Uitgerekend in mei 2017

Ik heb afgelopen zaterdag een muur geschilderd in de babykamer. Zondag wel uitgeteld op de bank gelegen en flink spierpijn nu.

Zelf ga ik uit van een thuisbevalling. Vind ik toch fijner en het ziekenhuis is voor ons maar op een kwartiertje afstand. Dus dat is te doen mocht ik toch ineens naar het ziekenhuis moeten.

Ook ik wil proberen door te werken tot 36 weken. Heb zittend kantoorwerk hier vlakbij dus hopelijk lukt dat en kan ik het volhouden.

Namen vinden wij heel lastig. Op dit moment hebben wij nog helemaal geen naam. Ik heb zelf een paar opties, maar mijn vriend heeft nog geen idee. Moeilijk!

Owja, ik ga vanaf donderdag beginnen met zwangerschapsgym. Heb dan ook een beurs van het werk, dus hoop dat ik de eerste les kan halen. En anders sluit ik volgende week aan. Vind het wel fijn om een beetje te bewegen en informatie te krijgen over de bevalling enzo. En ook omdat ik hier in de regio maar weinig mensen ken buiten mijn vriendengroep en werk om. Sociale contacten opbouwen is dan ook wel erg leuk.

Haha dat hebben wij ook.. als we op bed liggen, legt mijn man zijn hand wel eens op mijn buik.. maar vaak houdt de baby dan op met schoppen. Laatst toen de baby schopte heb ik snel zijn hand op mijn buik gelegd, maar hij voelde toen niks helaas.

Kelly dat zou ideaal zijn, als je mettertijd gewoon je baby mee zou kunnen nemen naar je werk. Mijn vriend en ik werken beide door de week.. ik wil straks 24 uur gaan werken als mijn verlof er op zit. Dan gaat de baby 1 dag naar mijn schoonouders en 2 dagen naar de gastouder.

Ik twijfel nog of ik een zwangerschapscursus ga doen. Mijn schoonzus heeft zwangerschapsyoga gedaan en daar heeft zij veel aan gehad tijdens de bevalling. Maar ik weet niet of ik echt het type daarvoor ben.. kan het altijd een proberen..

Inge wat voor kleur heb je de muur geverfd? Kostte veel energie dus!

Zou mooi zijn als we het volhouden tot 36 weken. Ik heb geen zittend beroep, ik ben 's ochtends altijd onderweg naar mensen te bloedprikken, best aanpoten altijd en een heel gevlieg. 's Middags wel administratie. Misschien dat als ik het niet meer volhoud op route, dat ik dan 's ochtends ook wel administratie kan doen.. maar hoop gewoon de routes vol te houden.

Een kwartiertje naar het ziekenhuis is idd te doen! Dan was ik denk ik ook gegaan voor een thuisbevalling.

De kleur van de muur ga ik niet vertellen Marianne! Dat verraadt namelijk het geslacht van onze ukkie. De babykamer is nu dan ook verboden terrein voor de meeste mensen. Alleen een handje vol mensen weet het geslacht (ouders, schoonouders, broer en zwager).

Ik ga na mijn verlof ook 24 uur werken. Mijn schoonouders gaan 1 dag oppassen en de kleine gaat dam 2 dagen naar de opvang of gastouder. Daar zijn we nog niet over uit. Aangezien mijn schoonouders om de hoek wonen van mijn werk kan ik ook gewoon borstvoeding geven op die dag. Wettelijk gezien mag je 2 uur per 8 uur werktijd gebruiken voor borstvoeding/afkolven. Dus die dag kan ik de kleine gewoon zelf voeden en hoef ik niet te kolven.

Oh zo haha! Ja dan dat maar niet vertellen en niemand naar boven laten hihi.

Dan gaan wij het dus ongeveer hetzelfde doen qua oppas en werken Inge. Handig dat je schoonouders zo dichtbij je werk wonen!

Wij hebben hier in ons dorp en het dorp verderop geen kinderopvang, vandaar dat wij voor een gastouder gaan. Ik hoop dat mijn werk er snel over uit is welke dagen het worden, zodat ik een plekje kan gaan regelen.

Bepaald jouw werk op welke dagen je straks gaat werken na je verlof? Ik mag dat helemaal zelf bepalen! Al zou ik ervoor kiezen om wisselde dagen te gaan werken is dat zelfs geen probleem. Mocht het een keer niet uitkomen met mijn standaard dagen kan ik dus ook gewoon wisselen qua dag en hoef ik geen vrij te nemen. Super fijn die vrijheid.

Wat makkelijk! Fijn die vrijheid.. Als je een keer een week hebt dat dus een dag niet goed uit komt, kun je zo maar switchen van dag?

Ik heb aangegeven dat ik graag maandag, dinsdag en donderdag wil, maar zij moeten kijken of dit qua planning lukt.

Dit omdat wij 's ochtends routes hebben die allemaal gereden moeten worden - daarvoor moeten er dus genoeg mensen zijn. Ze kunnen niet zo maar een route schrappen.. bij ons is het dus iets lastiger allemaal.

Wat een leuke wagen Nansje! Heb hem ook even opgezocht hihi. Wij hebben de Joolz day2 besteld, kleur Graphite.

Onze babykamer wordt wit met grijze accenten.

Ook ik probeer het vol te houden tot 36 weken, dan heb ik straks langer met ons zoontje. Gelukkig reageerde mijn werkgever erg positief, dus mocht ik het alsnog niet volhouden kan ik in overleg eerder met verlof. Ik werk momenteel 40 uur en ga na mijn verlof 32 uur werken. Mijn ouders gaan 1 dag op passen. De baby gaat zoals het er nu naar uit ziet dan 3 dagen naar het kinderdagverblijf. Heeeel misschien worden het 2 dagen, maar dat is nog even afwachten.

Ik woon nog geen 10 min van het ziekenhuis, gelukkig!

Klopt Marianne. Als het een dag niet uitkomt kan ik gewoon wisselen. Ik ben de enige met mijn werkzaamheden en heb steeds kortlopende projecten zonder deadlines. Dus in de planning wordt gewoon rekening gehouden dat ik maar 24 uur ga werken. Dan duurt het vergeleken met nu gewoon iets langer voordat een project is afgerond. De overige 16 uur worden dan ook niet overgenomen door iemand anders. Het werk blijft gewoon iets langer liggen.

Terug
Bovenaan