Uitgerekend in JULI 2009!!!!!!

Hoi!

Nog een x ik  

Ik heb even een paar berichtjes terug gelezen en ik lees tot nu toe erg veel onzekerheid bij de mama's (to be)

Ik heb ook helemaal nergens last van. En bij 1 berichtje las ik precies wat ik hetzelfde ervaar.. het is omdat de test(en) positief aan gaf want ik voel me helemaal niet zwanger..

Nou dat heb ik ook hoor.. ik voel me echt totaal niet zwanger.. ik was vandaag even in de prenatal.. gewoon voor de lol weer even in de stemming komen.. en ik zag allemaal dikke buiken en het was nog zoooo onwerkelijk dat ik dat ook weer zou gaan krijgen.. kan het me niet voorstellen..

Bij mijn eerste dochter had ik constant het gevoel dat ik ongesteld moest worden.. doordat de baarmoeder groeide.. nu heb ik dat gevoel niet en spookt heel vaak de gedachte door me hoofd dat het kindje is gestopt met groeien.. en dus ook de baarmoeder..  tegelijk voel ik me heel schuldig als ik dat zeg hoor.. en stel eens dat.. dan denk ik straks dat het komt omdat ik zo dacht..!

Die onzekerheid is om gek van te worden.. ook ik mag pas de 24e naar de vk en ik zal heus niet gelijk een echo krijgen.. op het andere forum zeggen ze dat je pas vanaf 12 weken het hartje kan horen met zo'n geluid apparaat (weet niet hoe dat heet) en die gedachte maakt me gek!

Zelf zat ik er aan te denken om maandag te bellen en te vragen of ik echt geen echo zou kunnen krijgen vanwege de onzekerheid.. en als ze me niet kan helpen dan weet ik dat er in de buurt een praktijk is waar je voor 25 euro een termijn bepaling kan laten doen.. hoe kort het ook is.. ik denk dat ik dat dan ga doen.. is dat hopeloos?

Nou alle mama's heeeeel veel succes.. en ik leef met iedereen mee! Maar we komen er doorheen.. en krijgen in juli allemaal een kerngezond hummeltje toch  

Groetjes Linda!

Hallo!
Hier nog een zwangere, ik ben Miriam, 36, en zwanger van onze tweede. De uitgerekende datum is - volgens de website - 15 juli. Onze eerste is 6 weken te vroeg gekomen, dus ik hou zelf maar een datum ergens tussen half juni en half juli in mijn hoofd. En ik herken het onzekere gevoel ook heel erg! Mijn buik voelt nog steeds alsof ik ongesteld moet worden, en verder heb ik eigenlijk (op wat gevoelige borsten na) nergens last van... En dat was de vorige keer ook wel zo, maar toch, ik kan niet wachten tot we voor het eerst het hartje gehoord hebben! Morgen maar meteen bellen voor de eerste afspraak met de verloskundige, misschien dat het dan een beetje 'echt' wordt. Ik kan ook niet wachten tot ik het mag vertellen, maar mijn man wil dat nog liever niet. Vandaar dat ik 't alleen 1 goede vriendin heb verteld, zij houdt het wel voor zich en anders trek ik het echt niet.
Oja, dit was de derde ronde raak, net als bij de eerste!

groetjes,
Miriam

Dag allemaal,

allereerst nog van harte gefeliciteerd (stom, heb ik bij mijn eerste berichtje niet aan gedacht, maar ben ook zo verstrooid als ik weet niet wat...)!

Fijn om te lezen dat we allemaal min of meer hetzelfde voelen en denken, vind dat echt een geruststelling. Met name die buikpijn steeds, ik ben echt doodsbenauwd dat ik ongesteld word; dat heeft ook niemand me ooit verteld dat dat een zwangerschapskwaaltje is!

Dag allemaal,

Ook ik mag me bij jullie voegen. Ik ben bijna 6 weken zwanger van de tweede en ben uitgerekend op 14 juli. Heb al een dochtertje van 19 maanden. Ik ben ontzettend beroerd, maar dit kan ook komen omdat ik de afgelopen dagen buikgriep heb gehad. Ook heb ik last van mijn borsten. Tijdens de eerste zwangerschap had ik vooral last van bandenpijn en verder niks eigenlijk, dus dit is nieuw voor mij. Ik mag over 16 dagen pas naar de verloskundige voor het intakegesprek en om te kijken of we het hartje al kunnen horen. Een week later mag ik naar het ziekenhuis voor een echo. Ik vind het zo spannend!!   Maar vind het zooo lang duren. We willen het iedereen pas vertellen als we weten dat het goed zit.

groetjes

Hallo allemaal, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen.

Ik ben Gré, 30 jaar en afgelopen vrijdag en zondag 2x positief getest. Ben eindelijk zwanger na ruim 4 jaar. Heb IVF gehad en de eerste keer direct raak, ben voorzichtig blij want er kan nog van alles gebeuren. Als het goed is ben ik 4 weken een een paar dagen zwanger. Je krijgt toch 2 weken cadeau.   Heb mijn laatset ongi gehad op 11 oktober, mijn lichaam heeft natuurlijk wel heel veel hormonen toegediend gekregen, waardoor de cyclus niet natuurlijk is.
10 dec.  krijg ik de eerste echo. Als ik uit ga van mij   laatste ongi dan ben ik uitgerekned op 18 juli 2009. We wachten de echo nog even af, hoever ik daadwerkelijk ben.
Ben nu erg verkouden, en veel hoesten. Huiisarts gebeld wat ik nu mag innemen. Liever stomen ipv neusspray. Dus net maar gestoomd. Een paracetamol mag ook.
Ben erg moe, af en toe ongigevoel en mijn borsten doen zo nu en dan zeer. Soms wat duizelig, maar dit kan ook door de verkoudheid komen.
Ik hoop dat alles goed mag gaan en dat ik nog lang met jullie mee mag kletsen.

Hopelijk komt er binnekort een juli forum..

Gré, eindelijk zwanger van ons eerste kindje

Hallo allemaal...

Ik kom ook voorzichtig maar 'ns kijken op dit forum. Heb vandaag een positieve test in m'n handen gehad. Geen idee hoe ver ik ben. 't Is namelijk nogal onverwacht. Ik heb een dochter van net 3 en een dochter van ruim 7 maanden. Ik heb haar borstvoeding gegeven en heb zodoende nog geen cyclus gehad. Mijn dochter wilde een aantal weken geleden ineens niet meer bij mij drinken en ik werd de laatste week toch wel wat beroerd en toen gingen er wat alarmbelletjes rinkelen... En ja hoor, helemaal zwanger! Even schrikken, maar toch ook erg leuk en gewenst! Ik voel me op zich redelijk goed. Wel wat misselijk dus (vooral al ik honger krijg) en ook last van ongesteldheids-buikpijn. Ga 27/11 naar de vk voor een termijnecho, ben benieuwd! Wordt dus vervolgd...

Groetjes Lijdi (mama van Mirthe 11-10-2005, Rhodé 02-04-2008 en ukkepuk)

hallo dames,

ook voor de nieuwe zwangere, heel erg gefeliciteerd met jullie ook nog zo prille zwangerschap!!

De misselijkheid is gelukkig bij mij heel erg weg getrokken, zijn nog maar een paar dingetjes waar ik niet echt tegen kan, maar ik voel me gelijk een stuk beter!!! Vond het maar niets dat misselijk zijn!

Ik ben ook aardig aan het aftellen naar 2 dec, kan gewoon niet wachten tot ik me echo krijg en echt de duidelijkheid krijg hoe ver ik ben, en dat de zwangerschap echt is! Natuurlijk is het echt, maar zo'n echo geeft toch een goed gevoel, en dan gelijk erachteraan de eerste afspraak met de verloskundige, en dan gaat het toch echt beginnen !! Spannend na de echo gelijk de huisarts informeren van me zwangerschap, en het bij m'n verzekering aangeven voor het kraampakket natuurlijk, dus heel leuk en spannend allemaal!
Voor iedereen natuurlijk ook veel plezier en succes met het aftellen tot jullie echo

groetjes Claudia

Hallo allemaal,

Gisteren had ik mijn eerste echo (bij 6 weken en 3 dagen). Dit omdat ik via ICSI zwanger ben geworden. Ik weet niet zo goed hoe ik me nu moet voelen. Zweef nu tussen hoop en wanhoop namelijk.

Op de echo was een vruchtzakje en dooierzakje te zien, maar helaas nog geen hartactiviteit. Het ligt hoog in de baarmoeder en volgens de arts zou het te ver kunnen liggen voor het echo-apparaat (inwendige echo). Daarnaast is 6 weken en 3 dagen ook precies op de grens en zou mijn vruchtje wat achter kunnen lopen. Maar goed, jullie begrijpen het al; wel een flinke teleurstelling.

Nu  moeten we vrijdag terug. Dan ben ik precies 7 weken zwanger en zou er echt hartactiviteit te zien moeten zijn, anders is het foute boel. De arts geeft me 50% kans dat het goed zit. Het kan dus nog.

Gezien ik verder ook niet echt veel zwangerschapsklachten heb (alleen maar pijnlijke borsten; ik heb hier ook al eens een berichtje over op het forum achtergelaten) ben ik best wanhopig en kost het me nu wel moeite om weer positief te blijven. Ik wil zo graag dat het goed komt.

Bah, dit kost me heel veel energie. Zijn er meer mensen die dit ooit hebben meegemaakt?

Groetjes,
Esther

Terug
Bovenaan