Uitgerekend in mei 2017

Hallo allemaal,

Leuk om jullie verhalen te lezen.
Ook ik ben zwanger en op 20 mei uitgerekend.
Zelf ben ik ook op 20 mei jarig dus dat was wel verrassend en grappig om te horen.

Ook ik heb bijna geen kwaaltjes alleen mijn borsten zijn gegroeid en gevoelig en ik ben meer moe dan normaal maar de ene dag is de vermoeidheid ineens weg en de andere dag is het er weer. Ook heb ik op sommige dagen veel trek en andere dagen zit ik de hele dag vol van niks.

Twee keer heb ik bloed gehad. Één keer een heel klein beetje oud bloed dat was waarschijnlijk innestelingsbloed. De tweede keer een hele hevige bloeding wat er allemaal in één keer uit kwam stromen. Ik was helemaal doorgelekt in me spijkerbroek en er zat ook een stolsel van ongeveer 1cm bij 1cm bij. Die voelde ik uit mijn vagina glijden als een soort 'ploep' en die kwam er in één keer super snel uit zetten, het zat binnen 2-3 seconden vanaf dat ik het voelde al in me ondergoed.
Ik dacht dat het een hele vlotte miskraam was, maar toen heb ik een paar dagen later een echo laten maken bij de vk en daar was een kloppend hartje te zien. Ik natuurlijk helemaal verrast en verbaasd.
Het was op een zaterdagmiddag op een verjaardag van een vriendin dat ik die hevige bloeding kreeg, ik stapte de bus uit en toen begon het bloed er ineens uit te stromen. Ik heel snel naar mijn vriendin haar huis gelopen en het eerste wat ik deed was bij haar thuis naar de wc gaan om te kijken wat dat ploepje en al die nattigheid was wat ik voelde. Ik had natuurlijk al wel een sterk vermoeden, maar toch...
Ik hoopte gewoon dat het niet was dat ik dacht. Dus dat was extra balen precies op de verjaardag van een vriendin, daar zat ik dan.. met hevig doorgelekte bloederige ondergoed en spijkerbroek. Ik had wel voor de zekerheid op een plastic tasje gezeten omdat ik uiteraard niet wou dat hun wit/crème achtige stoelbekleding op één plekje naar roze/rood zou verkleuren door mijn bloed.

Hebben jullie nog iets te vertellen?

Nu ik jullie miskramen heb gelezen kan ik jullie misschien wel een beetje geruststellen. Mijn miskraam ging mis met de 24 weken en 5 dagen zwangerschap, en dan moet je gaan bevallen van een dode baby.
Vanaf de 24 weken zwangerschap moet je je baby ook serieus cremeren en hem/haar een naam geven dus wij hadden hem Dean genoemd.
Nu zit zijn as in een mooie asbeeld en die staat al 5 maanden bij mijn schoonmoeder op zolder, want mijn vriend en ik hebben per 1 november weer ons eigen woning. Dean overleed op 27 november 2015 dus dat is alweer bijna een jaar geleden.
Dus je kan maar beter een hele vroege miskraam hebben dan een veel latere.
Eind maart 2015, volgens mij 30 of 31 maart had ik ook een curretage gehad omdat ik een zwangerschap van een lege vruchtzak had en dat was veel minder erg dan van een overleden babytje te moeten bevallen. De bevalling deed ook echt pijn trouwens, dus dat was ook echt niet fijn en wetend dat er een levenloos babytje uit moest gaan komen was echt een hele aparte ervaring. Stiekem hoopte ik dat de echo het helemaal mis had en dat de baby gewoon zal gaan huilen zodra hij mijn vagina uit kwam, maar dat gebeurde niet, niet eens één geluidje.. Gewoon een echte doodse stilte, dus hij was inderdaad in mijn buik, ongeveer 3 kwartier nadat mijn vliezen waren gebroken overleden.

Hoi Allemaal,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben nu 10 weken zwanger van de derde. Al 3 echo's gehad ( ook na bloeding in week 6)  maar alles ziet er goed uit. Mijn zus is verloskundige, dus ik heb het voorrecht wat vaker naar het kindje te mogen kijken.
<p style="text-align: left;">Voel me echt vreselijk!!! Andere kids zijn bijna 6 en 10, en heb dat bij andere 2 zwangerschappen nooit gehad! Ben gewoon thuis, omdat werken geen optie is</p>
Misschien omdat ik nu wat ouder (34) ben, en deze van een andere vader is ;-)

Ik ben gaan zoeken naar vrouwen die ook uitgerekend zijn in mei 2017 en tadaaaa daar zijn jullie.

In mijn directe omgeving zijn de kids allemaal al groter en is zwangerschap ver van hun bed show. Het lijkt me zo lekker om met jullie te kunnen kletsen en af en toe te kunnen klagen.

Kan ik me nog aansluiten bij de Facebookpagina?

Liefs Amber

<p style="text-align: center;">Zie dat mijn reactie over het verhaal over de miskramen nu onder m'n eigen bericht staat. Sorry!</p>

Hallo Amber, welkom! Ik ben zelf op Fb gaan zoeken naar trefwoorden als 'uitgerekend mei' en ben zo bij een paar groepen terecht gekomen. Volgens mij is eentje daarvan op slot gegaan ivm teveel leden.

Deze zijn volgens mij nog te vinden:

- Mei 2017 mama's

- Uitgerekend in april/mei 2017

Verder zijn er volgens mij groepen per regio in NL. Weet niet waar je woont? Volgens mij moet er nog een voor NH Z-H te vinden zijn. Die voor Noord NL is al op slot vanwege teveel leden....

Sterkte met de misselijkheid....

Hoi dames,

Ik slaap sinds een paar dagen zo slecht. Denk dat t een uur duurt voor ik in slaap kom .. word echt overal wakker van en ook ben ik vroeg wakker (en kan ik natuurlijk niet meer verder slapen).

Daarnaast heb ik onder t werken (ben verpleegkundige) ook erge last in t midden van mn rug (spieren) .. collega zei al dat dit vermoeidheid kon zijn. Erg vervelend maar denk vooral doorbijten?

Nog steeds last van ochtendmisselijkheid/hongergevoel helaas (ben nu 10 weken) .. verdwijnt pas na een aantal uren .. hoe goed ik mn porties eten ook verdeel. Gelukkig heb ik hongergevoel niet meer de hele dag door (1 week terug nog wel) .. savonds is t aanzienlijk minder!

Wat zijn jullie kwaaltjes nog op dit moment?  Of zitten jullie al op de 12wekengrens dat de meeste kwaaltjes verdwenen zijn??

Liefs!!

Hey daphne! Ik ben ook 10 weken nu en ben ook nog steeds erg moe. Heb af en toe ook nog wat steekjes en kleine krampjes maar het meest heb ik nog last van obstipatie daar komt soms ook de buikpijn vandaan, normaal had ik een hele goede stoelgang maar sinds mijn zwangerschap pfff dramatisch! Hoop dat het gauw beter wordt haha! Ook elke nacht minimaal 2x wakker om te plassen dus nachtrust is ook niet optimaal.

Wanneer heb jij je termijn echo? Ik pas 14 november! Nog zo lang wachten!

Ik merk wel dat mn buik al wat op gaat zetten, zal nog niet echt van mijn baarmoeder komen maar vind het stiekem wel erg leuk! Was voordat ik zwanger werd 8kg afgevallen dus merk het wel al aan mezelf dat bijvoorbeeld mijn bh's weer mooi gevuld zijn haha!

Terug
Bovenaan