Uitgerekend in januari

Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit topic. Even kort over mezelf: ik ben 21 weken zwanger van m'n eerste zoon. Ik vind het ontzettend bijzonder de hele zwangerschap. Helaas heb ik al veel last van harde buiken. Vandaag voor het eerst zwangerschapszeemmen gedaan, dat was erg leuk. Heerlijk even een momentje voor jezelf en leuk om andere moeders in spe te spreken. Het lijkt me fijn om ervaringen te delen met andere moeders en begrepen te worden waar er soms vanuit de partner weinig begrip is.
Doen jullie iets aan sport? Ik zou graag meer willen doen, maar mijn verzekering vergoed heel weinig helaas. Dus voorlopig hou ik het maar bij yoga vanuit huis en lekker zwemmen. 

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen! 

Liefs, Emsie

But.... vanochtend wakker geworden met een jeukend plekje op mn gezicht. 2 jaar geleden ook al eens gehad. Was toen krentenbaard. Gelijk de huisarts gebeld en mocht langskomen. Tevens ook maar gelijk mn urine ingeleverd, want nu ik er toch was...
Plekje op mn gezicht is of krentenbaard, maar de huisarts heeft ook kweekje genomen om te kijken of het niet misschien toch een herpesvirus is. Beiden zijn niet schadelijk voor de ongeboren vracht gelukkig. Wel een antibioticum hiervoor gekregen. Via de assistente richting apotheek. Ik heb idd een blaasontsteking. Terug naar de huisarts, want ik ben nogal allergisch voor penicilline enzo, d3 combi met zwangerschap en 2 verschillende aandoeningen was een mega puzzel voor mn huisarts. Maar het is uiteindelijk toch gelukt!
1 ab kuur voor mn blaasontsteking. Is 1 zakje, 1 dag. Kan dus morgen beginnen met de andere kuur voor mn gezicht. Hopelijk is het allemaal snel voorbij en kan ik weer rustig genieten van mn zwangerschap ?

Iedereen gefeliciteerd met de positieve 20 weken echo's!
Wereldwondertje; beterschap, met beiden. Hopelijk werkt de antibiotica snel.
Vraagje; wat doen jullie met de kinkhoestvaccinatie? Bij ons zit die nog niet automatisch in het pakket, maar het kan wel. Ik werk in de kinderopvang, dus heb wel iets meer risico (en een bevriende huisarts had het erover dat ze het veel tegenkomt tegenwoordig in haar praktijk). Heeft iemand er al over nagedacht om zich wel of niet te laten inenten tegen kinkhoest tijdens de zwangerschap?

@abena, ik ga de vaccinatie tegen kinkhoest nemen. Heb de voor en na's tegen elkaar opgewogen, en doorslaggevend was wel dat ik in een gemeente woon waar 90% niet ingeënt wordt...
Vandaag echo model geweest, erg leuk en leerzaam! Ook hele mooie 3D echo's gemaakt :)

Ik ben pro inenten en onze dames doen ook gewoon mee aan het hele vaccinatie programma. Ik denk dat ik ook de kinkhoest ga nemen. Heb ooit een baby gezien met kinkhoest en die heeft echt liggen vechten voor dr leven. Had er eigenlijk nog niet zo over nagedacht. Maar ik denk het dus wel!

Ik heb toevallig vandaag een recept voor kinkhoest vaccinatie bij de huisarts aangevraagd. Dus ik ga het doen. 
Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten, maar dit is onze keuze. 

Hoi!
Vandaag slecht nieuws gehad. Mn vader heeft de agressiefste vorm van prostaatkanker en de kans op uitzaaiingen is groot wegens de verontrustende scores. Hij moet zsm door de mri om te zien of deze er daadwerkelijk zijn. Mocht dit zo zijn is het ongeneeslijk. Er gaat steeds door mn hoofd wat als mijn vader nooit opa wordt? Wat een rotdag vandaag! 
Oja: ik wil die vaccinatie ook. Vanaf welke week moet dat ook alweer?

@mots.. jeetje zeg.. :( wat ontzettend naar.. veel sterkte!  
@kinkhoest vraag.. ik heb me er dus niet in verdiept.. voel me echt slecht eigenlijk.. is dat al jaren zo dat dat kan? Dan heb ik dat bij de 1e gemist.. was me meer aant inlezen over die menicokokken W variant.. 
Doe gewoon mee aan vaccinatie programma maar de kinkhoest is mij even ontgaan.. waar ent je je dan voor in als moeder?? 
@verder..  nu ik zo stil lig voel ik eindelijk weer beweging in mijn buik :) nouja.. een beetje whaha maar toch.. iets! Bekken gaat stukken beter na tips en bekkenband.. blij mee! Koppijn is door manueel therapeut stukken minder maar door stress door werk nog zeker aanwezig.
Volgende week op vakantie met man en dochter.. kan niet wachten!! Zo klaar met werken ook even. 
Fijne avond / nacht :) 
Joyce 

Terug
Bovenaan