Uitgerekend in januari

@naatjuh, gekke vraag misschien maar is jouw zusje nog wel in jullie omgeving/stad geweest sinds het overlijden van je vader ? 
Het kan namelijk misschien zo zijn dat ze het te moeilijk vindt om met de feestdagen daar in zijn omgeving te zijn. Wellicht vindt zij dat lastig om te vertellen en komt ze daarom iets wat bot uit de hoek wat betreft je zwangerschap.  Het lijkt mij namelijk dat een ieder wel begrip op kan brengen voor het feit dat jij niet met 8 maanden en 4 kinderen 2 uur in de auto gaat zitten. 
Toen mijn vader was overleden ben ik bijna een jaar niet in de achterhoek geweest, terwijl ik (samen met mijn moeder) de enige ben van beide families die niet in de achterhoek woont.  Maar het was voor mij simpelweg te pijnlijk. Nu 5 jaar later is het nog steeds slikken als wij die richting op rijden, ik ging toch altijd bij hem op visite. Doordat ik hem wat minder zag vanwege de afstand kon ik mijzelf vaak voor de gek houden als ik thuis was.  Hij is in mijn hoofd heel lang niet dood geweest maar gewoon aan het werk of op vakantie. Maar zodra ik naar familie rij komt toch de confrontatie weer. 

Misschien kan je aan je andere familie voorstellen dat hun wat organiseren of dat jullie met zijn alle halverwege in een van der valk gaan eten bijvoorbeeld? Desnoods doe je dat niet op de kerst zelf (want dubbel zo duur), maar een dag ervoor of erna. 

@Wila dat is niet eens een gekke vraag, want na het leegruimen van het huis is mijn zus inderdaad niet meer hier geweest. Misschien dat het voor haar ook wel te moeilijk is.

Ik ga het wel proberen bespreekbaar te maken. Ik wil graag bij mijn familie zijn met kerst maar het moet gewoon wel te doen zijn.

Mots, ik heb ook veel last van bekken.. loop al een maandje bij fysio. Mijn fysio zegt dat ze het niet kan verhelpen, omdat je bekken steeds weker worden. Ze kan het echter wél zo stabiel mogelijk houden. Hopelijk helpt de fysio goed bij je! 
Naatjuh, was vervelend... Kan me voorstellen dat je geen zin hebt in een lange reis en ook niet in een vol huis met gasten die je moet bedienen... In een restaurant een lekker kerstmenu eten is idd een erg leuk idee! Hebben wij ook wel eens gedaan met het gezin. Heerlijk Kerstdiner en geen zooi in huis. 

Bijnaam Sab 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 3 Januari meisje 
Abena H 2de (20 weken echo gehad, alles is goed) 7 Januari meisje
Mots 1ste (20 weken gehad, alles is goed) 9 Janurai meisje
SienaOB 1tse (20 weken echo gehad, alles is goed) 9 Januari meisje
Gebruiker10077600 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 10 Januari jongen
KirstenTT 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 11 Januari jongen
Gebruiker10077394 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 12 Januari jongen
NiRoFlo 2de (20 weken gehad, alles is goed) 13 Januari meisje
Papaatje 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 14 Januari jongen
KakiWink 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 15 Januari
Firsttimemomtebe 1ste (20 weken echo 6 sept) 16 Januari jongen
xMILA 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 16 Januari jongen
MCCK 2de (20 weken echo 7 sept) 16 Januari meisje
NancyTh 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 16 Januari meisje
Rozenblaadje 1ste (20 weken gehad, alles is goed) 16 Januari meisje
Superjuffie 2de (20 weken echo gehad, alles is goed) 17 Januari meisje
Lotjeoudersvannu 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 17 Januari jongen
Wereldwondertje 2de (20 weken echo gehad, alles is goed) 20 Janurai jongen
20Januari2019 1ste (20 weken echo 31 aug) 21 Januari jongen
Schaappiej (20 weken echo 31 aug) 23 Januari
melissa-manoes 2de (20 weken echo gehad, alles is goed) 24 Januari jongen
Tinatjuh 2de (20 weken echo 13 sept) 25 Januari 
Joycejehaas 2de (20 weken echo gehad, alles is goed) 25 Januari jongen
xenaORthor 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 26 Januari jongen
Naatjuhh 3de (20 weken echo 10 sept) 27 Januari meisje

@naatjuh, wat een vervelende situatie. Misschien kan je van de rest van de familie wat meer begrip krijgen en kunnen zij achter je staan voor een betere oplossing? Ik neem aan dat het niet alleen je zus is die bepaalt waar jullie kerst gaan vieren?
Lastig he die bekkenklachten. Ik heb er ook steeds meer last van. Ik heb ook steken in mijn buik als ik teveel doe. En 's nachts ligt mijn buik niet zo lekker meer. Maar verder nog steeds een happy zwangere hier :) 

Hehe na een nacht vol nachtmerries vandaag een prima 20 weken echo gehad. Alles zat er op en er aan en werkt. Ik ben zo opgelucht.
@rozenblaadje, ja ik ga het woensdag maar even met de hele familie bespreken. 

Terug
Bovenaan