Uitgerekend in januari

Spannend Abeba, succes! Anders de vk ff bellen? 
Ik nu naar zkh voor de Glucose test. Vind het wel spannend... Iemand anders die test gehad? 

@marjolein bah wat vreselijk! Spannende tijd voor jullie dus! Heel veel succes morgen! 
@marleen welkom en gefeliciteerd! Ik ben in totaal 2.5 kilo aangekomen en aankomende woensdag 27 weken. Maar in eerste instantie viel ik af. 
@abena hopelijk gaat het snel over! Ik zou de verloskundige bellen trouwens... 
@xenaORthor succes met die test!! Goddank hoef ik hem niet te doen! 
Ik heb de laatste dagen veel last van maagzuur, vooral snachts. Hebben jullie nog tips? Ben ook hele tijd misselijk weer.. 
Met de bekken gaat het eigenlijk wel wat beter. Kan merken dat als ik te veel doe mijn lichaam dat echt aangeeft. Zaterdag bvb hele dag aan het poetsen geweest (nesteldrang?? Haha) en vervolgens zaterdagavond vreselijke rugpijn. Het begint nu weer een beetje beter te worden gelukkig. Morgen weer controle bij de verloskundige, eindelijk. Hoop dat ze een echo maakt vind dat ik dat wel verdient heb na vorige week. Aankomende zaterdagmiddag hebben we een 3d echo. Toch maar wel gedaan, wilde mn vader graag de kleine uk laten zien op bewegend beeld. 

Hmm, verloskundige bellen had ik nog niet aan gedacht. Onder de douche werd het gelukkig snel minder, meer een zeurende menstruatie-achtige pijn. Met een paracetamol in slaap gevallen en vanmorgen nergens meer last van. Maar als het nog een keer terugkomt zal ik idd bellen, en sowieso volgende week bij de controle ff navragen.
@xena; hoe was je glucose-test? Bij mijn vorige zwangerschap heb ik die moeten doen, vond het een vervelende test. Vooral de 2 uur wachten erg saai...
@mots; heel veel sterkte... kan me voorstellen dat je nog een mooie echo met je vader hebt gepland. Zal voor hem ook heel fijn zijn, extra vechtmotivatie om zo lang mogelijk te blijven vechten...
En natuurlijk welkom aan de 2 nieuwe mama's to be.

@mots, ik had tijdens mijn eerste zwangerschap heel erg last van maagzuur en nu ook weer. Veel dingen geprobeerd maar vooral (vanille) vla hielp bij mij, rennies (maar ze raden aan die niet te veel of te vaak te nemen), en ik vind Antagel echt een uitvinding! Kan je kopen bij de apotheek en bij mij helpt het heel goed. Meestal heb ik er savonds erge last van en neem dan 1x hoeveelheid Antagel en net voor t slapen gaan een rennie. In bed helpt het om wat hoger met je hoofd en bovenlijf te liggen. Ik heb vaak 2 kussens onder m’n hoofd.

Test achter de rug! Het drinken van het goedje viel me mee. Vond het erger dat m'n ochtend misselijkheid weer opspeelde omdat nuchter ook inhield dat ik geen medicatie mocht...
De 2 uur doorgekomen tussen bejaarden aan de koffie en croissants (leuk als je zelf nuchter /misselijk bent) en Netflix... 
Mn startwaarde was goed, de rest hoor ik over een week... Ben heel benieuwd! 

Ik heb de glucose test ook vandaag gedaan. Drinken viel mij niet mee, moest echt spugen.  Uiteindelijk zat het erin. Maar na een uur alles weer uitgespuugd... Dacht eerst dat alles overnieuw zou moeten. Maar gelukkig niet. Eerste halfuur wordt blijkbaar de boel opgenomen door je lichaam, dus drankje had er lang genoeg ingezeten. Ik wacht ook op de uitslag! 

Na 3 weken vakantie.. inmiddels weer 2 weken aan het werk dacht ik, ik kijk weer eens op het forum.. 
Watn verhalen allemaal weer! Over de kinkhoest vaccin, mijn VK heeft het er nog niet over gehad maar ik ga hem wel halen. Het heeft vorig jaar hier op het dorp geheerst dus wil het risico niet nemen. 
Ik ben nog steeds niet aangekomen maar gelukkig ook niet meer afgevallen, volgens de VK groeit de kleine goed maar heb toch een extra echo om te kijken of hij echt geen achterstand heeft.
Verder beweegt de kleine erg goed en kan je het goed voelen en zien!
Helaas heb ik bekkeninstabiliteit en soms zo erg dat ik niet normaal kan lopen. Ik voel het nu met de week erger worden en door mijn scheve ruggenwervel en de hele fibromyalgie toch even de twijfel of het de goede keuze is om normaal te bevallen. Volgens de VK kan mijn lichaam het aan het maar ze snapt mijn twijfel heel goed en raade mij hypnobirthing aan, deze cursus gaan mijn man ik iig volgen. Verder kwam mijn bekkenfysio met het idee om er zwangerschapsyoga bij te doen, het is alleen 's avonds en ik ben erg blij als ik thuis ben.. dus daar twijfel ik nog even over.. 
Tijdens onze vakantie heb ik veel last van mijn buik gehad soms zo erg dat ik een keer met tranen heb gestaan omdat ik zown pijn had. Gelukkig is dit niet meer voorgekomen. We zijn hierdoor ook wel eerder naar huis gekomen. 
Het kamertje is bij ons bijna af, nog wat kleine dingetjes zoals dingen aan de muur hangen moeten we nog doen. Verder ben ik lekker veel aan het naaien wat verrassend leuk uitpakt ☺
Aankomende zaterdag hadden we ook nog een pretecho gepland staan voor de toekomstige opaas dus we mogen deze week 2x naar ons ventje kijken ?
Ik ga maar wat doen aan het eten, ben lekker verkouden en heb flink keelpijn.. soepje maar? 

Oh! Tip voor maagzuur wat ik eerder al voorbij heb zien komen, bij mij werkt het om even een paar slokken melk te drinken.
Veel oefenweeën heb ik helaas ook veel last van. Ik dacht eerst dat het harde buiken waren maar mijn schoonzus zei (ook zwanger) dat het ook oefenweeën kunnen zijn aangezien mijn buik niet extreem gespannen was. Laast had ik echt een harde buik en dat voelde idd wel anders.  

Terug
Bovenaan