Uitgerekend in mei 2017

Jeetje dat is erg schrikken Kelly! Gelukkig dat alles goed is gegaan en jullie nu een gezond zoontje hebben! Hoe gaat het met jou zelf? Ook veel last nog van de keizersnee?

Ik heb geloof ik nog geen last gehad van indalen.. tenminste, als ik jullie zo hoor, had ik het dan wel vernomen haha. Straks liggingsecho dus dan zal ik ook wel te horen krijgen of het al is ingedaald of niet, maar ik denk het dus niet.

Oh Inge dan is het inderdaad al een hele poos terug dat je jullie kleintje hebt gezien!! Fijn dat het volgende week dan eindelijk zover is. Bij mijn verloskundigenpraktijk hebben ze een echoapparaat, dus de laatste controles zetten ze bijna altijd de echo er snel ff op.. Even spieken hoe de baby ligt, want bij mij voelen ze dat nooit zo goed. Vind ik niet erg, kan ik weer even naar ons wondertje kijken hihi.

Ben benieuwd hoe jullie baby vrijdag ligt Mer! Spannend :)

Nou.. ben er even helemaal af. :-( Het is allemaal in een keer medisch geworden.

Vanochtend bij controle lag kleine nog in stuit.. en aangezien ik 36 weken ben, moet het z.s.m. gedraaid worden. Kon vandaag voor gesprek komen in het ziekenhuis - en dan moest het later deze week nog gedraaid worden.

De gynaecoloog heeft de echo er op gezet om ons kindje te meten, zodat hij weet of het niet te groot is om te kunnen draaien.. Maar nu blijkt ons wondertje een groeiachterstand te hebben. Qua groei zit het allemaal rond de 31 weken.. behalve de benen, die zitten op 35 weken. :-(

Moest gelijk door voor bloedprikken en heb aan de CTG gelegen. Morgen meteen weer terug naar de gynaecoloog. De assistente zei nog tegen de gynaecoloog: het spreekuur zit morgen helemaal vol. De gynaecoloog zei: ik wil haar morgen zien, doe maar in mijn pauze. Dus klinkt wel als iets dringends..

Draaien gaat hem sowieso niet worden, is te veel risico omdat zo'n klein kindje minder weerstand heeft. Het wordt een geplande keizersnee.

Pff.. dit had ik vandaag allemaal niet verwacht. Zo ga je voor gesprek voor een draaipoging naar het ziekenhuis.. en zo beland je in de medische molen omdat je kindje te klein is. Ik hoop dat er niets ernstigs is.. :-(

Sorry voor het lange verhaal, maar moest het toch even kwijt.

<p style="text-align: left;">Oh wauw Marianne! Dat is echt schrikken! Snap dat je dan echt even van je padje af bent als je zoiets te horen krijgt terwijl je het niet verwacht..</p>
<p style="text-align: left;">Heb nog aan je gedacht vandaag van hoe zou het gaan/gegaan zijn..</p>
<p style="text-align: left;">Ik kan vanaf hier alleen maar zeggen: hou je sterk en heel veel succes morgen!</p>
<p style="text-align: left;">Hou je ons op de hoogte?</p>

Aw marianne dat is echt even schrikken vooral omdat je het niet verwacht! Ik hoop en duim met jullie mee dat het niks ergs is en dat alles goed komt. Jammer dat de kleine niet gedraaid kan worden maar nu kun je even wennen aan het idee van een keizersnede, probeer jezelf rustig te houden tot je morgen antwoord heb op alles!

Komt vast goed met jullie kleintje, vooral als alle vorige controles goed waren!

Ik denk aan jullie! Veel liefs en sterkte!!

Oh dat is echt schrikken Marianne! Het enige wat je nu kan doen is afwachten en hopen!
Met mij gaat alles goed ik ben sinds vanavond zelfs alweer thuis.
Van de keizersnede heb ik wel last, eigenlijk met iedere beweging en me darmen zijn ook al de hele dag luid aan het rommelen.
Verder heb ik het vanaf na de ruggenprik alleen maar met paracetamol gedaan dus ik heb geen morfine of andere pijnstilling genomen.
De kleine wordt morgen (als er morgen daar nog plaats voor hem is) overgeplaatst naar een ziekenhuis dichterbij ons huis. Geen umc ziekenhuis meer maar een gewone normale. Hij mocht eigenlijk sowieso al naar dat ziekenhuis maar omdat ik zelf de keizersnede in een umc ziekenhuis moest krijgen mocht hij daar blijven totdat ik ontslagen werd. Dus morgen is hij gelukkig maar 15 minuten rijden vanaf ons huis vandaan ipv 45. En we hebben ook inloggegevens op babywatch, dus we kunnen hem via internet 24u per dag live zien, dat is echt super leuk! Alleen als ze hem gaan verzorgen etc. doen ze de webcam even aan de kant.

Goed om te horen dat jij al thuis ben kelly! Hoop dat je snel hersteld!!

marianne, ben heel benieuwd hoe het bij jou gegaan is, heb veel aan je gedacht!

Hey Kelly, wat fijn dat je thuis bent!! Is het ook bekend na hoeveel weken jullie zoontje ongeveer naar huis mag? Fijn dat jullie hem via de webcam kunnen bekijken!

Wat lief Nansje! Ik heb vandaag dus weer een echo gehad bij de gynaecoloog, maar helaas kwam hij weer op dezelfde metingen uit.

De keizersnee wordt rond 38 weken ingepland, wat betekent dat we over 2 weken ons wondertje in de armen hebben! Gôh.. dan gaat het ineens snel!

Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis, blijf daar een nachtje. Ik ga namelijk leren met een apparaatje hoe ik zelf hartfilmpjes van de baby maak. Dit kan ik dan thuis elke ochtend drie kwartier lang doen en vervolgens worden die doorgestuurd naar het ziekenhuis. De gynaecologen kijken daar elke dag dan naar.

Heel fijn dat die mogelijkheid er is, anders had ik elke dag heen en weer gekund voor hartfilmpje.. en het is 45 min. rijden.

Spannend allemaal, maar we worden goed in de gaten gehouden! De bloeduitslagen waren nog niet bekend vandaag, maar de gynaecoloog gaat er van uit dat de groeiachterstand door de kleine moederkoek komt.

Moet nu ook rust houden, zodat alle energie naar de baby gaat en die hopelijk nog wat gaat groeien, fingers crossed!! Mocht de baby bij de keizersnee boven de 2500 gram zijn en het gaat goed, dan hoeft hij/zij niet opgenomen te worden op de kinderafdeling. Onder de 2500 gram wel. De schatting is dat de baby nu rond de 1950-2000 gram is, dus het moet nog even groeien!!

Ik houd jullie op de hoogte! Lief van al jullie berichtjes! X

Jeetje Marianne, dat is wel even wat anders dan je je had voorgesteld. Gaat ineens wel heel snel als de keizersnee al over 2 weken is! Hopelijk groeit de kleine nog even door.

Fijn kelly dat je de kleine vanuit huis kan zien op de camera. Heb je toch nog een beetje het idee dat ie dichtbij is.

Ik heb een hele zware avond. De kleine is zo gigantisch hard aan het schoppen dat ik constant tranen in me ogen heb van de pijn. Ze zeggen dat de kleine nu minder zou moeten gaan bewegen omdat er steeds minder ruimte is. Maar de trappen worden alleen maar harder en harder en gaan me hele buik door. Dit gevoel ga ik zeker weten niet missen als de kleine is geboren! Pff.

Terug
Bovenaan