Uitgerekend in mei 2017

Marianne dat is nog niet bekend.. Ze dachten aan week 37 maar we zullen zien! Hij stopte vandaag af en toe met zelf door te ademen dus hij ligt nu aan allerlei toeters en bellen. En dit is nog niet eerder gebeurt.. Pas sinds hij net is overgeplaatst naar het andere ziekenhuis gebeurde dat ineens dus ze denken dat de reis misschien te zwaar is geweest, of dat hij een bacterie heeft opgelopen. Ze vinden het namelijk wel heel raar dat hij dit eerder nog helemaal niet heeft gehad en echt op het moment dat hij is overgeplaatst ineens wel.. Daar lag hij dan.. Net op de medium care in het andere ziekenhuis, kon hij zowel direct naar de high care. Ook mochten we hem vandaag niet vasthouden :( alleen maar met ons handen in de conveuse.. Dus dat was wel super jammer, ik had hem graag weer even willen knuffelen. Morgen om 14u daar weer zijn hebben we afgesproken, dus hopen op goed nieuws dat de reis met de ambulance om overgeplaatst te worden gewoon te zwaar voor hem is geweest. Een bacterie opgelopen onderweg zou ook nog kunnen natuurlijk maar hij heeft voor alle zekerheid al antibiotica gehad. En heeft nu zo'n zonde voeding via zijn mond, nou hij trok het slangetje zo weer uit zijn mond hoor! En ook echt op het moment toen de zuster even 1 seconden een andere kant op keek en ik zag dat dus dat was wel grappig, maar helaas voor hem moest hij het slangetje weer opnieuw ingebracht krijgen. (het slangetje zat trouwens wel gewoon vast met een plakker op zijn kin maar die trok hij er gewoon zo mee vanaf).

Nog maar 2 weken, woow dat gaat dan inderdaad ineens heel snel! Nu nog lekker genieten en uitrusten die laatste 2 weken zodat de baby nog zo veel mogelijk kan groeien.

Ik ben vandaag alweer met 2 bussen naar het ziekenhuis gegaan naar de baby, dus mijn herstel gaat denk ik wel heel goed haha maar ik wou perse naar de baby toe en kon zo snel geen ander vervoer krijgen dus ik dacht ik ga het gewoon proberen. Alleen het lopen, en van zitten naar opstaan etc. ging nog een beetje als een sloom oud omaatje haha

Nou Inge ik moet zeggen dat ik de schopjes in me buik eigenlijk wel mis.. Eerst zat ik hele avonden met me hand op me buik de bewegingen en schopjes te voelen en nu ineens is dat helemaal niet meer. Maar ik kan me voorstellen dat als die van jou echt super hard schopt dat je je onderhand wel helemaal bont en blauw moet voelen binnen in je baarmoeder.

Goedemorgen meiden

jeetje marianne, dat gaat dan zeker ineens snel! Hoop dat jullie kleintje dan nog snel wat groeit en dat de baby boven de 2500gr uitkomt! Wel vreemd dat het nooit is opgevallen bij je verloskundige eigenlijk toch? Wel superfijn dat je die hartfilmpjes thuis mag maken! Scheelt een hoop heen en weer gereis en kan je thuis zoveel mogelijk rusten!!

Inge dat is wel naar dat het zoveel pijn doet! En je kan er jammer genoeg niks aan doen! Sterkte er nog even mee hihi! Einde is in Zicht!

Kelly fijn dat je kleintje in het andere ziekenhuis is maar wat rot gelijk naar de high care, gelukkig doen ze alles om jullie kindje sterk te maken! Wat knap dat je al met de bus bent gegaan, pas je wel op dat je niet teveel van jezelf vraagt??

Ik heb afgelopen dagen beetje rotdagen, begin mn werk en het vroeg opstaan redelijk zat te worden, ben zo moe smiddags ben blij dat ik na vandaag lang paasweekend heb pff! Lekker NIKS doen! Ook heel de nacht zon koppijn gehad, maar frisse lucht vanmorgen deed al wonderen, volgende week maar 3 daagjes werken en die week erna 1,5 dag dus ben heel erg aan het aftellen!

Jeetje Inge dat die kleine van jullie zó schopt! Heel vervelend dat het zo'n pijn doet. Ik snap dat je er dan genoeg van hebt. Ik voel het juist nooit schoppen, alleen bewegen! Maar dat komt omdat de baby zo dubbelgevouwen zit.

Nog even volhouden Nansje! Kun je dan lekker gaan genieten!! Het werken is nu ook echt zwaar hoor op het laatst. Nu maar genieten en lekker bijkomen met het paasweekend.

Och jakkes Kelly wat heftig dat jullie zoontje stopte met ademen!! Wat een schrik! Hoe gaat het nu met hem? En idd wat de rest ook zegt: pas ook goed op jezelf hoor! Een keizersnee is niet niks.

Ja Nansje de verloskundigen zeiden wel dat het niet een hele grote baby zou worden. Ze meten dan iedere afspraak mijn buik met zo'n meetlint en dat liep altijd 3 cm achter qua groei. Maar vanaf 4 cm loopt het pas te veel achter! De verloskundige stond er ook versteld van toen ik dit zei, hadden ze niet verwacht.

Ik ben vanochtend weer thuisgekomen uit het ziekenhuis. Het hartfilmpje was vanochtend weer goed! De gynaecoloog zei dat de baby nog goed beweegt en zich dus nog lekker in mijn buik voelt! Dat is fijn. :)

Nu elke ochtend hartfilmpje maken, daar kijkt de gynaecoloog naar en dan belt de verpleegkundige mij later de ochtend hoe het allemaal lijkt. Twee keer in de week komt de verpleegkundige bij mij thuis langs. Woensdag weer naar de gynaecoloog, dan ook weer echo, ben zo benieuwd of de baby dan ook is gegroeid!

Ik mag ongeveer 3x per dag een kwartiertje lopen, voor de rest rusten. En dat is toch best nog lastig als je thuis bent, je doet dan toch gauw wat. Maar vanochtend toen ik thuis kwam had mijn schoonzus het hele huishouden gedaan: zo lief!! :)

Nou fijn paasweekend allemaal!!

Marianne wat je zegt klopt inderdaad dat je al snel iets doet in huis ook al mag het officieel niet.. Ik hou me er ook nog maar een heel klein beetje aan. Alleen zware boodschappen dragen, stofzuigen/dweilen en fietsen dat doe ik allemaal nog niet maar voor de rest wel gewoon alles.

Donovan is weer helemaal hersteld dus ze weten niet waar het door kwam, of het kwam door de reis van overplaatsing naar het andere ziekenhuis of hij had een infectie opgelopen maar dat is niet meer te achterhalen want ze hebben hem meteen een antibiotica kuur gegeven zodat ze geen risico's liepen dat hij nog erger ziek zou worden en het misschien super slecht zou aflopen.
Wij zitten tot nu toe iedere middag bij Donovan in het ziekenhuis en hij mag zijn speentje al hebben, die lijkt hij super lekker te vinden haha, kan niet wachten tot hij kleertjes aan mag want dat mag volgens mij van wat ik begrepen had vanaf de 36 weken. Het enige wat hij aan heeft is een luier en dan sinds vandaag wel zo'n hydrofielluier als dekentje over z'n lichaampje.
Voor jullie komt het einde zo'n beetje in zich! Nog zo'n 2 weken en dan is het iig de maand van de uitgerekende datum, dan zal het al helemaal dichtbij gaan voelen. Ben benieuwd wie van jullie als eerst volgende gaat bevallen en hoe jullie de bevalling/keizersnede gaan ervaren.

Vanochtend controle en de liggingsecho gehad. Eindelijk na 16 weken weer even ons kleintje mogen zien. Alles was in orde. Kleine lag nog met het hoofdje naar beneden en is inmiddels zo ver ingedaald dat het vast ligt in mijn bekken. Zal qua ligging dus ook niet meer gaan veranderen. Wel is de kleine van positie gewisseld en ligt het ruggetje nu links ipv rechts. Waarschijnlijk is dat van de week snachts gebeurd toen de kleine super druk tekeer ging en mij van half 3 tot 5 wakker heeft gehouden. Omdat ik nog steeds royaal vruchtwater heb blijft de kleine nog een flinke bewegingsmogelijkheid houden. Dus dat is voor mij wat minder prettig.

Wel erg leuk om op de echo eindelijk eens te zien wat de kleine nou precies uitspookt tijdens de pijnlijke bewegingen. Blijkt dat de kleine de beentjes dan volledige uitstrekt waardoor de voetjes dan aan de bovenkant in mijn ribben worden gedrukt terwijl er aan de onderkant een schouder in mijn bekken wordt gepland. De kleine kan dan dus aan beide kanten geen kant op (logisch, een gestrekt kind past niet meer in mijn buik!) waardoor alle kracht op mijn ribben komt te staan. Helaas zal dat tot het eind van de zwangerschap zo blijven. Dus dat wordt nog even doorbijten.

We weten nu ook dat de kleine een beetje camera schuw is! De VK wilde het gezichtje laten zien. Maar meer dan een neusje en mondje kon ze niet laten zien want toen kwam er gelijk een vuistje voor het gezichtje zodat we niks meer konden zien. Haha. Dus helaas niet het hele gezichtje kunnen zien. Met de andere hand had de kleine de navelstreng vast. Schattig om te zien!

Morgen gaan we ons bed op klossen zetten. Kijken of ik dan het bed nog in kan komen. Haha. Ik slaap nu wel sinds een paar dagen met een molton zeiltje in bed. Mochten de vliezen dan breken, dan blijft het bed droog! Geeft toch wel een fijn gevoel.

Over 2 weken weer een nieuwe controle. Tot die tijd weer genoeg rust pakken en genieten van het verlof.

Hebben jullie trouwens al last van nesteldrang? Ik echt absoluut niet! Heb helemaal geen zin om te poetsen. Wel heb ik ervoor gezorgd dat alles voor de kleine wel in orde is. Maar verder heb ik echt geen zin in schoonmaken!

Dag dames,

Even een tijdje stil geweest. Helaas moest ik 3 weken geleden al stoppen met werken ipv deze week omdat de pijn rondom mijn ribben alleen maar erger word.

Wou al eerder reageren maar vorige week klein auto ongeluk gehad en moest ter observatie 24 uur blijven en om de zoveel tijd aan de CTG, echo en bloedprikken. Gelukkig gaat alles goed met de kleine meid. Wel nog wat last gehad van harde buiken. Maar gelukkig weer over. Vandaag ter controle bij de gynaecoloog geweest. Alles gelukkig nog steeds goed met de kleine meid. De gynaecoloog vond het ivm de pijn rondon mijn ribben toch eens handig om bloed te prikken om te kijken of er geen afwijkende waarden zijn bij mijn lever, galblaas en nog wat dingen. Omdat zij toch vind dat het net onder mijn ribben is. Fijn dat de eigen verloskundige daar nog niet mee is gekomen. Gelukkig morgen al de uitslag, dus niet te lang in onzekerheid.

Wat veel verhalen om nu terug lezen. De laatste loodjes beginnen nu echt voor de meeste.

@ Kelly; nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje.

Hebben jullie nog tips omtrent waar voedingsbh's te kopen? Ik heb een vrij grote cup, dus heb goede en stevige bh's nodig.

Ik heb ook niet enorm veel last van nesteldrang. Inderdaad alles voor de kleine is/moet van mij in orde zijn. Maar voor de rest valt het mee.

Goedemorgen!

@marianne, gelukkig dat de hartfilmpjes goed zijn en probeer je rust te pakken zodat je kleintje zoveel mogelijk groeit! Komt nu dichtbij zeg spannend hoor!!

@linda leuk om je kleintje weer te zien he! En nu weet je dus waarom je af en toe zon pijn heb haha! Even volhouden nog!

Ik heb nog niet echt nesteldrang maar ik ben altijd al een schoonmaaktruusje, want ik vind schoonmaken gewoon leuk haha, call me crazy! Maar alles voor de kleine is wel zo goed als klaar. Ga dinsdagmiddag met verlof en dan mn vluchttas maar eens inruimen en het wiegje uit de doos halen, alles stond nog in dozen zoals het geleverd was. Wel afgelopen maandag de kinderwagen in elkaar gezet, voelde me echt een klein kind met sinterklaas!

@michelle jeetje een ongeluk! Gelukkig gaat alles goed met jullie beide! En goed dat je gestopt bent met werken, altijd naar je lichaam luisteren!

Echt aftellen voor iedereen nu!

Michelle, ik heb zelf ook een grote cupmaat (inmiddels cup I door de zwangerschap) en gebruik al een paar maanden de Carriwell voedingsbh Gelwire. Die bh heeft een gel beugel die heel flexibel is, maar daardoor wel extra ondersteuning geeft. Met een grote cupmaat dus erg fijn! Je voelt de beugel niet zitten. En die bh is nog redelijk betaalbaar ook. Ik heb ze overigens gewoon via Internet gekocht.

Terug
Bovenaan