Uitgerekend in juni 2017

Vorig keer zag alles er goed uit en daar moeten we maar aan vasthouden!

(Dat zeg ik ook steeds tegen mezelf maar word er niet minder zenuwachtig van haha)
 
Hoi Allemaal!



Ik ben Sanne, 22 jaar en zwanger van mijn eerste kindje 9w5d. Volgende week maandag hebben we de termijn echo. Bij de vorige echo hadden ze de schatting begin juni gemaakt. Zelf hadden we uitgerekend 24 mei maar dit werd een week later door de echo. Volgende week krijgen we de definitieve datum te horen! Hier verder totaal geen last van kwaaltjes of iets (afkloppen). Als het goed is kunnen we voor kerst een geslachtsbepaling echo doen. Kijk er nu al naar uit.

Hoe gaat jullie zwangerschap?
 
Hallo aanstaande moeders

Graag sluit ik mezelf ook aan bij de topic uitgerekend in juni 2017

Ik zal mezelf even voorstellen.

Ik ben Racidaa 25 jaar en ben zwanger samen met mijn vriend kaj die ook 25 jaar is.

In augustus 2013 ben ik geopereerd aan mijn baarmoeder.  Mij  werd toen verteld dat het beter was dat ik niet meer aan een anticonceptie middel ging.  Dit al die jaren trouw gedaan totdat ik in november 2016 Kaj leerde kennen.  Wij konden direct al heel goed met elkaar praten en hebben hier ook ingebreid over gehad.  Samen besloten om toch aan de pil te gaan.  Na een half jaar aan de pil te zijn werd ik ineens niet meer ongesteld.  Ik stopte wel altijd na het stripje dus na een paar keer een zwangerschapstest te hebben gedaan begon ik me zorgen te maken.  Na 3 maanden niet tot nauwelijks ongesteld te zijn geworden besloten de arts kaj en ik te stoppen met de pil..  De arts gaf mij geen grote kans om snel zwanger te raken doordat mijn baarmoeder zo overstuur was. Kaj en ik zouden het als een wondertje zien mocht ik snel in verwachting zijn.

Anderhalf maand later.  Ik voelde me gek,  mijn buik voelde raar en ik kan het niet uitleggen maar vanaf het moment dat de bevruchting plaats vond wist ik/ voelde ik dat ik zwanger was. .  Nu moest ik wel nog 2 weken wachten om een test.  Wat duurde deze 2 weken lang zeg . . .  Maar uiteindelijk een dag voordat ik ongesteld moest worden deed ik een test en ja wij zijn zwanger! !
 
Goedemorgen! Angela, Christien, wilgekatje en Plien, welkom en gefeliciteerd!! Spannend!

Ik zit nu in de wachtkamer van de huisarts. Het optreden zaterdagavond is super goed gegaan, nadat ik in de middag een paar uur nog diep heb geslapen, maar in de nacht van zaterdag op zondag werd ik ineens zwaar overvallen door oorontsteking! Huisartsenpost gebeld, maar konden niks doen ivm zwangerschap en daardoor geen antibiotica helaaas. Gisteren doorgekomen met veel slapen maar nu dan toch even naar inloopspreekuur gegaan. Ben benieuwd.. is wel chaos hier dus hoop dat ik nog aan de beurt kom.

Straks om 11u naar vk voor intake.. helaas geen echo, maar dames die dat wel hebben vandaag, enjoy!

ik had overigens in juli een vakantie geboekt naar Myanmar in januari/februari. Helaas zijn de muggen daar resistent voor het anti malaria middel dat ik mag slikken (lariam). Daarnaast verwachten ze daar een zika uitbraak nog, dus vakantie moeten wijzigen. Nu is het plan om roadtrip door IJsland te doen. Noorderlicht!
 
Vervolg ( hij wilt het verhaal niet in een keer doen )

In de avond heb ik het tegen Kaj verteld.  Ik was toch wel zenuwachtig voor zijn reactie. .  We hadden namelijk nog maar 10 maanden. . .  Hij nam mijn spanning snel weg we hebben het samen die avond even laten bezinken.  De volgende dag hebben we samen de vk gebeld om de stappen door te nemen .  Het is namelijk ons eerste kindje en we willen alles zo goed mogelijk doen. Woensdag 12 oktober hebben we voor het eerst ons kindje gezien .  Ik was toen 6 weken en 5 dagen zwanger en alles zag er keurig uit en het hartje kon je al zien kloppen ♥  Na 2 weken hadden we onze officiële intake en Kaj was zo brutaal om nog een echo te vragen .  De vk vond dit geen probleem en wat was ons kindje al gegroeid
 


Kwaaltjes :

Vanaf 6 weken tot 8 weken elke dag bruin oud bloedverlies

Vanaf 5 weken tot 8 en een half last van mijn borstel.  Die zijn inmiddels een cup groter en de tepels zijn flink aan het groeien.

over matig misselijk en braken . .  Zo heftig dat ik niks meer binnen kon houden en ik aan een kuur zit.  Dit neemt wel het scherpe randje weg.  Misselijk ben ik wel nog maar ik hoef niet meer over te geven .

Het is een heel verhaal geworden hihi,  hopenlijk mag ik mee praten op jullie forum en kunnen we ervaringen uit wisselen

Groetjes van ons 3e
 
Terug
Bovenaan