uitgerekend in mei 2009........

Lieve meiden,

We hebben gisteren goed nieuws gehad gelukkig. Zes en halve millimeter geluk met hartactie. We zijn dolgelukkig. Het blijft heel pril natuurlijk met zes en halve week, maar we kunnen ons geluk niet op.

Helaas ben ik ook alweer tot het bed veroordeeld. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik tot de 16 weken geleden aan extreem zwangerschapsbraken. (kort samengevat: 15 kilo afgevallen, drie ziekenhuisopnames van intotaal 20 dagen.) Het lijkt weer deze kant uit te gaan. Gelukkig ben ik nu onder behandeling bij een accupunturist, dat haalt op dit moment de scherpe kantjes er gelukkig wat vanaf.

Zal dus niet veel meeschrijven, wel af en toe eens meelezen.

Lieve groetjes,
Evelien mv Renée en 6w4d zwanger

hallo allemaal..

wij zijn ook zwanger eindelijk na 3 kwart jaar te hebben geprobeert is het nu eindelijk zo ver..4 september test gedaan positef wij hadden alebei zo iets van nee dat kan niet volgende dag maar weer een test gedaan en ja hoor gaf die ook weer positief aan toen haddenw e zo iets van ja oke het is dus echt zo maar ja ik had geen extreme kwaaltjes niet veel naar de wc hoeven borsten ga die zijn gevoeliger als normaal maar niks bijzonders...ik heb er inmiddels al 2 dus ja het zal allemaal wel denk ik dan maar...tot ik dinsdag na de 2 testen bruin bloed/afschijding ging verliezen sloeg de stress door ..want ik heb dat nog nooit gehad bij alle 2 de zwangerschappen niet en nu in een keer wel dus ik de vk opgebeldt nou zegt ze je hebt geen buikkrampen en je hebt geen helderbloed verlies dusm aak je maar niet druk ja makkelijker gezegt als gedaan natuurlijk ik heb me eigen nog nooit zo klote gevoelt als toen en hij hielt oko niet op na 2 dagen werd wel minder maar toch ...nou vrijdagavond was ik naar het ziekenhuis geweest en heb toen een echo gehad en op de echo zagen ze alleen een vruchtzak van 5 wk en 2dg en die verpleger zei nou als je een miskraam krijgt moet je je eigen maar niet te druk makenw ant je kan er dan troch niks meer aan doen dat is de natuur en zo werden we weg gestuurd en ik dacht en bedankt he ...nou het wekend in en gelukkig stopte de bloeding zondag noue een geruststelling minder dat het niet door gezet heeft nou 18 september brak aan voor nog een echo vanwegen dat bruine bloed verlies nou ik was een spanningbom nou ik lag op dat bed en die vrouw ging kijken en die zag nu wel een vruchtzak en een dooierzak maar ze zei je bent minder ver als dat je dacht maar hoeveel precies is moeilijk te zeggen dus nu moet ik volgende week disndag weer terug komen om te kijken of het wel of niet is gegroeit ik wordt er zo moe van van die onzekerheid ik ben mezelf gewoon niet meer en echt genieten doe ik ook niet zo ...dus ik hoop dat we dinsdag echt beter nieuwd krijgen en weten waar we aan toen zijn en dat we dan eindelijk kunnen gaan genieten

wie herkend dit of heeft dit zelf ook meegemaakt .....

groetjes simone

hoi hoi
wat zijn we blij..
gisteren weer naar het ziekenhuis geweest en wat blijkt...
een hartje..
na mijn vorige keer nu super opgelucht..
ik hoef ook niet meer in het ziekhuis te blijven en ik kan volgende week gewoon naar de verloskundige.
nu nog even door die laatste weken van het eerste trimester heen en ik kan eindelijk gaan genieten vcan mijn zwangerschap.
verder feliciteer ik al de nieuwe en hoop dat het met de rest net zo goed gaat als met mij..
groetjes milenne

Hey Meiden,

Er is weer heel erg veel geschreven; ik hou het niet meer bij. Heb niet zo heel erg veel puf de laatste tijd om veel achter de pc te zitten en te typen en deze week hadden we nog vakans dus vaak weg: ff naar de stad in fases want winkelen zoals voorheen is er niet meer bij.

Wij kunnen niet wachten tot de volgende echo over 1,5 week en om het hartje voor het eerst te horen. Onze 20 weken is net voor kerst dus we hopen dat we met kerst weten wat het gaat worden. Ons gevoel zegt sterk een jongen.....maar een meisje is uiteraard ook meeeeeeer dan welkom !!!!! We hebben absoluut geen voorkeur. Als het maar gezond is. We hebben al twee namen die we erg leuk vinden.
Het lijkt me ook helemaal geweldig als ik onze kleine muis kan voelen.....lijkt me zo maf.

Hier gaat verder alles oke: ik ben erug moe en met vlagen misselijk. Ik geef er maar gewoon aan toe: doe alles rustig aan. Ben blij als ik de 12 weken erop heb zitten en het dan hopelijk beter gaat worden....minder moe en misselijk zoals de boeken beloven.
Woensdag is trouwens moeders voor moeders geweest en ik ben nu volop aan het inzamelen.
Gaan jullie ook naar de jonge gezinnenbeurs ? We gaan met de trein: heb een actie op internet gezien. De jonge gezinnenpas is besteld en onderweg: daarmee krijg je korting op de entreekaarten en bij oa LIEF en daar we willen we toch best wel veel van gaan aanschaffen zowel voor het kamertje als de babykleding. Er schijnt ook een 9 maandenbeurs te zijn begin volgend jaar.

Mijn gewicht is overigens  tot nu toe met een halve kilo toegenomen maar mijn kleding zit al niet meer zo heel erg lekker en dat met pas 8 weken........
Heb als eens rondgesnuffeld voor kleding, maar ik vind het moeilijk om hippe dingen te vinden; had wel al een spijkerrokje en skinnyjeans gezien van noppies en een paar dingen van mamalicious maar das allemaal herfst....hoop dat de wintercollectie ook leuk is.
Maar ik heb nog helemaal niks gekocht van kleding: geen zin, geen puf. Mijn man heeft al een nieuwe garderobe. Heb me wel een leuk jurkje gekocht dat meegeeft waar een legging onder kan, voor de eerste paar maandjes.
De rest van kleding shop ik wel als ik me wat beter voel. Voorlopig heb ik nog wel een paar dingetjes die ik de komende tijd aankan: mn jurkjes.

Zo weer een heel verhaal.  Ga me maar eens aankleden....ja erg he zit nog in mijn pyjama: ben niet vooruit te branden.
Vanavond gaan we met de buurt weg; bowlen. Ik ga niet meedoen....dus maar een leugentje om bestwil dat ik het in mijn rug heb. Hoop dat het niet te laat gaat worden want tegen de klok van 21.00 uur kieper ik om !
Morgen uiteten met een groep.....pffff......ik moet vooraf wat eten want tot zolang kan ik niet wachten. Ook hier hoop ik weer dat het niet het laat wordt.
Ben blij als we het iedereen kunnen gaan vertellen. Maar daarmee wachten we tot een week of 10-11......nog 2-3 weken dus.

Nou de groetjes en weer tot gauw !

xxxx Sylvia

Als eerst voor alle nieuwe dames GEFELICITEERD MET JULLIE ZWANGERSCHAP.

Helaas heb ik ook gelezen dat het bij sommige van ons toch nog fout gegaan is en ik kan alleen maar zeggen meiden hou moed en denk aan je zelf. Luister naar je lichaam.

Merk wel dat ik hier regelmaatig mee lees maar het schrijven en reageren op jullie lukt me gewoon niet. Heb 2 meiden van ( jongste bijna 4 en oudste 5,5 jaar) en ben dus erg druk met hun, school, huishouden, werk enz. Lig 's avond voor 2200 op bed en vaak al rond 2030.   Verder merk ik dat mijn buik ook goed aan het groeien is en ben tot nu toe niet veel aangekomen zal mak 1kg zijn.

Verder ben ik afgelopen maandag bij de vk geweest als 1e controle. Dit was zo klaar zeker omdat het de 3e keer is dus was alles me wel duidelijk. Wel lekker veel leesvoer mee gekregen. Ook mocht ik dezelfde avond terug komen voor een echo.
Ben nog nooit zo zenuwachtig geweest. Maar gelukkig alles was goed en het hartje KLOPT. Dit is natuurlijk het voornaamste. Wel zag ze dat er een bloeduitstorting zat en vroeg of ik een bloeding had gehad. ( nee dus) Ze had gezegd dat ik niet vreemd moet kijken als dat nog gebeurd . Het kan geen kwaad maar moet dan wel gelijk bellen voor een echo. Het kan ook zijn dat mijn lichaam het zelf oplost ( dit hoop ik dan maar).
Ook mag ik over 3 weken terug voor een nieuwe echo en dan gaan ze een termijn bepaling doen. Wel is het zo dat het waarschijnlijk klopt met wat we denken maar voor de zekerheid maakt ze er dan nog 1. Moet zeggen dat ik daar niet zoveel moeite mee heb hoor.

Probeer wat vaker te reageren maar kan niets beloven.

gr Daan

he meiden,
nou ik heb de echo gehad. Helaas nog geen hartje gezien. Vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie gerekend ben ik nu 6w5d. Maar ik had een late eisprong op dag 19 of 20, dus als ik dan reken ben ik nu net 6w. Dan kan het dus kloppen dat er nog geen hartje te zien was. Gezien mijn voorgeschiedenis vorige week ook al een echo gehad. Er was wel een duidelijke groei van het vruchtzakje te zien en er leek wat in te zitten. We moeten dus nog een week afwachten....
Mocht het volgende week dus goed zijn, dan komt mijn verhaal,

groetjes
Patricia

jongens zo ontzettend misselijk echt niet normaal hele dag hele nacht ,heb homeopatiesche korreltjes, gember wie weet iets wat echt helpt, de hele dag maar te   lopen slikken om niet te spugen pfffffffffffff
verder gelukkig geen klachten maar echt fijn is het niet benecht dood en dood op
dus als jullie wat weten schrijf het alstublieft.
gr Maaike

quote: mikkie02 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-09-2008 18:37:33'));

Hallo allemaal,

Deedee en iedereen die nog meer een positieve echo heeft gehad wat fijn!!

Deedee wat ik me afvroeg kon je het hartje ook al horen? Ik heb volgende week mijn eerste echo ik ben dan 8,5 week en ben heel benieuwd. Ik vind dat de week nog nooit zo lang heeft geduurd.
Ik vind het zo spannend worden nu!

Succes allemaal.

groetjes

.

Mikkie we hebben het hartje niet gehoord, we hebben alleen een interne echo gehad.
Ik heb geen idee of je het hartje ook al zou kunnen horen, maar ik neem aan dat ze daar een andere apparaat voor nodig hebben.
Maar het hartje was wel goed te zien!
Ik was 8 weken en 1 dag met de echo, de kleine was 15,3 mm.
Ik vond de week voor de echo ook zo spannend.

Terug
Bovenaan