Uitgerekend in januari

Klote hoor Mots.. kan niet anders zeggen.. 
Is inderdaad even stil geweest :) de flow komt vast wel weer terug! Ik kom net terug van een heerlijke vakantie in Portugal. En hebben nog lekker vrij tot dinsdag. Eindelijk van week 10 tot week 21 zwangerschap hoofdpijn en bekkenpijn te hebben gehad voel ik me weer tiptop:) vandaag mn kleine meisje 4 jaar geworden.. en o.wat is ze.trots.dat ze straks grote zus is hihi.. 
Nouja.. tiptop whaha.. maagzuur, niet slapen, verkouden en keel ontsteking.. maar het voelt al 10x beter dan dat t.was ;)  
Ben ook.blij met mn nieuwe manager op.werk.. denk dat mn koppijn ook.deels daarvandaan kwam. Scheelt iig een hoop stress voor mijn medewerkers en mij ;) 
Thnx voor de vaccinatie verhalen trouwens! En ik bedoelde met mijn onwetendheid dat ik hier sinds dit forum echt niet eerder over na had gedacht.. is wel met meer dingen natuurlijk.. ook met een tweede kan je best onzeker worden van allerlei informatie:) blij met andere mede mama's :) 
Deze snotneus gaat proberen te slapen..
Truste!!

Eindelijk hier ook weer nieuws. Ben bij de verloskundige geweest. Ze was niet heel blij met het vitamine b12 en foliumzuur tekort, maar kan er weinig mee omdat de huisarts het wil afwachten.
Wel heeft ze gezegd dat we mijn klachten in de gaten houden en als het te erg wordt de kleine uk maar eerder moet komen. Ook raadt ze aan een rolstoel te lenen bij de thuiszorg winkel vanwege de pijnen in mijn gewrichten.
Baarmoeder was goed gegroeid. Ik ben nu totaal 5 kilo aangekomen. En we hebben het hartje gehoord

Hallo Allemaal,

ik heb nog niet eerder meegeschreven op dit forum, maar wel vanaf het aller eerste begin mee gelezen. Veel heftige dingen, maar gelukkig ook veel moois! Ten eerste wil ik iedereen sterkte toe wensen waar ze dat nodig hebben. 
Ik ben 26 jaar en zwanger van onze eerste. 27 weken momenteel, uitgerekend 3 Januari. Het is een jongetje ???❤️ Alles gaat tot nu toe erg goed. Weinig last van echte kwaaltjes. In het begin wel erg moe, en nu regelmatig last van maagzuur maar daar houd het wel mee op.... ik werk erg veel... klein horeca bedrijfje waar ik ook vaak alleen sta. Gemiddeld 40 uur in de week, in de zomer waren het er zelfs 60. Gelukkig heb ik nu heeeeel veel overuren en stop ik er lekker mee met de 30 weken! Eerst 5 weken vakantie. Komt goed uit want ook ons nieuwbouw huis is opgeleverd deze week. Heb dus nog niks gedaan aan de baby kamer ?? en dan 5 weken verlof.

Genoeg te doen nog... hopen dat ik nog even klachten vrij blijf! 
Ben inmiddels 7 kg aangekomen... heb overgewicht, maar ben voordat ik zwanger ben geworden wel 10kg afgevallen. Met gemengde emoties zie ik mijn gewicht nu weer toenemen... het is denk ik nog wel binnen de marges. Wat zijn jullie inmiddels aangekomen als ik vragen mag? Hopen dat straks door de borstvoeding de pondjes er weer afvliegen ?

Anyways,, in mijn agenda tel ik de dagen af tot mijn laatste werkdag, na vandaag nog...12x werken ? en tussendoor gewoon lekker aan de slag in ons nieuwe nestje. ❤️???

@Wereldwondertje wat ontzettend vervelend dat je maar niet van je blaasontsteking af komt en nu al overgedragen bent naar de gyn! Maar inderdaad, liever het zekere voor het onzekere. Vreemd trouwens dat je collega's zo oncollegiaal doen, zeker in jou geval, je hebt groot gelijk dat je dan nu ook gewoon even voor jezelf kiest! Hoe was het in de wolken festival?@xenaORthor Fijn dat je je weer beter voelt en de kleine ook weer meer voelt bewegen!@Mots wat ontzettend naar nieuws allemaal meid! Hopelijk heb je een stevige schouder in de buurt die je kan troosten en ik hoop echt heel erg voor je vader en jou dat jullie samen toch ook nog enigzins kunnen genieten van dat mooie nieuwe wondertje dat in jou groeit en dat je vader haar mag mee maken! Ik wens je heel erg veel sterkte meid!@Joycejehaas Fijn dat je je weer enigzins beter voelt en een heerlijke vakantie hebt gehad! Nog van harte met je dochter haar vierde verjaardag! Gaat ze nu na de herfstvakantie beginnen met school? Hopelijk voel je je snel weer helemaal de oude!@Marleen de Zeehond van harte welkom in de groep en gefeliciteerd met je zwangerschap! Wil je ook toegevoegd worden aan de lijst? Fijn dat je je zo goed voelt en met 30 weken al met verlof kan die je zo te lezen inderdaad ook wel nodig gaat hebben.  Zelf ben ik morgen precies 26 weken in verwachting en tot nu toe 7,5kg aangekomen.Ik ben inmiddels nog steeds snotverkouden, maar wie niet met dit wisselvallige weer... Afgelopen dinsdag zijn wij weer op controle geweest en alles was weer goed! Ze vond mijn buik wel klein en compact, dus krijg met 30 weken een extra groei echo. Nu had ik dit bij onze eerste dochter ook, dus daar maak ik me niet zo druk om. Ik vindt het spannender om te zien of ze dan nog steeds in stuit ligt ja of nee... Maar ik kreeg te horen dat hoe ze ook gaat liggen ik sowieso om een keizersnee mag vragen en dat had ik niet verwacht. We laten het echt afhangen aan hoe ze gaat liggen...

Hoi allemaal, voor het eerst op deze forum. Bij mijn eerste zwangerschap ook wel actief geweest, maar nu af en toe wel behoefte om wat van mij af te schrijven en jullie verhalen te lezen... dus ik begin maar met mijn verhaal..
Op dit moment zwanger van ons 2e wondertje en op 13 januari uitgerekend, precies gelijk met een schoonzusje. Heel leuk allemaal! Helaas loopt deze zwangerschap niet helemaal zoals we hopen en ik zit er soms best wel mee.
Met zwangerschap van net iets meer dan 19 weken de 20 weken echo gehad. Er leek iets niet goed te zijn met de niertjes du doorgestuurd naar de gyn in het ziekenhuis. Daar leek alles met de niertjes wel goed te zijn maar leek er iets met het hartje te zijn. Doorverwezen naar het WKZ waar ze bijna 2 uur bezig zijn geweest met de echo en ook de kindercardioloog is erbij geweest. Alles leek goed, maar voor de zekerheid 2,5 week later weer terug om het nog een keertje te bekijken.
Ook bij die controle in het WKZ leek het hartje helemaal in orde alleen had de gyn het ineens over de groei. Aan het einde van de echo leek het allemaal wel prima en werden we weer door verwezen naar onze eigen gyn en VK.
Uiteindelijke conclusie: het gaat allemaal wel goed, maar omdat de groei een paar iets minder is gemeten zouden we met 25 weken een groeiecho hebben bij de gyn. Dit was afgelopen maandag en waarbij dachten dat het meer een formaliteit was, kwam het nieuws na de echo heel rauw op ons dak... de beentje groeide wel goed, het hoofdje onder gemiddeld, maar met name het buikje ligt zo’n 3 weken achter (ver onder de P10). Ja en dan... 
wij zijn zelf niet echt klein of dun. Ons eerste dametje was erg lang (geboren bij 41+2, 3,5 kg en 54 cm). De placenta werkte wel goed en voor zover ik weet ben ik niet ziek geweest... dit alles maakt dat de achterstand wel zorgwekkend is omdat er geen idee is wat de reden is van de achterstand. Vooral omdat wij dus ook best lang zijn en onze dochter ook enorm lang is. Vorige week is ee bloed bij mij afgenomen om te kijken of ik geen infectie heb, hiervan moet ik de uitslag nog krijgen, en aanstaande dinsdag hebben we een vruchtwaterpunctie. Ja slik, die keuze kwam er ook nog eens bij. Omdat de placenta goed werkt, wij zelf ook niet klein zijn en ik waarschijnlijk geen infectie bij mij draag kan het een genetische afwijking zijn of gewoon een afwijking. Om hier meer zicht op te krijgen kan er alleen maar een punctie gedaan worden wat natuurlijk enorm spannend is. Wat als de punctie fout gaat? Wat als er een afwijking uit komt? En vooral wat als er geen afwijking geconstateerd wordt, wat is dan de reden dat ons kleine meisje het niet goed doet...

Een hele rollercoaster, en ergens zijn we heel nuchter want we weten nog niets, maar aan de andere kant ook heel verdrietig want de gyn was heel duidelijk dat als de kleine zo doorgroeit of dus eigenlijk niet of nauwelijks doorgroeit de kleine veel te vroeg gehaald moet worden. Veel vragen en veel vraagtekens en onzekerheid.. iemand hier toevallig ook ervaring met een flinke groeiachterstand?

Groetjes

@Marleen:
over de vraag over hoeveel ik ben aangekomen. Laat ik eerst zeggen dat er niet heel veel aan de hand is als je wat meer aankomt. Vooral omdat veel daarvan bijv ook vocht kan zijn. Als het te veel is en ze hebben reden om zorgen te hebben hoor je dat wel van de VK. 
Ik ben van mijzelf ook niet de lichtste. Bij m’n 1e zwangerschap was bijna alles er weer af (was toen zo’n 9 kilo aangekomen in de zwangerschap), en toen kwam alles er ook weer heel snel aan, ben een emo eter dus vandaar. Dus ging deze zwangerschap in met een gewicht hoger dan aan t einde van de 1e zwangerschap. Door misselijkheid eerst 3 kilo afgevallen en nu 26 weken zwanger en 2,5 kilo aangekomen. Eerst blij want wat er niet aan komt hoeft er ook niet af, maar nu de kleine niet goed groeit had ik t liever anders gezien...

dus maak je niet te veel druk, gewoon letten op je voeding en straks na de bevalling en met BV geven kan het mr zo zijn dat je t er zo weer af hebt!

Even van me afschrijven, hoor. Ik heb nu al ruim een half uur voorweeen. Bij de eerste nooit gehad (maar dat schijnt normaal te zijn) en ik voel ze ook goed. Iedere paar minuten begint er weer een. Vooral in mijn rug erg vervelend. Wel bijzonder. Bij de eerste weeën opwekkers nodig voordat ik ook maar iets voelde, nu met 27 weken al pijnlijke voorweeen... 
Toch maar even onder de douche staan, hopelijk trekken ze snel weg.

Terug
Bovenaan