Uitgerekend in maart 2018

Hoi meiden,
Ook alle nieuwe zwangere dames, gefeliciteerd!
Wij hebben morgen de echo, ben dan 6 weken en 2 dagen. Voel alleen zoals de meesten; last van mijn borsten en heel eeg moe. Kan nauwelijks een volle dag werken en ben dan uitgeteld. 
Positief denken en goed voor jezelf (laten) zorgen!!
Groetjes Barbara 

Jeetje wat hebben sommigen snel een echo, bij mijn vk intake met 8 weken en echo met 10 weken. Nog lang wachten dus?
Verder nog weinig te merken van de zwangerschap. 
Hebben jullie al bedacht hoe je familie en vrienden inlicht? Wij hebben binnenkort een etentje met familie en daarna een verjaardag. Mooi moment om het nieuws bekend te maken. 

Hey nouknouk, 

Ik heb ook pas bij 8 weken intake bij de vk en 10 weken eerste echo je bent dus niet de enige duurt inderdaad lang hé.. Bij mij doen ze het alleen eerder als het medisch noodzakelijk is begreep ik. 

Nouja.. Het is niet anders. Er is dan wel als het goed is meer te zien op de echo. 

Ik vroeg me af of er nog meer dames zijn die in de zorg werken? Ik vind het nu al best zwaar.. Zo veel lopen en tillen.. Maar kan nog niks zeggen natuurlijk. Ik heb wel bedacht als het echt niet te doen is ik wel aan de bel ga trekken. Maar hopelijk kan het in de tussentijd geen kwaad. 

Hallo allemaal!
Allereerst gefeliciteerd!
Zelf heb ik afgelopen maandag de eerste positieve test in handen gehad. Volgens berekeningen nu 4 weken en 2 dagen. Dit wordt onze eerste, dus alles is erg spannend en nieuw. 
Een paar dagen voor mijn verwachtte ongesteldheid begonnen mijn borsten pijnlijk aan te voelen en ik me steeds meer moe te voelen. De rest bevestigde dus het vermoeden. Gelukkig verder nog geen nieuwe klachten gehad. 
Hoop hier met jullie de ervaringen te kunnen delen!
Groetjes,
Satafer

Voor de nieuwe dames hier: gefeliciteerd!
@Suusblue: ik werk ook in de zorg. Ik weet natuurlijk niet op wat voor afdeling je werkt. Ik werk op de radiotherapie (bestralingsafdeling). Bij mijn vorige zwangerschap ging ik op een gegeven moment (vanaf 26/27 weken) werken tot half 3 (in plaats van half 6). Ook kreeg ik werk waarbij ik meer achter een bureau kon zitten. Het scheelt dat ik vaste diensten heb en dus geen onregelmatigheid in mijn werkschema heb. Wanneer je werkgever weet dat je zwanger bent, ben je ook meer beschermd op de werkvloer. Zo mag je langer pauze nemen, hoef je niet zwaar te tillen en hoef je ook geen onregelmatige diensten te draaien. Zoek even op CAO Ziekenhuizen, daar staat alles in. Vooral het tillen is wel een dingetje, vanaf 30 weken mag je bijvoorbeeld nog maar 5x per dag 5 kilo tillen. Dus lees het even goed door en stel je werkgever op de hoogte van je zwangerschap. Je werkgever mag het tegen niemand zeggen, dus daar is het veilig om te melden.  

Allemaal gefeliciteerd en welkom :)
zojuist is de mevrouw van moeders voor moeders langsgeweest. Heb nu mn eerst 'plasset' binnen :p ook magazines gekregen en een heeeeeeeele zachte omslagdoek gekregen, echt heel schattig.
ik heb ook 'pas' mijn echo met 10 weken. Vind het ook erg lang duren, maar dat is denk ik altijd zo ;) 
morgen gaan we een week mee op zomerkamp met de kerk, best wel spannend, omdat het niet mag opvallen dat ik zwanger ben, ondanks de sportbh's pillen misselijkheid vermoeidheid en mn hormonen XD

Hoi allemaal.
Ook wij verwachten ons 1ste kindje. Volgens de berekening ben ik nu 5 weken en 2 dagen zwanger en zal rond 21 maart de kleine geboren worden (mocht alles goed gaan).
Wij hadden net ons eerste gesprek gehad met fertiliteitsarts toen bleek dat ik toch spontaan zwanger ben geworden. 9 augustus hebben we intake en eerste echo van ons wondertje.

@mamaleanne, 
Ik werk in de psychiatrie op een oudere afdeling. We hebben wel een goede regeling dat zodra ik het bekend maak ik op een andere afdeling kom te werken waar het heel rustig is. Maar ik hoop het tot 12 weken vol te kunnen houden op deze afdeling nog.. Als het niet gaat dan ga ik natuurlijk wel met mijn leidinggevende praten. 
@mamamuts, heel veel plezier op zomerkamp en succes met het verbergen van de kwaaltjes ? hopelijk is het een beetje te doen. 

Terug
Bovenaan