Uitgerekend in mei 2017

Bedankt Nansje.
Hoe was het bij jou vandaag Quirine?

Bij ons wordt het een jongetje en alles was goed.
Alleen de nageboorte ligt nog steeds voor de uitgang van het geboortekanaal, maar dat zij mijn gynaecoloog de 2 laatste keren ook al, en dat als het niet uit zichzelf zal verplaatsen geen normale bevalling kan worden, dus eigenlijk wist ik dat al, maar de vrouw die de echo vandaag maakte denkt dat het zo blijft liggen. Ze gaan het rond de 28-32 weken nog een keer controleren, maar ze zei wel dat ik me alvast kan voorbereiden op een keizersnee dus daar ga ik nu eigenlijk wel vanuit want ik denk zelf dat het ook niet meer verplaatst, aangezien het nu al voor de 3e echo achter elkaar nog steeds op dezelfde plek ligt.. Dat wordt 2-3 nachten in het ziekenhuis blijven en als ik een hoge bloeddruk heb of een andere complicatie nog wat langer..
Dan hoef ik in ieder geval de pijn van de weeën niet te ondergaan (want ik heb al een keer eerder ervaren dat dat helemaal geen prettig gevoel is) en dan wordt ik niet helemaal uitgerekt van beneden en ook geen kans op inknippen, dus dat zijn dan weer 3 voordelen...
De baby was heel beweeglijk, hij glipte zo het echo beeld uit haha en de echo mevrouw zei dat hij aan acrobatiek deed.
Gelukkig zijn de waardes van me hb en nierfunctie hetzelfde gebleven, zelfs heel ietjes beter geworden.
Verder lag de baby lekker onder de aorta van mijn hartslag heen en weer te wiegen.. Je zag hem steeds met zijn hoofd op en neer gaan op de ritme van mijn hartslag.
Nu moet ik 19 januari weer voor een controle echo en daarna 8 februari. Ik geloof dat het vanaf nu iedere 2 weken op controle komen is.

Nog maar 3 dagen nansje, dat is zo voorbij! (behalve als je moet wachten natuurlijk... dan lijkt het een stuk langer te duren. En dan ineens is het overmorgen, dan morgen, dan vandaag en dan is de echo ineens alweer voorbij en heb je al die weken zitten wachten op die 30 minuten durende echo haha, dus dan gaat het eigenlijk allemaal alsnog best snel.

Wat fijn dat alles verder goed was kelly! En een jongen, leuk hoor!

Wel vervelend dat je nu al weet dat je een keizersnede gaat krijgen maar achteraf maakt het ook niets uit! Zolang je je kindje maar lekker in je armen krijgt!

Jaa als je moet wachten duren de dagen vreselijk lang, maar wat je zegt voor je het weet is het voorbij!

Je heb het vandaag ook bekend gemaakt aan je omgeving toch? Hoe waren de reacties??

Fijn dat de echo er goed uitzag Kelly! Is toch een geruststelling. En opzich denk ik ook wel fijn dat je je alvast voor kan bereiden op een keizersnee. Lijkt me toch prettiger om het al te weten ipv te worden overvallen bij een eventuele spoedkeizersnee.

Nu lekker verder genieten en lekker gaan shoppen. Wij hebben afgelopen vrijdag de meeste inkopen gedaan, zoals de babykamer, wandelwagen, maxi cosi, box etc. Aankomend weekend gaan we het kamertje schilderen en het weekend daarna worden waarschijnlijk alle spulletjes al gebracht. Leuke spannende tijd! Owja, mijn vriend heeft ineens last van nesteldrang! Haha. Hij is alles aan het opruimen en klusjes in huis aan het doen. Wel grappig, want zelf heb ik daar (nog) geen last van.

Inge ik wil ook zo'n man :D limiet zeggen heb er zelf wel al last van :)

kelly wat fijn dat alles goed is met je zoo . Een keizersnee lijkt me ook geen pretje (bevallen ook niet maar moet er toch uit xD) maar nu kan je wel aan het idee wennen en ernaar toe leven.

hier ging de 20 weken echo ook goed, weer bevestigt dat het wen meisje wordt en lekker beweeglijk :) alles wat ze moesten zien, was te zien en geen afwijkingen gevonden.

Tip: in bataviastad hebben ze een nieuwe baby trumble and dry winkel met nu 40% korting op alles. Ook Lief heeft uitverkoop ;) wij zijn gister middag thuisgekomen met de eerste kleren :p

kamertje schiet nog niet echt op: probleem is dat er eerst een kamer leeg moet en er zoooo veel zooi in staat :)

nu weer richting werk, fijne dag allemaal!

Gelukkig dat ook alles bij jou goed was Quirine!
Ooh maar je hebt in ieder geval een eigen kamertje voor de baby als alles opgeruimd is. Wij hebben dat helaas niet.. Bij ons moet de baby bij ons op de slaapkamer. Het ledikantje staat hier al klaar voor gebruik, het moet alleen nog even worden opgemaakt maar dat komt over 2 maanden of zo nog wel.

Volgens mijn moeder krijg je je kindje met een keizersnee niet meteen in je armen omdat ze mij dan nog dicht moeten hechten en ze de baby meteen meenemen om te onderzoeken.

Ja ik heb het inderdaad bekend gemaakt voor iedereen en ze waren allemaal blij voor ons dat we een nieuwe poging gaan wagen.

Dat ik me nu alvast kan voorbereiden op een keizersnee is inderdaad wel fijn ipv dat we het op het aller laatste moment te horen krijgen. Eigenlijk ben ik nu al wel gewend aan het idee, maar het lijkt me wel super eng dat je halve lichaam soort van verlamd wordt en dat je je benen dan ook niet meer kunt bewegen.. En gewoon het idee dat je buik en baarmoeder open gesneden worden met een heel scherp mes of zo, terwijl mijn donornier ook in dat gebied zit dus hopelijk raken ze dat niet perongeluk aan met het scherpe mes en als ze gaan snijden er heel veel bloed verloren gaat want je huid is natuurlijk best dik en dat gaat dan heel hevig bloeden... Vies idee is dat zeg!! Hopelijk krijg ik dan gelijk nieuw bloed aangevuld al meteen als ze beginnen met snijden.

Ik heb zelf ook een beetje last van nesteldrang dat alles opgeruimd moet zijn en dat alles schoon moet zijn.. Normaal zou ik 1 ding per dag schoonmaken maar ik merk dat ik de afgelopen 2-3 weken veel meer aan het schoonmaken ben.. Mijn vriend daarin tegen was al geen opruimer en schoonmaker en dat is nu helaas nog precies hetzelfde gebleven.. Hij zeurt al als hij moet gaan werken.. als hij dan thuis komt van z'n werk en ik vroeg laatst of hij alleen even de randen van de ovenschaal wil afwassen omdat hij meer kracht heeft dan ik, dan zegt hij gewoon 'Nee ik heb gewerkt en de afspraak was dat jij dan de afwas en huishoudelijke dingen zou doen en ik verder niks hoef te doen op de dagen dat ik werk.' Dus dan blijf hij achter z'n computer zitten en komt er ook echt niet heel eventjes achter vandaan om mij een paar minuten te helpen met de ovenschaal.. Ik gelijk helemaal geïrriteerd en dan ga ik dingen tegen hem zeggen zoals je bent een stomme luie nerd die het liefst 24/7 nerdie wil doen, mij geen aandacht geeft en zodra je op je computer zit te gamen de helft niet eens hoor van wat ik zeg en zomaar een random antwoord geeft zonder dat je überhaupt hebt gehoord wat ik zei en er dan later pas achter kom van ohw heb je dat gezegd of verteld.. En dan is het weer opnieuw bonje want dan ben ik weer boos dat hij me achteraf niet eens echt gehoord heeft en er wel gewoon een normaal antwoord op had gegeven en het later blijkt dat het niet eens tot hem is doorgedrongen wat ik allemaal had gezegd of verteld en dat hij daar gewoon hele normale antwoorden op had gegeven.. Maar daarna alles wat hij en ik zeiden weer compleet is vergeten lijkt het wel.. Heel frustrerend is dat!
Dus wees maar héél blij met zo'n man Inge, haha!

Hallo Allemaal,

Ik wil jullie ten eerste van harte feliciteren met jullie mooie wondertje(s).

Ik ben gisteren bij de verloskundige geweest voor de 20 weken echo. Alles zag er normaal uit, geen afwijking te zien tot zoverre. Ik ben 27 mei uitgerekend.

Nou ben ik hard aan de slag met leuke setjes scoren, echter twijfel ik enorm qua maat. Het is mijn eerste zwangerschap, op de uitzetlijst staat dat je buiten de rompers om, 2 kledingsetjes van maat 52/56 moet hebben en 2 van 62/68.

Nou heb ik ervoor gekozen, omdat ik via h&m de bestelling geplaatst heb, om maat 56 en 62 te bestellen. Hebben jullie enig idee of dit verstandig is. Ik dacht als ik maat 52 neem is het er zo uitgegroeid dat is ook wel zonde voor t geld..

ik sta open voor tip en tops, alvast dank!

Vervelend Kelly dat je steeds zulke discussies hebt. Daar moet je je energie niet aan besteden. Maar ik snap ook dat je vriend na een dag werken ook moe kan zijn.

Wij hebben de klusjes in huis altijd al verdeeld. Vanwege mijn gewrichtsklachten kan ik bepaalde dingen niet en dus zal mijn vriend dat sowieso moeten doen. Dus zo hebben wij onze eigen klusjes. Al pakt hij nu vaak ook mijn klusjes, zodat ik meer rust heb. Wij werken allebei fulltime.

Qua kamertje hebben wij de luxe dat wij konden kiezen uit 2 kamers. Toen wij ons huis kochten hebben wij 1 slaapkamer altijd leeg gelaten (een grote kamer). De kleine slaapkamer was de computer kamer. We hebben ervoor gekozen om de kleine kamer als babykamer te gebruiken. Dus de spullen uit die kamer staan nu in de grote kamer. Ruimte genoeg dus bij ons. Destijds hebben we de wanden in de kleine kamer behangen met gebroken wit behang. Dus het enige wat we nu aan de kamer hoeven te doen is 1 wand verven en dan is het klussen al klaar en kunnen de meubeltjes erin!

Gefeliciteerd Seyma met de zwangerschap! En fijn dat je een goede echo hebt gehad. Wat betreft je vraag over de kleertjes. Wij hebben nog helemaal geen kleertjes zelf gekocht en gaan dat ook niet doen. We hebben al zoveel gekregen van familie als cadeautjes dat we de begin aantallen al lang en breed hebben. Variërend van maat 56 t/m 68. Maatje 50 is inderdaad erg snel te klein. Alleen als je een klein kindje krijgt is die maat goed te doen. Maat 56 kan je altijd de mouwen en broekspijpen omslaan als het te groot is. Geen zorgen om maken dus!

Goedemorgen meiden!

Semya wat fijn een goede echo! Verloopt je zwangerschap verder ook fijn?

Ik ben onderweg naar mn laatste dagje werken en dan lekker lang weekend en morgen de echo! Heel veel zin in om ons kleintje weer te zien!

Vervelend kelly dat je vriend het je soms zo lastig maakt, ik moet zeggen dat ik wat dat betreft een lot uit de loterij heb, wij hebben net als inge altijd taken verdeeld maar vanaf het moment dat ik zwanger ben zet hij al heel wat tandjes bij(in mijn ogen zelfs soms onnodig) haha!

En semya wat betreft je kleertjes, koop waar jij je goed bij voelt, wij hebben nu al belachelijk veel kleertjes in verschillende maten dus ik hou maar even op met kopen! Wij gaan vrijdag beginnen aan het kamertje, nja ik niet, de meneer die de muren glad gaat maken! de meubeltjes hebben wij al binnen maar staan nog uit elkaar in de andere "lege" kamer. Dat is wel fijn dan heb je ruimte om alles te doen.

Fijne dag meiden!

Terug
Bovenaan