Uitgerekend in januari

Hallo meiden (en papa),
Idd vet jammer dat het doodbloedt, maar kan me voorstellen dat je in dit stadium weinig te vertellen hebt. Zal binnenkort wel weer komen.. 
@wila, thanks! Lief van je! 
@xenaORthor hopelijk is je buikgriep ondertussen over! Erg vervelend.. gaat je toch beetje zorgen maken. Wij hebben 13 november een info avond in het ziekenhuis, duurt nog even dus. Maar aangezien ik alles vergeet, haha. 
Hebben jullie trouwens ook al een datum voor de kraamzorg? Onze komt 25 oktober, ben benieuwd! 
@wereldwondertje had je bij je vorige bevalling ook een geboortefotograaf? Leuk cadeau van je schoonouders! Ik mag 23 november met verlof en ben ook aan het aftellen hoor.. nog 8 weken haha. En 9/1/19 is idd een mooie datum; mijn uitgerekende datum! 
Ik wil trouwens in december mijn zorgverzekering aanvullen met een pakket voor zwangerschap (dit eigenlijk meer voor kraamzorg, evt zkh bevalling en de fysio die hier bij in zit).. bij mijn huidige verzekering is hier geen pakket voor dus overstappen in december. Maar nu vroeg ik me af, wordt dat wel geaccepteerd? Omdat ik een paar dagen daarna al beval.. 
Deze week een spannende week! Donderdag krijgt mijn vader de uitslag. Eindelijk weten we dan waar we aan toe zijn. Al vind ik het ook wel lekker om het niet te weten... 
Zijn jullie ook zo vreselijk moe trouwens? Niet normaal zo moe ben ik.. kan 's avonds helemaal niet meer wakker blijven, vreselijk. 

Hoi!
Leuk om weer wat te horen.
@Mots: we hadden geen geboortefotograven bij de 1e. Wist toen nog niet eens van het bestaan af ;-) Het is ook nieuw dat deze de OK mee in mogen. Zo tof. 
Ik hoop dat de artsen donderdag toch met een betere uitslag komen dan dat je verwacht. Ik snap als geen ander hoe fijn het is om nog niet te weten, maar anderzijds, als je het wel weet, weet je ook waar je aan toe bent, wat ze nog wel voor hem kunnen doen etc. Ik zal iig voor jou en hem duimen.
@M. Uiteraard hebben wij zelf onze ideeën geopperd. Zij gaat dit uitwerken en dan stuurt ze het door. Ben heel benieuwd wat voor tofs ze er nu weer van gaat maken.
24 november hebben we weer een medisch echo gepland staan, de groeiecho en aansluitend direct een afspraak met de gyn. Maar 27 oktober eerst de 3/4d! Heb er zo'n zin in! 
9 december start mijn verlof. Heb vanaf 5 december al vrij. Ben ook wel enigszins aan het aftellen. Heerlijk vooruitzicht! 
Vrijdag naar het In de wolken festival met mijn tevens zwangere vriendin. Gezellig! Zij is echt bijna uitgerekend. 20 oktober. Mocht zij het niet trekken, dan gaat mijn man samen met zijn zoontje mee. Zal dan voor de kleine een kaartje aan de kassa moeten kopen. Ach, die 7,50 kom ik ook nog wel overheen.
Ik ga maar weer eens verder met de was.
Liefs, Maaike

@Gebruiker10054521 heel levendig dromen tijdens de zwangerschap is inderdaad normaal.
@Wereldwondertje het is inderdaad jammer dat het hier nu zo rustig is, maar ik denk dat dit ook gewoon de periode is waarop iedereen vooral druk is met alles in orde maken... Hoe is het inmiddels met je blaasontsteking? Leuk dat je vrijdag naar het in de wolken festival gaat! Ik wilde in eerste instantie ook gaan, maar ik heb op het moment niet echt iemand die met me mee kan gaan en eigenlijk ook niet veel nodig dus. In feb ga ik wel met mijn schoonzusje naar de huishoudbeurs (als alles goed gaat natuurlijk) en dan willen we wel de 9 maanden beurs er even bij pakken. Super gaaf cadeau trouwens die geboorte fotograven en leuk dat je nichtje jullie geboortekaartje gaat maken!
@Mots heb je geen duidelijke checklist dat je alles wat je al hebt af kan strepen zodat je duidelijk ziet wat je echt nog nodig hebt? Persoonlijk vond ik dat erg handig bij de eerste en ik gebruik hem nu weer. Wel fijn dat je op je werk nu rustiger aan kan doen en dat je de kleine zo goed voelt. Dat plassen herken ik overigens super goed. Moe ben ik op dit moment niet meer dan normaal. Maar wat betreft de bevalling zou ik me proberen niet te druk te maken, laat het op je af komen, je hebt het niet in de hand. Ben je wel van plan om daarvoor nog een cursus te volgen ofzo? Als de kleine er is en je volgt gewoon je moederinstinct dan komt dat opvoeden ook echt wel goed hoor! Wat betreft je vader is het inderdaad een hele spannende week, ik wens jullie heel veel sterkte en hopelijk valt de uitslag mee voor zover dat mogelijk is!
@xenaORthor wat jammer dat je de kleine zo weinig voelt, maar fijn dat de babykamer al helemaal af is. Voel je je inmiddels weer een beetje beter? En al naar het verpleegkundig spreekuur geweest? Wij zijn een paar weken terug al naar het ziekenhuis geweest voor een rondleiding enzo. 
@Gebruiker10077600 fijn dat je zo van je zwangerschap kan genieten en de babykamer al mooi aan het worden is!
Ik ben vandaag precies 25 weken in verwachting en ook bezig met de laatste dingetjes, ook al snapt mijn vriend niet waarom alles al zo vroeg klaar moet staan, maar aangezien het voor ons de tweede is en we bijna niks hoeven te kopen wil ik in ieder geval hier mee bezig zijn. Ik voel me ook gewoon goed (inmiddels wel snotverkouden net zoals onze dochter), maar het veel minder kunnen rusten dan bij de eerste zwangerschap breekt me soms wel op en ben dan ook bang dat de vk een keer zal zeggen dat ik echt meer rust moet gaan nemen. Maar goed, iedereen ziet mijn buik nu groeien en ik voel onze kleine meid al vanaf een week of 14 elke dag dus. Nog twee weekjes en dan heb ik samen met ons dochtertje ook een weekje rust. Dinsdag mogen we weer naar de vk, dus ik ben benieuwd... Helaas had ik haar mijn aller eerste afspraak ook en vond ik haar totaal niet fijn, omdat zij mij haar wensen oplegde, maar gelukkig kan mijn vriend nu ook mee. 

Hoi!
Ik heb echt een paar off-days gehad. Gisteren was echt het dieptepunt. Ik liep uit met twee patiënten, omdat er het eea niet vooraf gemeld was, wat wel per direct hersteld moest worden. Mijn collegae gingen zelf voor half 1 al naar beneden, pauze houden. Ben ik klaar, zie ik dat er nog een patiënt in de wachtkamer zat. Deze stond weliswaar in mijn agenda, maar ik neem zo vaak patiënten over als een can mijn collega's uitloopt. Ik was uiteindelijk pas om 12.55 uur beneden. Pauze is van 12.30 uur tot 13.15 uur. Moest mn eten dus naar binnen stauwen en weer aan de slag. Ik ben echt niet iemand die snel boos word, maar ik was nu echt pissed off. Heb vandaag mijn eigen plan getrokken en ook alleen mijn patiënten gedaan. Even in mijn eigen schulp en dikke vinger naar mijn collega's. Ik zat keurig om half 1 beneden  terwijl mn collega's nog bezig waren. Ik was er echt zo klaar mee! Heb momenteel ook echt moeite om mn bed uit te komen. Daarnaast krijg ik steeds meer last van mijn heupen. Zeker zoals vandaag, trap op, trap af, heb ik daar last van. Pfff, sorry hoor, moest het gewoon ff kwijt. Ben ook zo vreselijk moe.
Kind beweegt wel goed. Vandaag wel wat minder, maar niet zorgelijk minder. Volgende week weer naar de verloskundige. Denk de laatste keer, want 24 november mag ik met 30 weken naar de gyn. Wel een gerustellende gedachte. Morgen mn urine weer laten testen. Ben benieuwd. Soms wel en soms geen klachten. Hoop dus dat het minder geworden is. Of liever nog: helemaal over. We gaan het zien.
Liefs, Maaike

Hey allemaal, mn buikgriep is achter de rug, maar gister nog een overgeef dagje... Mijn verlof begint pas met kerst, dus heb nog paar weekjes langer te gaan.
Begin ook de kleine meer te voelen... Das steeds een fijn gevoel! 
Momenteel wel veel last van m'n hormonen. Merk dat ik weinig filter/relativeringsvermogen heb momenteel. Herkenbaar voor iemand? Verwacht dan meer support van m'n man... Maar die is daar nog niet in getraind. Zijn belangrijkste vraag met het verpleegkundig spreekuur vorige week was of hij wel te eten krijgt als ik aan het bevallen was... Zucht...
Verder was het spreekuur nuttig, veel informatie. Ben momenteel aan nadenken over inschrijving geboortehotel. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hey. Ben per vandaag naar de gynaecoloog overgedragen omdat die blaasontsteking die maar niet onder controle te krijgen is. Niet heel ernstig, maar ze willen toch het zekere voor het onzekere nemen. Urine is weer op kweek gezet en heb maandag een belafspraak met de uitslag hiervan en het plan van aanpak om te zorgen dat die blaasontsteking echt uitgeroeid wordt. Hetzij met orale antibioticum, of misschien intraveneuze antibioticum. Dat betekent een korte opname ?, maar daar moet ik voor nu niet vanuit gaan zei de gyn vanmiddag. Het is ff balen, maar ook fijn om zo goed onder controle te staan. 
@XenaORthor: de meeste mannen zijn zo hoor! Is voor hen ook wennen. Zij zijn de gene die aan de zijlijn staan en eigenlijk niets kunnen doen. Dat hij aan eten denkt, is heel normaal. Deed die van mij ook. Sorry Pappaatje, no offence... 
Ik heb geen ervaring met een geboortehotel. Kan je daar helaas niet mee helpen.
Succes!
Liefs, Maaike 

Hoi! 
Even een snel berichtje van mij. De uitslag van mijn vader was niet goed. Het is nu agressieve prostaatkanker met uitzaaiingen in de lymfeklieren en botten. Behandeling wordt hormoon- en chemotherapie. Levensverwachting niet te zeggen. Ik hoop dat hij nog opa mag worden en mn kleine meisje nog ziet. Ik weet eigenlijk niet hoe ik me nu voel. Dinsdag mn kat dood gevonden (hij was nog maar 3) en begraven. Mn lieve maatje weg. En dan vandaag dit nieuws, alsof kanker niet genoeg was. Bah! 

Hé kut, Mots! Ik hield de pagina al in de gaten vandaag, maar meer in de hoop op fijn nieuws natuurlijk. Niemand kan je vertellen  hoe je je nu zou moeten voelen, laat het allemaal maar over je heen komen. Het zijn vreselijke berichten en gekke periodes die als een soort roes gaan. We gaan er mooi vanuit dat hij goed door de chemo heen komt en de tijd krijgt om je kindje te ontmoeten, het is al erg genoeg allemaal dus ik mag toch hopen dat dat jullie gegund is. Misschien een tip: ik ken ook iemand met prostaatkanker en hij heeft veel baat bij wietolie (heeft medisch een andere naam, iets van cpd/ cbd?), meeste ziekenhuizen staan daar ook al open in dus misschien zou je vader dit nog kunnen vragen aan zijn arts. Is meer voor pijn en eetlust, niet ter genezing. 
Ik wens je de komende tijd ontzettend veel sterkte toe en ik hoop dat je wat steun vindt in dit forum en bij de mensen om je heen. Ook voor de leuke dingen, want hoe gek het ook voelt je krijgt wel een baby en dat is dan weer ontzettend mooi. De wipwap aan emoties zijn alleen wel slopend en zwaar, dus Let goed op jezelf. 

Liefs. 

Terug
Bovenaan