Uitgerekend in juni 2017

Hallo allemaal,

Ook ik lees al een tijdje mee op het forum, maar durfde nog niets te plaatsen voordat ik mijn eerste echo had gehad. Die heb ik inmiddels gehad en het hartje klopte! Ik kon het bijna niet geloven, maar er groeit een wondertje in m'n buik! Het was bij ons in 1x raak.. nu hopen dat het goed blijft gaan! Je leest zoveel verhalen dat het mis gaat, en omdat ik zo snel zwanger was, maakt me dat soms onzeker! Het is ons eerste kindje :)

volgens de echo ben ik nu 8 weken zwanger! Ik heb over 2 weken weer een echo en dan plannen ze kort daarop weer eentje in voor de combinatietest. We willen dit graag doen zodat we ons evt kunnen voorbereiden.

Ik wil me ook nog aanmelden bij moeders voor moeders. Iemand daar al mee begonnen?

En wat is jullie ervaring met sporten? De vk zei dat ik gewoon mocht sporten zoals ik gewend was, maar ik doe best pittige fitness/boodcamp en vind dat toch een beetje spannend om 'vol' te gaan.
 
@WipWap: hoe is het gegaan vandaag?

@Isa: hoe gaat het met jou nu?

Hier geen combinatietest of NIPT. Met de combinatietest ben ik bang voor een miskraam en NIPT was een goede optie , maar aangezien ik het dmv IVF doe is alles op voorhand al bekeken of het matcht en blijft het een kansberekening. Iets te vaak gehoord dat van die kansberekening menigeen toch enorm in de stress schiet. Je moet jezelf afvragen of je het zou afbreken als er iets uit zou komen.

Hier gelukkig nog steeds goede echo's. Ik begin er nu meer op te vertrouwen dat het goed gaat komen. Durf het eigenlijk nog niet te geloven, maar ben er wel heel blij mee dat ik nu al zo ver gekomen ben en er niks aanwijsbaar is wat zou kunnen duiden op dat het alsnog mis gaat. Kan natuurlijk altijd nog maar daar moet ik nu maar niet vanuit gaan.

Van de week ook mijn eerste zwangerschapsbroek gekocht. Vond het best vroeg maar mijn andere broeken zaten toch echt niet lekker meer. Hebben jullie dat ook?
 
Jaaaa 12 weken!!!

echo was allemaal goed en we waren opeens wa eerder dan verwacht. EN het wordt een meisje!! Helemaal happy!

Vandaag gaan we voor het eerst shoppen en opzoek naar een broek xD

Wij hebben gekozen om geen combinatie test te doen. :)

Elzza: ik doe powerliften, dus ook vrij trainen. Mijn trainer en VK geven aan dat alles mag behalve buikspieren trainen. En stoppen als je lichaam dat aangeeft. Ik doe wel iets lichter, maar gewoon trainen :)

Succes meiden!
 
Hallo allemaal van deze topic .van harte  gefeliciteerd  !

ik sluit me aan op dit geluk uitgerekend te zijn in juni 2017.

Hoewel ik nu wel twijfels begin te krijgen of t wel oké is..probeer ik toch maar van dit prille geluk te genieten

Ik ben 37 jaar ..

10 jaar geleden begonnen mijn man en ik voor het eerst aan 't ziekenhuis traject.2 jaar ervoor wilde we graag zwanger worden wat niet lukte wegens mijn PCOS.

Jaar in jaar uit met pauzes  zijn we er mee bezig geweest..

3 jaar geleden met nog 1 poging in de pocket hebben wij samen besloten er mee te kappen. Het werd ons te zwaar.

Gooide  ons leven om ..kochten een boot en genoten van t leven samen met onze honden met een voldaan gevoel zonder verdriet of pijn of afgunst naar vriendinnen die in verwachting raakten .

Zo  was t prima we hadden elkaar en daar gingen we verder voor. We gebruikten geen voorbehoeds middelen om t verder tegen te gaan .Maar zo heilig van overtuigd dat het toch niet vanzelf zou gebeuren..een maand geleden zat ik nog bij de huisarts te melden dat er toch voor mijn  gevoel een ingreep moest gaan komen ..Omdat ik langzaam naar de 40 ga en mijn eigen gestelde  leeftijds limiet  inmiddels al was verstreken.

Tot dat afgelopen zaterdag ik een positieve  test in me handen had .

Mijn menstruatie  zette niet door ...

Al 2 x niet in de 2 weken tijd.

Ik maakte me zorgen over dat t de overgang   begon want dat kan met PCOS .

Heb 2 dagen gehuild onbegrip  ongeloof ..

Leefde immers niet gezond rookte als een ketter ( dat was meteen de laatste dag dat ik rookte) had in die maand 3 verjaardagen  waarvan ik lekker mee heb gedaan met een wijntje.

2 dagen later afgelopen  dinsdag kreeg ik de eerste echo vanwege onze achtergrond..

En toen besefte ik pas dat t zo was ..



Toch ontzettend  bijzonder dat ik dit mee mag maken na zo'n achtergrond.

<span style="line-height: 1.5;">Uitgerekende Datum is 16 juni   2017 </span>

Kan alleen maar bidden dat t goed gaat .<3

Liefs m

 
Wow M.. wat een wonder! Gefeliciteerd!!!

Quirine, konden ze met 12 weken zien dat het een meisje is?? Gaaf zeg! Dat is geloof ik lang niet bij iedereen zo toch? Dacht dat het pas vanaf 14 of 16 weken te zien is!! Ik heb m'n volgende echo als ik twaalf weken ben (over 1,5 week) dus ben erg benieuwd. Ik reken nergens op! Zolang ik maar een gezond kindje zie! Maar zou mooi meegenomen zijn!

Gefeliciteerd Elzza en welkom! Ik plas ook voor moeders voor moeders. Ik vind het prima om te doen.. vervelend is wel dat de chauffeur er de hele dag over mag doen om het op te halen dus dat je wel thuis moet blijven, maar ik werk thuis dus dat scheelt ook weer. Hou er wel rekening mee dat je nogal misselijk kan worden van de geur van het conserveermiddel in combinatie met urine als je de dop van de fles open draait, maar dat is een kwestie van even je adem inhouden.
 
Wow wat een bijzonder verhaal! Gefeliciteerd en laat t maar allemaal op je afkomen!

Wij hebben heel goed nieuws! Er was direct wat te zieb op de echo en zelfs een kloppend hartje! Ws zat t heel dicht tegen de wand aan verstopt en we blijken 1 week vroeger zwanger te zijn. Dus nu 7 weken. Daarom was het te vroeg om iets te zien. Verloskundige zag volgens mij de kans groter dat t niet goed was dan wel goed. Dus erg blij!! Ik zei ook van te voren tegen haar dat als k de echo niet had gehad, dat k dat volvertrouwen nog steeds zwanger was. Want voor mij lichamelijk was er niets veranderd. Hadden we de echo maar niet gehad vorige week...scheelde heel wat stress en verdriet. Maja dat zijn de dingen die je niet weet van te voren. En nu iig extra blij!
 
Welkom M! Wat een verhaal!

@WipWap: jeetje, wat fijn zeg! En 7 weken, klinkt inderdaad heel logisch dat er de vorige keer er toen minder te zien was. Maar je bent er door en kunt nu gaan genieten!

@Quirine: lucky you, dat je het inmiddels weet! Jaloers op je hoor! Ik wil het ook zo graag weten!

Iemand tips waar je in je zorgverzekering op moet letten voor de bevalling? Kan ik straks met alle nieuwe zorgverzekeringen een goede vergelijking maken en evt. overstappen ;-)
 
Zeker goed nieuws allemaal!

ja daar ben ik ook heel benieuwd naar, wel handig dat we voor t einde van het jaar nog onze verzekering aan kunnen passen!
 
Terug
Bovenaan