Uitgerekend in januari

Hoi! 
Heb sinds deze week ook enorm last van jeuk op borst buik en schouders/rug.. ik smeer me in met olie en/of aftersun en dat werkt goed bij mij. 
En brandend maagzuur :( echt heel erg.. op het moment dat ik er last van heb drink ik een slokje koude melk, dat helpt direct en ik probeer verder steeds kleine beetjes te eten maar ik ontkom er niet aan. 
Ik heb ook last van buikpijn (darmen), heb er vannacht zelfs een nachtmerrie over gehad. M’n man drukte met z’n vinger op m’n buik en ik gaf steeds aan ‘schat, hou es op dat doet pijn’  maar hij ging toch verder omdat hij het grappig vond.. We lachten er vandaag om toen ik het vertelde maar goed, ik droom sinds kort heel raar. Schijnt ook ‘normaal’ te zijn. 

Goedemorgen, 
Gisteren weer naar de ha geweest. Nogsteeds een blaasontsteking :'( nu ben ik heel er allergisch voor diverse ab kuren. De enige waar ik niet allergisch voor ben en welke ik mag tijdens mn zwangerschap, heb ik vorige week gekregen. Ze willen me die niet nogmaals geven, omdat de kans op resistentie dan groot is. Nu moet ik veel drinken en veel plassen om het maar uit te plassen. Ook uitslag van kweek van de urine gekregen. Blijkt een streptokokken bacterie te zijn. Normaal zou dit bij een natuurlijke bevalling een complicatie opleveren voor de baby. Die zou dan gelijk getest moeten worden en ab krijgen. Ikzelf zou bij het eerste begin aan een infuus moeten. Echter, ik krijg een keizersnee, dus dan is het gelukkig minder heftig. Tenzij mijn vliezen voortijdig breken. Nou allemaal maar niet aan denken.
Verder gaat het wel goed geloof ik ;-)
Liefs, Maaike

Oh bah wat eng allemaal Maaike! Niet te druk maken, het duurt hopelijk nog wel even voor de baby komt! 
Ik ben druk bezig met de laatste dingen inkopen voor de baby. Tenminste ik denk steeds laatste dingen en dan komt er toch weer wat bij. Zijn hier meer mensen met een ovale wieg? Waar haal je de hoeslakens/moltons daarvoor vandaan? Kan ze op internet niet echt vinden. 
Ondertussen ga ik regelmatig naar de fysio voor de bekkenpijn. Helaas is het niet over maar wel een stuk draaglijker. In werk ben ik gehalveerd, werk nu nog 4 uur per dag. Heerlijk! De baby beweegt veel, echt fantastisch vind ik dat. 
Hoe dichterbij het trouwens komt hoe enger ik het ook vind. De bevalling lijkt me doodeng, maar goed het moet.. Ik hoor alleen maar horrorverhalen over de eerste natuurlijk. En straks zijn we ineens met 3, ook gek. Een kindje helemaal zelf gemaakt, wat waarschijnlijk zon 20 jaar bij me blijft. Kunnen we dat wel? 
Oh trouwens super vervelend, ik word steeds wakker snachts omdat ik moet plassen!! 
Voor wat betreft mijn vader is er verder nog niks bekend. Aankomende donderdag is de scan en dan de donderdag erna de uitslag en hoe nu verder. 
Fijne zondag!

Hey allemaal! Het kamertje is ingericht. Komend weekend nog de overige grote benodigdheden halen:cosleeper, maxicosi etc
Had afgelopen week een buikgriep. Hele rare steken in m'n buik, gyn ff gebeld voor overleg maar die gaf aan dat zolang het niet onderin de buik is/geen boedverlies/harde buiken, gewoon uitzieken. 
Komende week het verpleegkundig spreekuur in het ziekenhuis, waar ik meer info krijg over daar bevallen, pijnbestrijding, geboorteland etc. Zijn jullie daar al mee bezig? 
Voel de kleine voor m'n gevoel nog amper, heel onregelmatig. Helemaal afgelopen week meer m'n darmen dan de kleine... Hoop woensdag het hartje weer te horen, dan ff weer gerust! 
Las net de vraag over ovalen hoeslakens. Die voor de Joolz kinderwagen lijken wat ovaler dan de normale. Misschien daar ff kijken? 

Hey allemaal!
Wat is het stil hier...
Vandaag de 30 weken groei echo gepland. 14 november mogen wij weer ff gluren ?. Direct aansluitend een afspraak bij de gyn. 
Afgelopen maandag een 'babyshower' voor een vriendinnetje gehad. Tenminste, zij is niet zo van de babyshowers. Zij had haar echte babyshower de dag ervoor. Wij, mij beste vriendinnetje en ik, konden toen niet dus hadden besloten haar als verrassing mee uit eten te nemen. We heel gezellig. Lekker even met meiden onderling.
Ook zijn de geboorte fotograven gereserveerd! Deze 2 dames mogen mee de OK in. Heel spannend en tof. Dit is een cadeau van mijn schoonouders gekregen. Echt heel tof. En ze maken echt prachtige foto's.
Verder gaat het hier wel oké. Merk wel dat het zeker op mn werk echt wel zwaarder begint te worden. Mijn startdatum van mn verlof hebben we iig wel vastgelegd. 4 december is mijn laatste werkdag. Ben dan ook stiekem een beetje aan het aftellen. Niet echt, maar kijk er wel naar uit. Vanaf volgende week krijg ik wel wat meer lucht. Met in de ochtend en de middag een uurtje van de stoel af, de sterilisatie in. Even geen druk op mn schouders of alle patiënten wel optijd behandeld worden en klaar zijn. Daarentegen heb ik af en toe last van mn heupen. Vooral met lopen, dus we gaan het zien hoe het gaat.
Verder doe ik mijn best om die blaasontsteking uit te bannen. Om die streptokokken bacterie maak ik me niet zoveel zorgen. Die zijn volledig weggenomen door mn verloskundige, omdat ik toch die geplande keizersnee krijg. We hebben wel een mooie datum bedacht. Als het ff zou kunnen, wille we de geboortedatum plannen op 9-1-19 ?. Het is niet alleen een mooie datum, maar ook nog eens heel handig dat onze zoon dan vroeg uit school is en mijn moeder woensdag en donderdag vrij is. Daarom vinden wij dit wel een geschikte datum ?.
Liefs, Maaike 

Hey.
Wat jammer dat deze topic een beetje doodbloed....
Mijn nicht is hier gisteren geweest voor het geboortekaartje. Zij gaat deze, net als bij mijn 1e zoontje ontwerpen. Helemaal leuk!
Liefs, Maaike 

Hoi Maaike, 
Dat vind ik ook jammer maar zelf weet ik eigenlijk ooit nooit wat ik zou moeten posten...
Leuk dat jouw nicht het kaartje wilt maken! Heb je wel zelf ideeën aangeleverd?
Ik voel mij nog steeds prima. Mijn eerste zwangerschap en in dit stadium kan ik daar echt van genieten. Wij hebben nu net twee weken vakantie gehad en ik had verwacht de babykamer nu af te hebben maar het is helaas wat meer werk dan gedacht. Maar de meubels zijn nu bijna klaar dus het wordt wel wat :)
Gr, M

Terug
Bovenaan