dat ik zwanger ben 2 kilo gegroeid ben. Valt mee, maar toch heb ik er moeite mee.
Vervelend Niroflo, als mensen gaan vragen of alles nog goed is. Ik snap je heel goed. Mijn buik is duidelijk te zien, maar in mijn werkkleren niet. Krijg daar dus opmerkingen oh je ziet er nog niks van he? Dus ik snap jou helemaal @melissa-manoes. Leuk dat je dat zegt wereldwondertje, probeer de tijden bij te houden waarop je kindje beweegt. Ben benieuwd of ze straks ook echt steeds wakker is op die tijden!
Iedereen gefeliciteerd met de goede 20 weken echos! En wat veel meisjes in onze groep!
Haha ik moest lachen om je verhaal over de baby store papaatje, het vloog mijn vriend ook aan geloof ik, heel herkenbaar dus! Oh en wat vreselijk wereldwondertje, een gaslek! En dan ook nog een festival zo dicht bij je huis, afzien. Gelukkig is het ondertussen voorbij en kun je, hopelijk, weer lekker slapen!
@rozenblaadje, wij hebben al een naam, maar hij is nog niet definitief hoor! Kan echt nog wel veranderen als ik wat anders leuk hoor. Maar voor nu hebben we hem. We delen hem overigens niet met mensen, heb geen zin in reacties. Bovendien is er dan toch nog iets een verassing aangezien we wel vertellen dat we een meisje krijgen.
@Naatjuhh, wat vreselijk eng allemaal zeg! Gelukkig is alles met de kleine goed, hopelijk niet weer last van zon buikpijn!
#xMILA wat irritant dat mensen zich zo met je bemoeien. Ik irriteer me alleen aan alle adviezen die ik krijg op het werk. Vooral de opmerkingen “toen die en die zwanger was deed zij nog dit en dit”. Het legt zon druk op mij.
Geniet van je vakantie KirstenTT, hopelijk kom je daar weer wat aan en doet de rust je goed!
Hier is afgelopen maandag het werkende leven ook weer begonnen, helaas. Was wel weer even wennen en merk toch wel dat na 3 weken vrij fulltime werken zwaarder is geworden. Maar wil het toch nog even aan kijken. Ik krijg wat last van mijn onderrug, maar niet dramatisch en heb volgens mij last van bandenpijn, maar ook dat is niet ondraaglijk. Dus tot die tijd blijf ik lekker fulltime werken. Ik moet er alleen om denken dat ik voor mezelf op kwam voor wat betreft fysiek werk, ik vind dit erg moeilijk. Volgende week weer een poging.
Het werd een heel verhaal om op iedereen te reageren haha, maar wilde jullie niet tekort doen dus toch geprobeerd om op het meeste te reageren. Misschien toch maar wat vaker reageren ipv alleen maar lezen. Fijn weekend nog dames!

Terug
Bovenaan