uitgerekend in mei 2009........

Hier heb je nog zo'n "buikuitzetter" hi,hi,hi. Ik ben nu zeven weekjes zwanger van de tweede en ik heb de grootste moeite om mijn beginnende buik verborgen te houden. Wil eigenlijk pas vertellen dat ik zwanger ben als ik zo'n tien à elf weken ben, maar ik denk dat ik dat niet ga halen. Toen ik zwanger was van mijn dochtertje liep ik met twaalf weken al rond in positiekleding omdat ik het gewoon echt niet meer aan mijn buik kon hebben, die gewone broeken. Het zullen inderdaad de darmen wel zijn die voor die buik zorgen, die kleine smurf is met zeven weken nog niet zo groot . Maar qua gewicht ben ik nog niets noemenswaardigds aangekomen, dus aan mijn eten ligt het niet. Het is toch voor iedere vrouw anders, de een krijgt pas een buikje met een maandje of vijf en vrouwen zoals ik zitten met twee maanden al met "broekproblemen", ha,ha,ha.

Groetjes,Linda

Gelukkig maar Linda, weet ik in iedergeval dat ik niet direct de sportschool hoef in te duiken. Vond het buikje extra vreemd omdat ik de laatste 2 weken nauwelijks trek heb (dus ook niet echt aan de extraatjes zit).

Heb er na het lezen van je berichtje direct een fruitsalade ingegooid en in mijn joggingsbroek voel ik mij er goed bij  

hoi,
sinds vorige week weten wij dat we een kindje krijgen.
ik vind het allemaal wel erg spannend en eng, maar ook wel weer heeel erg leuk.
Ik was verrast toen ik een test deedt, ik had het niet verwacht.
Dit kindje is meer dan welkom.
Als alles goed gaat ben ik half mei uitgerekend.
tenminste bij de ene test op internet 13 mei en de ander test 25 mei.
Is er al iemand bij de verloskundige geweest of heeft iemand de verloskundige al gebeld voor afspraak?
En hebben jullie het al aan de ouders verteld?
Wij kunnen niet wachten om het te vertellen..
nou meiden we houden elkaar op de hoogte
groetjes en hou je taai met de zwangerschapskwaaltjes

Hoi meiden,

Weer een heleboel nieuwe meiden erbij. Gezellig! Nathalie we missen je lijst-update! Alles goed met je?

Afgelopen donderdag voor het eerst naar de VK geweest. Geen echo gehad, eigenlijk stelde het allemaal weinig voor. Van mijn vorige zwangerschap hadden ze de meeste gegevens nog. Even bloedduk meten en wegen en klaar was ik. Omdat ik ouder dan 36 ben en prenataal onderzoek wil ben ik doorverwezen naar het academisch ziekenhuis. Daar krijg ik een intakegesprek op 9 oktober. Omdat de VK niet zeker weet of ze daar de termijnecho doen (dat schijnen ze weleens te vergeten) krijg ik in ieder geval een echo bij mijn volgende VK- bezoek. Dat is pas over 5 weken! Ik ben dan al 13 weken. Ik vind het vreselijk om zo lang te moeten wachten. Ben jaloers op iedereen die al is geweest. Net als bij mijn vorige zwangerschap leeft -het zwanger zijn- voor mij nog helemaal niet, dat was pas na de eerste echo….

Gelukkig voel ik me wel weer zwanger. Ik heb weer pijnlijke borsten en ben erg moe, met name in het weekend. Doordeweeks pees ik waarschijnlijk gewoon door.

Wendy, sterkte en ik hoop dat je snel weer zwanger bent!

Groet,
Lies

Hallo zwangere dames!

Zal beginnen met: Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb mijn eerste afspraak pas 13 oktober en heb helemaal geen idee wat ze gaan doen (behalve bloeddruk controleren en bloed afnemen). Over ochtendurine is verder helemaal niet gesproken. Weet alleen dat het een afspraak van 90 minuten is. Wat doen ze precies allemaal in Nederland bij het eerste bezoek? (Ik ga ook niet naar een dokter maar naar een gespecialeerde verpleegkundige die je dan van begin tot eind begeleid.

Kan zijn dat het een beetje anders gaat dan in Nederland (ben een paar jaar geleden naar Zweden geemigreerd).

Maar een echo doen ze toch pas na 10 weken? Ik ben 34 en dit is mijn eerste zwangerschap dus weet er nog niet zoveel van hoe het allemaal gaat.

We hebben nog bijna niemand over de zwangerschap verteld. Heb al zoveel verhalen gehoord over wat er allemaal mis kan gaan in de eerste 3 maanden dat we wel even wachten. De enige die ik het zo vreselijk graag zou willen vertellen is helaas begin dit jaar overleden. Mijn mama zou het zo vreselijk fijn hebben gevonden oma te worden...daar had ze het al zo lang over. Dus ook een beetje een verdrietig randje bij de zwangerschap.

Hoi Meiden,

Ik behoor sinds vannacht helaas niet meer tot de mei groep.
Gisterenochtend werd ik heel vroeg wakker, met een onrustig 'adhd' gevoel.
Vloeide heel licht, ben als een gek schoenen gaan poetsen (!).
Later op de dag kreeg ik een heel somber gevoel over mij heen, en kreeg ik een menstruatie-achtig gevoel.
's Avonds veranderde dit in zware krampen, 's Nachts echt veel pijn.
Ben helaas het vruchtje (met bijna 7 weken, op 2 dagen na) verloren.

Meiden, heel veel suc6, ik hoop dat jullie het allemaal wél uitzingen tot de 'veilige' 13 weken.

Kus,
Siska
p.s. En we gaan er na de menstruatie gewoon opnieuw voor.

Wil even de dames waar het helaas fout gegaan is nog even een hart onder de riem steken en ze heel veel sterkte wensen met dit verlies.
Dames neem de tijd om het te verwerken en een plaatsje te geven. Luister vooral naar je lichaam want deze zal echt aangeven tot hoever je kunt.
Nogmaals heel veel sterkte met het verwerken.

gr daan

hey dames,

ik heb net gebeld naar de vk en heb 14 oktober een afspraak van 30 minuten.
Dus geen 90 minuten, waarschijnlijk is het in zweden allemaal anders...
Zij vertelde me net via de telefoon dat ik 7 weken en 5 dagen zwanger ben.
Ik heb het gelijk even opgezocht op internet hoe het kindje er nu uitziet.
Erg mooi om dat allemaal te zien.
groetjes meiden

Terug
Bovenaan