Uitgerekend in juni 2017

Ja ik kan helaas niet mee praten over het bloed verlies en hoop het ook niet te krijgen. De verloskundige gaf wel bij mij aan mocht je bloed verlies hebben of dat het aanhoud gelijk contact met ons op nemen.

ik vind het ook allemaal spannend en ook best eng maar ik probeer te genieten want stress is ook erg slecht al heb ik dat wel hoor..
 
Hoi meiden,



even een vraag aan jullie slapen jullie ook erg slecht?



de laatste weken slaap ik weinig en echt slecht..

in de nacht ben ik beel wakker en kom dan amper in slaap.

in de ochtenden ben ik super vroeg wakker dan probeer ik te blijven liggen maar naar een uur wakker ga ik toch naar beneden en een kopje rooiebos thee drinken in de hoop dat ik nog terug kan naar bed. Overdag ben ik wel echt vermoeid en kan ik zo slapen maar dat gaat dan vaak niet doordat ik moet werken.



hebben jullie dit ook of nog tips voor mij alles is welkom :)
 
@Marlieke, welkom en gefeliciteerd!! Pijn in onderrug heb ik ook, dat lees ik ook wel vaker. In mn benen heb ik dat niet.

@zitha, yup ik heb dat ook slecht slapen. Komt bij mij doordat ik savonds misselijk ben maagzuur heb en ook omdat ik steeds moet plassen. En elke ochtend ben ik rond 5 uur weer wakker of omdat ik moet plassen of door pijn in mn borsten.

Overdag ben ik ook supermoe en heb inmiddels wel door dat wanneer t kan ik daar ook echt aan toe moet geven. Je lichaam verbruikt op dit moment mega veel energie en als t om rust vraagt heeft t die nodig. En dat is dan eigenlijk wel belangrijker dan wat dan ook.. misschien kun je kortere dagen gaan werken anders? In veel CAO's staan aparte voorwaarden voor zwangeren. Zo staat in de mijne bijvoorbeeld dat ik recht heb op een uur extra pauze
 
Hoi Lyn,

bedankt voor je antwoord terug op mijn vraag. Waarom ik slecht slaap daar moet ik nog denk ik een beetje achter komen want ik heb tot nu toe nog weinig symptomen of kwaaltjes die ik goed kan plaatsen van o dat kan het wel is zijn. Daarnaast durf ik nog niks op mijn werk te zeggen want de zwangerschap is nog zo pril.. mijn idee was zelf om dit na onze vakantie te vertellen en als ik de eerste echo gehad hebt..

ik werk als verpleegkundige en ik werk best onregelmatig gelukkig heb ik tot nu toe veel avonddiensten of nachten want dit hou ik gek genoeg het beste tot nu toe vol.

jullie zijn denk net iets verder in de zwangerschap ik ben 20 juni uitgerekend en jullie?
 
@zitha: Slecht slapen schijnt ook een symptoom te zijn! Ik heb er (nog) geen last van.

Verder zijn hier de symptomen ook veel en veel minder dan 1 week terug. Misselijkheid is afgenomen, ik eet nu juist meer ipv minder. Alleen ergens een afkeer tot italiaans eten
 
Zitha, Ik heb er ook last van in de nacht continu wakker en slaap licht als m'n man zich omdraait of snurkt word ik al wakker! En probeer dan maar weer eens in te slapen!

Marlieke, welkomwelkom! Bij mij heb ik het gevoel dat de pijn in de onderrug beetje doorstroomt na m'n benen.. Echt pijn heb ik er niet in maar meer een moe en doof gevoel!
 
Hoi Zitha,

Snap inderdaad dat je het nog niet wilt vertellen.. je weet ook nog niet hoe alles loopt. Maar of je nu wel of geen kwaaltjes hebt, je lichaam is wel heel hard aan het werk en dat kost energie.

Ik ben ook verpleegkundige en ik ga het ook pas na de eerste echo vertellen. Maar ook echt niet later want ik ga geen nachtdiensten meer werken. Dat is zo slecht voor je ritme en lichaam.

Misschien kun je 1 of meer collegas in vertrouwen nemen zodat ze wat rekening kunnen houden met je energie niveau.

Ik weet dinsdag meer over wanneer ik uitgerekend ben.. ben na mijn miskraam direct zwanger geraakt dus is lastig in de schatten. Ik ben nu 7 of 8 weken zwanger
 
Terug
Bovenaan