uitgerekend in mei 2009........

Wendy & Siska: ik leef met jullie mee. Duim heel erg hard dat jullie weer snel zwanger mogen zijn en dat het dan een mooie volledig voldragen zwangerschap gaat worden !

Alle nieuwe meiden: hartelijk gefeliciteerd met het geweldige nieuws !

Lees dat er al meerdere meiden moet moeite hun favoriete broek dicht krijgen en zelfs al een buikje hebben. Nou ik sluit me graag aan de rij. Ook hier gaan de broeken nog maar net dicht. Als ik ga zitten moet een knoop open en na een uur of 15.00 uur.
Ik draag nu liever jurkjes die een beetje meegeven met daarop een hele brede riem om het nog een beetje te verbergen....maar oef het moeilijker ! En maar smoesjes verzinnen.....afgelopen weekend met de buurt gaan bowlen: heb maar gezegd dat ik rugpijn had en dus niet kon bowlen. Iedereen vond me er pips uit zien.
De dag erna gaan uiteten met een groep vrienden. Pfff....kreeg niet veel op en was doodmoe. 's Avonds laat had ik echt een dikke buik: was blij dat ik een brede riem droeg en zat. Toen we naar huis gingen maar snel op gestaan en weggggg.
Nog twee weken en dan ben ik ruim 10 weken zwanger en dan willen we het iedereen gaan vertellen; yippie.
Volgende week dinsdag hebben we weer echo en onze eerste afspraak bij de verloskundige; ben heel erg benieuwd hoe groot tie dan al is. We verheugen er ons erg op !!

Verder gaat hier alles goed. Wel hele dag misselijk, dus veel kleine beetjes eten en moe moe moe, dus lekker op tijd naar bed en rustig aan.
Ben volop aan het verzamelen voor Moeders voor Moeders: heb vandaag het serviesje van hun gekregen: erg leuk !

Gr. Sylvia

Hallo meiden,

Weer even een reactie van mij, ben nu 8 weken en 3 dagen zwanger, heb vanochtend de huisarts gebeld voor mijn eerste afspraak. Kan pas 10 oktober terecht; (on)geduldig afwachten dus.

Het gaat verder allemaal goed ben wel snel moe, val na een dagdienst zowat om van de slaap als ik thuiskom. Ook ‘s ochtends veel problemen met opstarten. Beetje misselijk, ik hoef niet over te geven, maar mijn maag zit wel in een ingewikkelde knoop. En dan die gevoelige borsten als mijn man er alleen al naar kijkt AAAUUUWW!!!

Mijn man begint het ook steeds meer te beseffen, en vraagt regelmatig hoe ik me voel, en voelt regelmatig even aan mijn buik, terwijl er nog niets te zien is.

Maar ik klaag niet hoor!!! Ik ben blij al zover te zijn. Ik moet vreselijk in mijzelf lachen als ze om me heen over kinderen krijgen hebben. Deze week kreeg ik het advies van collega’s vooral niet te lang te wachten. Want zo zeiden ze het is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Heel lief bedoeld natuurlijk en ze hebben ook wel gelijk, maar ze moesten eens weten.

Voor alle nieuwe meiden, gefeliciteerd. Ik lees dat we ook met zwangeren over de grens (belgie, Noorwegen, zweden) contact hebben, hartstikke leuk ben benieuwd naar jullie ervaringen aldaar. Kan helaas geen tips of adviezen geven het is voor mij ook allemaal nieuw. Een wondere ontdekkingsreis.

Deze week helaas ook mindere berichten op het forum. Siska_3c en wendyralph ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat jullie het een plekje kunnen geven .

Nou ik ga maar weer eens wat in de huishouding doen, dat gaat allemaal wel door.

groetjes

Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik Wendy en Siska heel veel sterkte toewensen!
Voelt wel vreemd om verhalen te lezen waar de zwangerschap helaas misgaat, terwijl we zelf ook nog midden in de onzekere periode zitten. Wie is de volgende denk ik wel eens. Maar goed, allemaal nog een paar weken geduld hebben en dan gaan we eindelijk de 'veilige' periode in.

Hier gaat het wel goed. Gelukkig geen bloedverlies meer gehad na vorige week donderdag. Jeetje, wat was ik toen geschrokken. maar omdat het gestopt is, heb ik dus ook nog geen echo gehad (was maar heel weinig bloedverlies hoor!). Woensdag naar de verloskundige, hoop dat we daarna eindelijk weten wanneer we de echo krijgen. Denk dat we het ook pas na de echo durven te vertellen. Ik moet het eerst zelf nog geloven denk ik. Wel wat vaker misselijk, dus dat zien we maar als positief teken!

Nathalie, hoe is het met je? We hebben je al een week niet op t forum gezien terwijl je daarvoor bijna elke dag schreef. Hoop dat het de vermoeidheid en de zwangerschapskwaaltjes zijn.

Stephanie; erg leuk een speciale hyves-site, alleen ben ik (nog) geen hyver!

Had het de vorige keer ook al gevraagd, maar ga het nog eens proberen. Hoe krijgen jullie de leuke banners op de computer en onder je berichtjes. Ik kan zo'n banner maken op babybrabbel, maar krijg m niet eens op m'n computer. Sorry, ben niet zo handig met de computer.

tot gauw weer,
groetjes Mama van Nienke

hallo mama van nienke en alle bannerplaatsers!

je maakt een banner op babybrabbel en dan ga je met je rechtermuisknop erop klikken en druk je op plakken of kopieren(weet ff niet wat er staat) en dan ga je terug op deze ingelogde pagina en dan druk je weer rechter muisknop in en dan klik je op plakken en dan staat ie er als het goed is! suc6!
hier verder alles prima. ben alleen wat gammel.....
gr chan

Hai meiden,

Net maar weer even bij gelezen, want was weer veel.
Blij te horen dat ik niet de enige ben die haar broek niet meer dicht krijgt.
Maar heb een ander vraagje: zijn er meer meiden die vreselijk last hebben van krampen in de darmen?? Ben zo bang dat het wat anders is en dathet niet goed gaat.
Hoor het wel weer

Gr Geeke

Joepie mijn banner is gelukt, zelfs ik snap het, haha.

Ciska en wendy veel sterkte!

Hier gaat het goed, maar ik vind nog steeds niet dat het echt voelt.   Met mijn verstand snap ik dat ik zwanger ben, posi-test, niet ongesteld, gevoelige borsten, moe en last van mijn darmen, maar toch een echt kindje in mijn buik, geloof ik op een of andere manier nog niet...waarschijnlijk krijg ik dat pas na de echo.
Broeken krijg ik gelukkig nog dicht, maar ik heb wel alvast een positiebroek gekocht (er was een leuke korting bij de prenatal, haha)

Ik heb het wel aan mijn ouders verteld hoor en mijn broer en zus, maar zou het graag aan iedereen vertellen, dan wordt het ook steeds een beetje echter
Vandaag een afspraak gemaakt bij de vk, ik mag do 16 okt. en dan krijg ik info over het maken van een afspraak voor een echo deze zal pas tussen week 10 en 12 zijn. Hoe het in het buitenland gaat, weet ik ook niet, maar weet wel hoe het in nederland gaat. Eerste afspraak is een intake en leggen ze de hele zwangerschap uit hun begeleiding, geven ze advies over foliumzuur en gezond eten, meten ze je bloeddruk, wegen ze (sommige) en testen ze eiwit in je urine. Dan wordt de hele familie doorgevraagd op ziektes. dat is zowat het eerste bezoek. Onder de tien weken zullen ze nog niet met de doptone luisteren, want dan kun je nog geen harttonen op die manier horen.

Nu nog ff bankhangen en lekker slapen
Miran

Hoi meiden,

Rot te lezen dat er een paar miskramen zjin. Ik hoop dat jullie snel een goede zwangerschap mogen beleven.

Hier is een omgekeerd probleem. Door gebrek aan eetlust ben ik de afgelopen week een kilo of 3 afgevallen en tja, de broeken zakken af!!

Kan echt geen brood meer zien soms! En eet dus wel brood maar doe er vooral veel salade op ofzo, daar heb ik wel zin in

maar ben wel veel energie kwijt, ook met die kleintjes thuis, dus het hakt erin.
Zaterdag heb ik een schop-dagje gepland met mijn zusje in Groningen. Echt zin in!!

Voor de Hyvers onder onsL meld je aan bij het hyves clubje onder de tijdelijke naam
de grote verrassing, mei2009mamas.hyves

groetjes
Klarie

Terug
Bovenaan