Uitgerekend in januari

Hoi allemaal,

ik heb al een tijdje meegelezen en vind het toch wel erg leuk om mee te kletsen! Allereerst gefeliciteerd voor alle mama’s die hun kindje al hebben. Ik ben zelf 39 weken zwanger en 6 dagen tot de uitgerekende datum. Eerste kindje dus heel spannend allemaal. Zwangerschap is tot nu toe zonder al te veel problemen verlopen, wel de normale pijntjes maar niks ernstigs. 

Ik ben ruim 7 jaar geleden naar Nieuw-Zeeland verhuist en hier nu ook mijn leven begonnen. Februari 2018 getrouwd en nu dus ons eerste kindje, het is zo snel gegaan allemaal. We zijn er klaar voor en we hopen dat ze niet al te lang meer blijft wachten. 

Is het mogelijk me aan te sluiten bij de Facebook groep? Ik ben daar meer actief dan hier. 

Heel veel groetjes vanuit het zonnige Nieuw-Zeeland! 
Annemieke

Hoi!
@Melissa, gefeliciteerd! Balen dat je zwangerschapssuiker had, maar fijn dat je nu bevallen bent ?. Geniet er lekker van! Hoop dat jullie al thuis zijn.
@Annemieke, welkom op het forum. Ik heb hierbij de link naar de Facebook pagina:
https://www.facebook.com/groups/213917479470084/
Stuur maar een verzoekje en ik zal je toevoegen ?
Nieuw Zeeland, wow! Daar wil ik ooit nog eens naartoe ??. Hoe is het daar allemaal geregeld? Net als in Nederland? En de 1e, spannend hoor. Wanneer ben je precies uitgerekend? En weet je al wat het wordt?
Succes met de laatste loodjes allemaal! Hier nog 4 dagen ?. Word met de dag nerveuzer. Zo met mn dikke buik de stad nog even in voor een cadeautje voor mn neefje die maandag jarig is en dan snel weer naar huis.
Liefs, Maaike

Gefeliciteerd superjuffie!

Maaike, er zijn toch wel verschillen hoor zowel negatief als positief. Voor mij, een van de grootste struikelblokken is dat het ziekenhuis 1,5 uur rijden is. Bij de eerste tekenen moet ik dus gelijk de auto in en richting het ziekenhuis gaan. Thuis bevallen is mogelijk maar met medische hulp zo ver weg wil ik die gok niet wagen met onze eerste. 

Wat wel goed geregeld is is het feit dat na de bevalling je 3 dagen mag blijven. Er is geen kraamzorg thuis maar in de 3 dagen ziekenhuis helpen ze je volledig op weg en vader mag ook blijven slapen. Alle kamers zijn privé kamers met zeezicht (althans in het ziekenhuis waar ik ga bevallen). Iedere bevalkamer heeft een bad voor waterbirth, iets wat ik heel graag wil!

En dan het verlof, ik heb 22 weken betaald verlof omgerekend fulltime uren met minimum loon. Luxe! Helaas is er geen betaald papa verlof hier. 

Mijn uitgerekende datum is 18/1/19 en het is (hopelijk) een meisje. Mijn ouders komen de 26e dus hopelijk komt ze gewoon op tijd. 

Ik heb een verzoek verstuurd voor de fb groep ?
Annemieke

27 jan. Stéphanie (Gebruiker10081556)
(In verwachting van haar eerste kindje, meisje)
Bevallen op 26 dec
7 jan. Abena H
(In verwachting van haar tweede kindje, meisje)
Bevallen op 2 jan
11 jan. KirstenTT
(In verwachting van haar eerste kindje, jongen)
Bevallen op 4 jan van Jaiden
17. Superjuffie
Bevallen op 10 jan
27 jan. Naatjuhh
(In verwachting van haar derde kindje, meisje)
Bevallen op 10 jan van Jacey Lara
24. melissa-manoes
Bevallen op 11 jan van Alésandro

9. Mots
10. Gebruiker10077600
13. NiRoFlo
13. Sassooo
14. Papaatje
20. Wereldwondertje
(In verwachting van haar tweede kindje, jongen)
24. Emsie
25. Tinatjuh
(In verwachting van haar tweede kindje)
26. xenaORthor
27. MamavaneenBeebie

@Mots, Gebruiker10077600, Sassooo en Papaatje hoe is het met/bij jullie?
@melissa-manoes van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!!! Inmiddels weer lekker thuis met z'n drietjes? Geniet er van!
@Superjuffie van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!! Mag ik vragen hoe ze heet? Geniet er van!
@Emsie ik heb het aangepast! Hoe was het in Breda bij je broer? Wat betreft kraamvisite, wij vonden het voor de binding in het begin erg belangrijk dat vooral wij haar vast hielden en de fles gaven en dat accepteerde iedereen. Mensen hielden haar alleen vast als wij het vroegen.
@Wereldwondertje hoe is het met jou? Komt nu wel echt dichtbij he! Alvast heel veel succes!
Hier afgelopen vrijdag weer naar de gyn geweest en de kleine dame heeft het nog naar haar zin daar binnen! Ik was gister uitgerekend, maar ze zit er nog steeds! Al dagen last van voorweeën, maar zolang die niet doorzetten... Als ze volgende week maandag nog niet geboren is wordt er een keizersnee ingepland.

@; niroflo hier gisteren ook uitgerekend en het is hier nog steeds rustig. Vandaag maar even de weekboodschappen nog gedaan en druk aan het poetsen. Ik hoop dat bezig zijn de boel opwekt. Ik wil haar zo graag zien. Morgen controle bij de verloskundige ik ben benieuwd wat daar gezegt gaat worden of gedaan. Zo als het nu lijkt ga ik die afspraak gewoon halen ?

@; wereldwondertje jij veel succes voor woensdag! Spannend zeg mogen jullie eindelijk Chocomel ontmoeten.
voor alle andere succes ik ben benieuwd naar de baby’s! 

Voor alle mama's die zijn bevallen, van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat alles goed gaat met jullie en je kleintjes. Heerlijk dat jullie nu kunnen genieten van elkaar na zoveel geduld. 
@NiRoFlo het ging prima naar Breda op en neer. Matrasbeschermer op de stoel en gaan met die banaan! Vooral m'n broertje zelf was er zenuwachtig onder.  Of ik niet opeens zou gaan bevallen. En of ik het breken van de vliezen niet even kan uitstellen zodat het niet op zijn bank gebeurd, haha.

Ik hoop voor jou dat een keizersnede niet nodig is en jullie kleine meid zichzelf voor die tijd aankondigt. Is inleiden geen optie? 

@Sassooo heel veel succes bij de vk vandaag! Ik ben ook wel benieuwd wat je te horen krijgt hahaha! Maar voel jij echt nog helemaal niks? Ik voel al dagen/weken van alles, maar ik leg me er inmiddels maar bij neer dat mijn buik ook gewoon geprikkelt wordt door de bewegingen die de kleine meid nog kan maken. Als het dan echt begint zal ik dat van zelf merken...
@Emsie hahaha die mannen ook, kunnen soms zo gestressd zijn terwijl die kleintjes er echt niet zomaar uitvallen. Ik heb bij onze eerste dochter een geplande keizersnee gehad, omdat zij in stuit lag. Nu ligt ons tweede dochtertje wel goed, dus hebben we gekozen voor een natuurlijke bevalling, maar als ze merken dat ik of onze dochter het te zwaar krijgen of ze helemaal niet wil komen wordt het opnieuw een keizersnee, omdat het risico op scheuren van het litteken anders te groot wordt. Het maakt mij echt niks uit hoe ze ter wereld komt, als we er allebei maar gezond uit komen! Overigens mag ze vandaag wel blijven zitten, want onze eerste dochter wordt vandaag 5 jaar!

Terug
Bovenaan