Uitgerekend in mei 2017

Zo moe zal me vriend niet zijn hoor inge want hij werkt in een call center dus hij zit de hele dag. Hiervoor had hij wel zwaarder werk waar hij de hele dag moest staan. Maar ik denk dat hij binnenkort weer ergens anders gaat werken want ik heb hem vanochtend het bed uit moeten halen want ik drukte de wekker uit en hij bleef gewoon liggen en viel zo weer in slaap.. Dus ik hem wakker maken. Zegt hij.. Ik heb geen zin... En hij zit al zo'n 2 weken te klagen dat hij geen zin heeft, het daar niet meer leuk vind, liever weer via een uitzendbureau gaat werken, en waar hij nu werkt maar 1x per maand uitbetaald krijgt ipv bij een uitzendbureau iedere week.

Gefeliciteerd met je zwangerschap Seyma! Ik heb kleertjes vanaf maat 50 t/m 68 en volgens mij hebben wij ook al wat van maat 72 gekocht dacht ik. Wij kopen gewoon van elke baby maat iets, dan past de baby sowieso iets! En als het te groot is dan groeit hij er later nog wel in, dan bewaren we dat. Mochten er een paar dingetjes te klein gekocht zijn dan is dat jammer dan.. Ze groeien ook zo weer uit de andere maten dus uiteindelijk heb je dan toch wel aardig wat kleding liggen wat de baby niet meer aan kan en misschien van een aantal dingen die je kindje ook maar 1 keer heeft aangehad en het ineens niet meer past. Dat kan je dan bijvoorbeeld bewaren voor als je ooit een 2e baby zou willen, of voor iemand anders bewaren (misschien voor familie die zwanger is of in de toekomst gaat worden), of op marktplaats zetten, naar de kringloop brengen, en op facebook heb je ook pagina's waar ze tweedehands en ook nieuwe of bijna nieuwe kinderspullen- en kleding verkopen. Dan moet je alleen even lid worden van de groep (dat is gewoon gratis) en dan kan je jou spullen erop zetten of op spullen van andere mensen reageren. Babysite Marktplaats heet er 1 en de andere heet Babysite.

Hoi meiden

vanmiddag de echo gehad en alles was perfect! We hadden de echo in het ziekenhuis vanwege mijn man die geboren is met 3 nieren, dus het was heel uitgebreid en duurde bijna een uur, maar superleuk om alles zo goed en uitgebreid te zien! De kleine man was lekker druk maar liet zich goed zien.

is toch wel een geruststelling om dat te horen! Nu weer lekker verder genieten van alles wat erbij komt kijken en van alle bewegingen en schopjes!

fijn weekend allemaal

Fijn nansje! Is toch weer een mijlpaal.

Aangezien wij het geslacht geheim hebben gehouden voor de buitenwereld, heb ik voor vrienden/familie/collega's een poll gemaakt via watverwachtje.nl Daar kunnen ze het geslacht en de geboortedatum en tijd voorspellen. Erg grappig om te zien wat mensen denken, omdat wij het geslacht al weten. Haha. Kan je er gelijk uitfilteren wie daar de goede voorspelling maakt.

Jaa! Zeker een mijlpaal! Hihi over de helft zo snel gegaan allemaal!
<p style="text-align: left;">Wat supergrappig zo'n poll! Benieuwd of we mensen tussenzitten die het bijna helemaal gaan raden met datum en tijd erbij!</p>

Hoihoi dames,

Hoe gaat het met jullie? En met de zwangerschap?

Nansje een goede 20 weken echo gehad las ik, superfijn!

Ik heb afgelopen week met 19 weken en 3 dagen voor het eerst echt de baby gevoeld (eerder twijfelde ik heel erg), en heb hem nu elke dag wel eventjes gevoeld. Hebben jullie de baby al gevoeld?

Ik heb pas 18 januari mijn 20 weken echo. Ik ben dan 21 weken en 4 dagen. Ben zo benieuwd en vind het toch wel een beetje spannend..

25 januari wordt de babykamer incl. toebehoren en de kinderwagen incl. toebehoren bezorgd, dan kunnen we lekker beginnen met inrichten van het kamertje.

Weten jullie al een naam? Ik vind dat toch wel heel erg lastig hoor, haha!

Liefs!

Goedemorgen!

Wat fijn Quirine, Seyma en Nansje dat de 20-weken echo's goed waren! Allemaal alweer over de helft dus, gaat snel hè?

Spannend Mer, jij moet nog even wachten dus! Wat fijn dat je de baby nu voelt, gaf mij toch ook weer wat bevestiging dat alles goed gaat met de baby. Hoe omschrijf jij het, hoe het voelt? Ik voelde het voor het eerst vanaf ongeveer 20 weken, achteraf waarschijnlijk wel eerder gevoeld, maar dacht altijd dat het mijn darmen waren. Eerst voelde het als een soort bubbeltjes.. ben morgen 23 weken en het voelt nu wel echt als een soort schopjes. Vaak 's ochtends en 's avonds voel ik de baby.
<p style="text-align: left;">Wat leuk dat de babykamer bijna komt! Zo leuk dat je kunt beginnen met inrichten.</p>
<p style="text-align: left;">Namen hebben wij al, eigenlijk al sinds week 8 of zo haha.. jullie?</p>
<p style="text-align: left;">Trouwens, ik heb dit weekend een hyperventilatie aanval gehad. Weet iemand ook of dit kwaad kan voor de baby? Voel de baby steeds wel schoppen, is lekker actief.. dus hopelijk zal het wel meevallen?</p>

Hi Marianne,

Wauw, 23 weken al, gaat snel!

Ja, ik twijfelde eerst heel erg of het nou de baby was of niet.. maar sinds afgelopen week wel elke x duidelijk hetzelfde gevoel. Het voelt bij mij als een soort golfje wat heen en weer gaat, ik kan het niet echt uitleggen of beschrijven hahaha. Ik voel de baby meestal in de middag eventjes en in de avond net voor het naar bed gaan of als ik in bed lig. Wel een fijn gevoel dat we het eindelijk kunnen voelen.

Hyperventilatie heb ik geen ervaringen mee gelukkig. Als het niet goed voelt zou ik gewoon even navraag doen bij de verloskundige, maar ik denk zelf dat het niet echt kwaad kan? Ik heb wel dat als ik bijv. in een winkel loop het soms ineens heel erg warm krijg en dan echt zsm naar buiten moet... omdat ik anders echt het gevoel krijg dat ik neer ga ofzo.

Wij hebben 2 namen waar we over twijfelen. Voor een jongen vinden we het best lastig. Voor een meisje hadden we voor we wisten wat het zou worden direct een naam gehad, haha!

Ik moet trouwens wel tussen de 24 en 28 weken een suikertest doen ivm kans op zwangerschapssuiker, omdat er in mijn familie best veel diabetes voorkomt. Is er iemand die deze test ook moet doen? Ik ben trouwens benieuwd of ik dit via mijn zorgverzekering vergoed krijg?

Liefs!

Ja de weken gaan zo snel! Voordat we het weten hebben we de kleine straks al in onze armen.. zo'n zin in!

Ja is ook moeilijk te omschrijven haha! Maar inderdaad een heerlijk gevoel dat getrappel!

Ik moet overmorgen weer naar de verloskundige.. dan zal ik het nog wel even navragen. Hyperventilatie heb ik vroeger 1 keer vaker gehad, toen ik klein was, was mijn beer kwijt waar ik altijd mee sliep. Maar daarna nooit meer gehad, tot dit weekend. Best eng gevoel! Maar gelukkig gauw over na in- en uitademen in een zakje.

Och jakkes, dat lijkt mij een naar gevoel, heel benauwend! Dan inderdaad gauw naar buiten voordat je neer gaat.

Namen zijn ook lastig! Ik twijfel soms ook nog.. omdat we de namen zo snel hadden. Dan denk ik; zou er echt niet nog een andere naam zijn? Maar we komen steeds terug op deze namen haha.. Hopelijk komen jullie er binnenkort uit welke naam het gaat worden. :)

Ik heb geen ervaring met die suikertest! Dus geen idee of het vergoed wordt of niet.. kun je dit niet terugvinden op de site van jouw zorgverzekeraar?

Terug
Bovenaan