Uitgerekend in maart 2017

Hoi allemaal,

Gefeliciteerd! Ik lees ook al een tijdje mee en ben vandaag 8 weken en 3 dagen zwanger. Afgelopen dinsdag een echo gehad en dat was heel bijzonder. Vind het zo spannend allemaal. Af en toe wel beangstigend, bang dat er iets mis is als mijn borsten even niet meer zo gevoelig zijn, of als ik even niet misselijk ben.. Maar het hoort er vast allemaal bij :) Ik heb me ondertussen ook aangemeld voor een niet-openbare Facebook groep die al eerder in dit Forum is benoemd. Erg leuk, we zitten nu op 23 leden, allemaal mama's die in maart 2017 zijn uitgerekend. Als je Laura Kaboord (tijdelijk) toevoegt op Facebook als vriend en haar een berichtje stuurt dan voegt zij je toe aan de groep. No worries, er verschijnt niets in je tijdlijn want het is een geheime groep :)

Groetjes, Anne

Dag allemaal,

Ik wacht nog heel even met Facebook, maar wil me over een paar weekjes graag aansluiten.

Vandaag precies 8 weken en gisteren m'n eerste echo gehad bij een particulier echobureau. Erg bijzonder en gelukkig zag alles er goed uit.

Komende week pas de eerste afspraak bij de verloskundige.

De 4daagse ging gelukkig goed, wel erg zwaar!!

Hoi meiden!

Hier inmiddels aanbeland in week 6 (precies op zondag, zo handig). Voel me eigenlijk heel goed. Wel erg moe steeds maar (nog) geen misselijkheid en de buikpijn is ook volledig weg. Baal wel van die onzekerheid, merk dat ik daar meer aan denk dan ik wil. Diep van binnen heb ik het gevoel dat alles gewoon goed is en ga ik daar ook vanuit, maar ergens is er toch zo'n stemmetje. Nog twee weken + 2 dagen tot de eerste echo. Bleh.

Ik meld me over een paar weken trouwens aan voor Facebook, als het nieuws officieel naar buiten is :)

Hoi!

vandaag ook precies 8 weken. Vrijdag eerste echo gehad en dan pas echt bevestiging, eerder alleen maar de testen.

hier ook wisselende klachten. Ik weet nog in week 5/6 dat ik nergens last van had en dat je ongerust wordt. Maar eigenlijk moet je er lekker van genieten. Hier nu elke ochtend beroerd en soms de hele dag....

succes iedereen

Hallo allemaal,

38 jaar, en voor het eerst zwanger. In oktober gestopt met de pil, nu 5 weken en 2 dagen :)

uitgerekend tussen 31 maart en 2 april 2017 maar zag geen groep voor april 2017 :)

ik heb totaal geen last van misselijkheid, zijn er meer die dit niet hebben?

wel pijnlijke borsten en constant zeurend gevoel in mijn onderbuik.  Ook snel vermoeid, kortademig (stukje lopen en ik adem al zwaar), en sinds vandaag heel onrustige benen. Ook minder eetlust. Herkenbaar..?

zou t leuk vinden met anderen te kletsen die net als ik zwanger zijn van de 1e na 35 jaar. En misschien ook zelfde periode uitgerekend.

Groetjes

hoi mvm

gefeliciteerd met je zwangerschap...

ik ben zelf 6 weken en 5 dagen zwanger en is voor ons ook het eerste kindje..

Na 3 mislukte ivf pogingen nu spontaan zwanger ...

met vlagen ben ik misselijk en heb zere borsten..

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik ben bijna 35 en na twee miskramen nu voor de derde keer zwanger van (hopelijk) ons eerste kindje.

In oktober 2015 werd bij de eerste 9 weken echo duidelijk dat er geen kloppend hartje was. Ik voelde me erg in de steek gelaten door mijn lichaam: ik had last van alle zwangerschapkwaaltjes en ook de test die die week door Moeders voor Moeders (geweldig initiatief trouwens) gedaan was, gaf een hoog chg-gehalte aan. Ik had geen bloedingen gehad en die kwamen ook niet op gang. De schoonste manier leek een curettage, die dus een week later volgde. Een maand daarna bleek bij controle dat er helaas toch resten waren blijven zitten en dus volgde een tweede ingreep. Het was allemaal erg verdrietig, maar er werd me verzekerd dat het om domme pech ging.

In mei bleek ik weer zwanger te zijn, maar een week nadat we dit wisten, ging ik toch bloeden. Bij een echo anderhalve week erna bleek ik schoon te zijn, maar toch was er wat onduidelijkheid over een zwart plekje, waar uiteindelijk van gezegd werd dat het wat littekenweefsel was. Aan mijn baarmoeder is verder niets bijzonders te zien, dus voorlopig is de conclusie dat ik gewoon zwanger zou moeten kunnen worden.

Wanneer ik nu precies uitgerekend ben, is me nog niet duidelijk, omdat ik na mijn laatste miskraam niet ongesteld ben geweest en mijn cyclus nog wat rommelig was. De predictortest gaf anderhalve week terug aan dat ik op 5+ zou moeten zitten, maar dat is haast onmogelijk als ik naar mijn laatste bloedingen ed kijk. Ik hou het nu op 6.5 week en krijg op 17 augustus mijn eerste echo. Ik ben misselijk (nu al minder dan eerst), heb krampen, maar ben niet erg moe of emotioneel.
<p style="text-align: left;">We staan vrij nuchter in de zwangerschap en houden rekening met slecht nieuws de 17e, maar springen natuurlijk een gat in de lucht als alles goed blijkt te zijn. Eén vriendin is op de hoogte, andere vrienden en familie willen we pas verrassen als we zekerder zijn van onze zaak. Een heel klein aantal mensen is maar op de hoogte van de eerdere zwangerschappen en miskramen, dat verdriet wilden we hen besparen.</p>
<p style="text-align: left;">Veel geluk, sterkte en gezondheid voor de komende tijd gewenst!</p>

<p style="text-align: left;">Hier aankomende donderdag 4 aug de eerste echo morgen 9 wkn.</p>
<p style="text-align: left;">Erg spannend weer ons 2de wondertje en zou uitgerekend zijn 7 maart.</p>
<p style="text-align: left;">Wel meteen onder controle gynecoloog ivm erge zwangerschapssuiker bij de 1ste zwangerschap dus benieuwd hoe dit nu allemaal zou gaan

Terug
Bovenaan