Uitgerekend in juni 2017

Zijn er hier nog anderen die last hebben/gehad van lichtbruine afscheiding?



Welkom! Gebruiker641361, spannend weer!
 
UiOh Jazz, meid wat balen joh. Snap dat je in de stress hierover bent. Ik kan niks garanderen, maar zoals je het beschrijft klinkt het echt alsof je je geen zorgen hoeft te maken. Klinkt een beetje raar, want als je mijn verhalen terug leest, maakte ik mij natuurlijk ook gewoon zorgen. Maar door de afgelopen tijd weet ik inmiddels wel veel beter wat het echte verschil is tussen een bloeding / rode afscheiding en een miskraam. Je moet gewoon onthouden dat je mega doorbloed bent, en zelfs hoesten soms kan bijdragen aan dat je gaat bloeden. Enkele criteria die ik nu aanhoudt: is het bruin bloedverlies - dan is het oud en heeft er eerder iets plaats gevonden maar daar hoef je je geen zorgen over te maken. Een andere is: is het af en toe een beetje en stopt het gewoon weer (een beetje is tijdens het afvegen en niet dat je het heel duidelijk in je urine ziet in de wc), ook dan hoef je je echt geen zorgen te maken. Menstruatie achtige pijn zijn je darmen en ingewanden die allemaal aan het veranderen zijn en hormonen die door je lichaam gieren, die er voor zorgen dat er zo genoeg plek is voor je kleintje die aan het groeien is.

Wanneer moet je je wel zorgen gaan maken: als je helderrood bloed verliest en dan niet maar 1 keer, maar echt zoals je het kent van dat je ongesteld wordt. Dus ook dat je het in de wc ziet. En daarin dan nog belangrijker als je stolsels tegen komt. Ze raden ook aan om deze op te vangen en mee te nemen naar je verloskundige. Beetje vies misschien maar ze kunnen er wel veel info uit halen, schijnt het.

Een advies wat ik verder vanuit mijn IVF kliniek kreeg bij iedere bloeding is bedrust voor 48 uur. Mijn gyn hier in NL moest er later om lachen en zei dat het niet zo nodig om bedrust gaat, maar om dat je rust pakt en even een pas op de plaats maakt dan. Geen idee of het geholpen heeft maar ik heb mij wel er aan gehouden, omdat ik mijzelf niet wilde verwijten dat ik er niet alles aan gedaan had.

Nogmaals: het is allemaal geen garantie en ik ben natuurlijk geen arts, maar dit zijn mijn ervaringen. En met 4 miskramen hiervoor zijn dat er best wel wat.

Ik ga hard voor je duimen dat het goed gaat komen! En als je het niet vertrouwd: gewoon je verloskundige bellen of een echopraktijk waardoor je het kindje kunt zien. Veel stress is ook niet goed.  Sterkte meid!
 
Dank je wel Kirsten voor je antwoord! Stelt me toch n btje gerust, het is idd niet veel geweest en zelfs niet elke keer bij afvegen en sowieso al niks in Mn onderbroek te vinden en ook niks in Mn urine... de krampen zijn na vannacht ook weer gestopt! Waren ook geen helse pijnen gewoon btje zeurderig... is al vaker tegen me gezegd idd dat oud bloed vaak niet erg is en dat ik me pas zorgen moet maken als ik hele erge buikpijn met bloedverlies krijg... daar zit ik nog ver vanaf! Ben wel weer n btje gerust gesteld... gelukkig nog 2 nachtjes en dan weten we weer meer!  Wanneer mag jij weer voor een echo? En in welke week zit jij nu?
 
<p style="text-align: left;">Jazz, ik kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt en hoewel ik er echt geen verstand van heb denk ik dat je je niet zo veel zorgen hoeft te maken. Je kan inderdaad altijd even de vk bellen! Liever te veel bellen dan te weinig!</p>
<p style="text-align: left;">Pff ik moet jullie wel zeggen dat ik het vandaag wel even moeilijk heb met hoe moe en energieloos ik me voel. Ik ben normaal een heel enthousiast en vrolijk persoon, maar het feit dat ik me zo futloos voel maakt me een beetje down. Stofzuigen is al een heftige klus! Vanavond een optreden met de band van 21.00 tot 00.30 en ik weet dat me dat wel gaat lukken, alleen baal ik ervan dat ik er nu nog amper energie voor heb. Verstand op nul en gaan is het motto straks.</p>
<p style="text-align: left;">Hoe is het met jullie energielevel?  Voel me zo'n aansteller soms. Is dat herkenbaar?</p>
 
Haha ja apesaartje dat had ik ook heel erg het word nu beetje bij beetje ietsiepietsie beter! tuurlijk ben je geen aansteller! er gebeurd heel veel met en in jou lichaam! dus het is ook niet zo gek dat dat veel energie kost! en zou er dan vanmiddag lekker aan toe geven! rustig aan doen en dan vanavond verstand op 0 en doorgaan..  Dan pak je je rust iniedergeval wel!
 
Vriendin van n vriendin van mij is verloskundige en die zegt dat oud bloed vaak niet iets is om je zorgen te maken. Het is ook niet eens echt donkerbruin hoor, heel licht... nu is t weer weg! Laten we hopen dat t zo blijft, wel btje zeurende pijn in Mn buik maar als ik bezig ben merk ik t amper, het is meer omdat ik er zo mee bezig ben! Mijn energielevel is overdag wel prima, kan wel lekker optijd naar bed en soms smiddags n tukkie doen maar opzich valt t me verder mee,... ik heb gewoon geen ZIN om te stofzuigen oid Haha... nog 2 nachtjes slapen, dan mogen we!  Pittig hoor tot zo laat nog een optreden! Ik heb straks een personeelsuitje tot 22:00 uur Haha en daar kijk ik zelfs al n btje tegenop! Succes vnvnd! Ik ben blij dat ik straks even afleiding heb!
 
O leuk, veel plezier op je personeelsuitje! Inderdaad even lekker afleiding.

Ik heb net dik twee uur diep geslapen en voel me een beetje beter. Nu instellen op het optreden en lekker zingen, wat ook heerlijke afleiding is. Komt vast goed. Vannacht zal ik een wrak zijn, maar gelukkig hoef ik morgen niet zoveel behalve in de avond weer repeteren.

Fijn weekend allemaal! Nog leuke Halloween feestjes in het vooruitzicht?
 
@jazz, ik heb nog steeds geregeld gelig tot lichtbruine afscheiding en ook nog 2 keer wat donker bloed gehad.. en menstruatieachtige pijn ook want zoiets voel je ook als je baarmoeder groeit. Met mijn miskraam had ik 6 dagen helderrood (veel) bloed en de 6e dag forse buikkrampen.. Dus ik denk echt dat t wel goed zit bij jou, kom op meid, positive thinking ;)

@apesaartje, hier ook zo'n aansteller haha pfff.. Ik dacht dat je energie na 12 weken terugkwam, maar niets is minder waar voor mij. Ik ben al weken lang moe, slaap overdag extra en een stuk wandelen van 1,5 km hou ik amper vol. Dan krijg ik het bloedheet en benauwd en word ik ook nog es vet duizelig.. maarja das voor iedereen anders.

Ik denk wel dat t het beste is om er aan toe te geven, net als Nanda zegt. Je lichaam vraagt erom. En natuurlijk goed om je voeding denken, dat je daarmee ook wel energie binnen krijgt
 
Terug
Bovenaan