Uitgerekend in mei 2017

Hoi Daphne,

Sneller wakker worden van geluiden of licht heb ik ook last van en ook van lichter slapen, maar juist daardoor wordt ik dan sneller wakker.
Een vriendin die een baby van ongeveer 9 maanden heeft, werd na de geboorte van haar zoontje wakker van elk geluidje.
Misschien is dat een verantwoordelijkheid-moeder gevoel?

Ik ben nu 10 weken en 6 dagen en ik heb geen enkele keer last gehad van misselijkheid. Vooral van vermoeidheid en heel af en toe hoofdpijn heb ik last gehad, maar dat lijkt nu steeds minder te worden.
Wel krijg ik steeds meer last van vaker plassen. Honger gevoel is bij mij helemaal verdwenen. Op sommige dagen bleef ik de hele dag maar honger houden en op andere dagen helemaal geen trek, maar dat is weer helemaal normaal geworden. Wel let ik er nu veel beter op dat ik meer fruit eet en meer melk, fruitwater of groene ijsthee drink, want gewoonlijk drink ik het liefst bijna de hele dag cola.

Hebben jullie meer trek in andere dingen dan gewoonlijk? Ik heb daar helemaal geen last van. Ik lijk wel vaker trek in snoepjes te hebben, terwijl ik normaal maar heel zelden een paar snoepjes eet. Snoep ook helemaal niet zo lekker vind en het daarom automatisch ook niet koop en dus ook niet in huis heb.

Ik heb in bepaalde dingen juist minder  trek zoals  komkommer en lays chips. Voorheen vond ik dat heerlijk. Ik ben bijna 10 weken en bh begint ook strakker te zitten. Kheb al een klein buikje wellicht door de darmen. Kben nog moe maar gelukkig wel weer meer eetlust. Alleen savonds na het avondeten zakt het eten niet goed.  Wat last van maagzuur mja kheb woensdag al termijnecho. Ben benieuwd  naar de precies uitgerekende datum!

Oh ik kan de snoepjes ook niet weerstaan! Normaal helemaal niet zo! Verder ook echt wel meer honger dan normaal. Verder zere borsten, zwaardere borsten halleluja! Ook iets een bolling in de onderbuik, waarsch door darmen. Maar wel mooi, bijzonder om te merken/voelen. Verder erg moe na dag werken, niet altijd zin om dan nog wat te doen maar het is soms wel beter waarna je jezelf weer fijner/fitter voelt. Gelukkig helemaal niet misselijk! Maandag termijn echo, spannend maar ook super veel zin in! Fijn weekend dames!

Ik ben ook .. vooral de eerse paar uren na het wakker worden nog erg moe. Vervelend op je vrije dagen, dan is t zo verleidelijk om de hele dag te blijven liggen!
<p style="text-align: left;">Obstipatie heb ik gelukkig (nog) geen last van ..  even afkloppen!</p>
<p style="text-align: left;">Het vaker plassen heb ik eigenlijk ook helemaal geen last van ..</p>
<p style="text-align: left;">Ik ben de laatste tijd afgevallen ipv aangekomen. Komt door t mindere eten en ik sport nu niet meer, ik heb echt geen puf om dat naast mijn werk nog te doen .. misschien later in de zwangerschap.</p>
<p style="text-align: left;">Qua eten herken ik t wel wat jullie schrijven .. meer zoetigheid (normaal echt helemaal niet) op brood .. maar ook idd snoep enzo.</p>
<p style="text-align: left;">Wel herken ik een bol buikje (vooral aan t eind van de dag) .. maar dat zijn je darmen helaas haha!</p>
<p style="text-align: left;">Mijn termijnecho is dinsdag!! Ik vind t zo spannend!! Ik weet dat ik mij niet zorgen moet maken maar ergens heb ik de angst dat er iets niet goed zal zijn. Bah! Hebben jullie dat ook?</p>
<p style="text-align: left;"></p>
<p style="text-align: left;">Liefs!</p>
<p style="text-align: left;"></p>

Dan is het waarschijnlijk normaal dat je meer trekt krijgt in zoetigheid.

Bang voor een miskraam of dat er iets niet goed is ben ik zeker wel ja, zeker na de vorige erg late miskraam. Heel raar misschien maar ik heb nu wel heel sterk het gevoel dat het dit keer wel levend geboren gaat worden.

Ik denk dat ik mijn kindje ook al een paar keer gevoelt heb als een hard wordende bobbel. Dat gebeurt als ik plat op mijn rug ga liggen en mijn hand op dat plekje leg. Dan wordt dat bobbeltje helemaal hard en vaak voel ik dan ook zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant één of twee plopjes. Ik denk niet dat dat mijn darmen kunnen zijn, want die liggen volgens mij achter je baarmoeder en rommelende darmen kan je aan de buitenkant van je buik niet voelen of wel? En vooral niet elke keer heel toevallig op precies hetzelfde plekje.

Hoi kelly, hoeveel weken ben je nu zwanger dan dat je denkt dat al te kunnen voelen?

Normaal gesproken komt je baarmoeder pas met 12 weken net boven je schaambeen uit dus lijkt me dat je rond die periode nog niet echt een kindje kan voelen.

Terug
Bovenaan