Uitgerekend in mei 2017

Hai allemaal,

Hier ook alles goed. Ik voel de baby wel dagelijks schopjes geven, ook tegen mijn hand aan. Maar ik voelde het voor het eerst al heel duidelijk tegen mijn hand aan toen ik 15 weken en 3 dagen was. 4 flinke schopjes van zo'n ukkie achter elkaar waren dat. En ik voel het meestal ook als hij wakker is, dan wordt het ineens een hele strakke harde bobbel in mijn buik.

Morgen gaan mijn vriend en ik naar de gemeente omdat hij zijn kind alvast wil erkennen. Dit wil hij nu al doen omdat hij van iemand iets heeft gehoord, namelijk... mocht ik ergens in de toekomst overlijden, en mijn vriend het kind pas na de geboorte zou hebben erkend, het kind niet naar mijn vriend gaat, maar naar 1 van mijn familie. En ook als wij ooit uit elkaar zouden gaan, dat ik dan sowieso het kind krijg en niet hij.
Of dit allemaal waar is weet ik niet, maar ik ga wel gewoon mee naar de gemeente morgen en dan zullen we wel zien of hij gelijk heeft.

Jeetje, nog je gewone broeken aan?! Ik had vanaf week 10 al een elastiekje om me knoop omdat me broek niet meer dicht kon. Vanaf week 12 ben ik overgegaan op zwangerschapsbroeken. Wat een opluchting was dat! Eindelijk weer een beetje ruimte. Haha. Ik deed afgelopen weekend min oude winterjas even aan, maar die paste ook al niet meer. Heb een tijdje geleden al een nieuwe gewone winterjas gekocht in een maat groter dan normaal. Vind het zonde om voor die paar maanden een dure jas aan te schaffen! En dit gaat ook prima. Kan er nog in groeien. Moet nu wel op zoek naar nieuwe truien, want ook die beginnen nu te strak te zitten.

Het klopt inderdaad dat het kind moet worden erkend voordat de vader rechten krijgt over het kind. Het is ook zo dat als het kindje komt te overlijden voordat het is erkent door de vader, dat het kind dan jouw achternaam krijgt en nooit meer aan de vader gekoppeld kan worden. Is dus wel verstandig om sowieso voor de geboorte het kindje al te erkennen! Mijn vriend en ik gaan dat binnenkort ook doen.

Het was inderdaad waar! Hij is nu wel erkend maar we moeten na de geboorte nog wel een formulier invullen en die dan naar de rechtbank opsturen zodat wij dan beide het gezag over het kind hebben.
Wij hebben een jaar geleden al een overleden kindje van 24w+5d zwangerschap op laten geven door de begrafenisondernemer bij de gemeente, met de achternaam van mijn vriend en toen heeft mijn vriend hem in die zwangerschap helemaal niet van te voren al bij de gemeente erkend, want wij hebben het vorige week pas gehoord dat je dat moet doen.

Mijn vriend heeft ons kindje ook erkend van de week ging heel makkelijk binnen 10 min stond ik weer buiten, het gezag kan je via rijksoverheid en dan allebij inloggen met digid en dan word het automatisch gedaan had ik gelezen op internet hoef je niks op te sturen je moet daarvoor ook burgersservice nummer van je kindje hebben dus kan pas na de geboorte.

hoe gaat het met jullie zwangerschap ik ben nu de 20 weken gepasseerd kan niet wachten tot het mei is haha mag van mij wel sneller gaan alhoewel de weken zo voorbij gaan

Oh ja ik had met 10 weken inderdaad ook al een elastiekje om mijn knoop. Pastte echt niet meer dicht! Met 13 weken overgegaan op zwangerschapskleding - en wat zit dat dan lekker!! Haha

Wat voelen jullie de baby allemaal al snel! Ik twijfel soms of ik het voel.. ben er nog niet zeker van.

Jakkes, veel van jullie verkouden dus? Hopelijk allemaal opgeknapt voor de kerst!

V8993 ik wou soms ook al dat het mei was haha! Was van de week ook 20 weken, aan de ene kant vliegen de weken voorbij, maar aan de andere kant lijkt mei nog zo ver weg!

Trouwens, op mijn werk als ik op de bureaustoel zit, heb ik last van mijn staartbeen. Zijn er ook meer die deze klacht hebben? Las op internet dat het bekkeninstabiliteit kan zijn - hoop het niet. Gelukkig verder geen last van tot nu toe, alleen op die bureaustoelen. Dus hopelijk blijft het hier bij!

Oh dat is wel een hele handige tip, om het gezag via rijksoverheid te doen en veel sneller en makkelijker!
Ik ben net weer terug van de gynaecoloog, moest eigenlijk alleen even bloedprikken omdat mijn hb de vorige keer aan de lage kant was. Morgen belt hij voor de uitslag. Ook heeft hij meteen even een echo gemaakt en hij wilde de baby opmeten maar dat lukte niet omdat hij heel veel aan het bewegen was. Aan de ene kant wel een beetje jammer want ik had graag geweten hoe lang de baby nu is. Dus dit keer ook geen echo foto mee gehad.. Ik heb het idee dat de baby bijna de hele dag wakker is, want voel hem constant schoppen, bewegen en draaien.. Hopelijk is hij in het echt niet zo druk! Ik heb liever een hele rustige baby haha

Marianne, ik had in het begin van de zwangerschap ook erg veel last van me bekken/zitbot enzo als ik te lang op me bureaustoel zat. Ik heb sinds een paar weken de zitting van de bureaustoel iets gekanteld, waardoor de achterkant hoger is dan de voorkant. Hierdoor heb ik een stuk minder druk op mijn bekken en sindsdien is de pijn helemaal verdwenen. Je gaat op die manier rechterop zitten in een meer actieve zit. Heeft bij mij echt goed geholpen!

Terug
Bovenaan