Uitgerekend in mei 2018

Hoi allemaal, gefeliciteerd!
Donderdag een test gedaan en.....op 3 mei hopen we ons derde kindje te verwelkomen!
Bij de eerste zwangerschap durfde ik niet 100% te genieten omdat ik zo bang was dat het mis zou gaan. De tweede keer waren we superdruk met onze verhuizing en verstopte mijn dochter zich achter her de placenta. Ik voelde haar daardoor weinig en was (te) druk met het huis.
Dit keer heb ik me dan ook voorgenomen er helemaal voor te gaan! Het voelt als de prachtige kers op een toch al mooie taart :)
Eigenlijk wist ik het voor de test al: erg kortademig, licht slapen, kleine buikkwaaltjes..... precies als vorige keren. Mijn misselijkheid startte toen vanaf een week of 6 dus ik zit met wat angst te wachten. Zullen zien!
Intake bij VK op 13 september, 20 september een echo. We vertellen nog even niks. Hopelijk na de echo. Zo spannend!
Leuk alle verhalen!

Dag dames,
Ik heb gisteravond een geheim facebook groepje aangemaakt. Omdat alles voorlopig nog anoniem zal gaan heb ik even een fake account aangemaakt, Ashley Remmerde. Als jullie deze toevoegen voeg ik jullie toe aan het groepje "uitgerekend in mei 2018".
Het groepje is volledig geheim en niemand zal het kunnen vinden. Laat staan ontdekken dat jullie lid zijn. Tijdens mijn eerste zwangerschap(en nu nog) heb ik gemerkt dat het heel prettig en gezellig is om met dames te praten/te delen. 
Voel je vrij toe te voegen!

Hoi allemaal, gefeliciteerd!
Donderdag een test gedaan en.....op 3 mei hopen we ons derde kindje te verwelkomen!
Bij de eerste zwangerschap durfde ik niet 100% te genieten omdat ik zo bang was dat het mis zou gaan. De tweede keer waren we superdruk met onze verhuizing en verstopte mijn dochter zich achter her de placenta. Ik voelde haar daardoor weinig en was (te) druk met het huis.
Dit keer heb ik me dan ook voorgenomen er helemaal voor te gaan! Het voelt als de prachtige kers op een toch al mooie taart :)
Eigenlijk wist ik het voor de test al: erg kortademig, licht slapen, kleine buikkwaaltjes..... precies als vorige keren. Mijn misselijkheid startte toen vanaf een week of 6 dus ik zit met wat angst te wachten. Zullen zien!
Intake bij VK op 13 september, 20 september een echo. We vertellen nog even niks. Hopelijk na de echo. Zo spannend!
Leuk alle verhalen!

Het wordt al gezellig druk op het forum! Vind het erg leuk om al jullie verhalen te lezen :)
Alle nieuwe vrouwen ook van harte gefeliciteerd!!
@ Essie Koog, ik snap dat je geen geduld hebt, maar een late echo is ook wel fijn, weet je zeker dat je wat te zien krijgt. Volgens mij verloskundige is 8 weken ook normaal. Maar ik heb een vroege echo vanwege een eerdere bbz. Maar vind een echo met 5+3 eigenlijk maar niks, ben bang dat er nog niks te zien is en dan schiet ik echt in de stress..
Essie, ik zag dat je ook schreef dat je bij kleinere vrouwen sneller een buikje ziet. Ik ben 1,60 en maar 47 kilo en heb het idee dat je al een heel klein beetje ziet dat mijn buik is opgezet. Iemand vroeg al aan me of ik was aangekomen en dat is niet het geval.. Maar zou dat al zo vroeg kunnen?? Ik ben pas ruim 4 weken zwanger, dat lijkt me toch veel te vroeg om wat te kunnen zien?
Hebben andere dames enig idee?
Verder herken ik de slapeloze nachten en heb ik ook wat vaker last van misselijkheid, maar het is nog goed te doen en tenslotte voor een goed doel!
Pollewops en carmensig, wat een goed idee van moeders voor moeders! Ik wil me daar ook voor opgeven, maar zien de buren dan niet dat er iemand van moeders voor moeders langs komt? Of is dat een domme vraag haha
Slaap lekker voor straks!

Hee dames,
Gefeliciteerd allemaal! 
Wij hadden zondag een positieve test met een heel licht streepje en dinsdag was de streep al een stuk donkerder en de cb gaf aan 2-3 weken zwanger (dus 3-5 zoals die test werkt). Aangezien mijn cyclus nog erg onregelmatig was vind ik het lastig om mn uitgerekende datum te berekenen. Onze eerstr afspraak staat gepland op 13 september, dus hopelijk weten we dan meer.
Ik heb de afgelopen dagen veel buikpijn gehad en de afgelopen 2 weken erg gevoelige tepels. Verder mag ik niet klagen.

@Lisa Prins
Moeders voor moeders werkt heel discreet. Er komt een dame langs met gezellige boodschappentassen zonder merk oid waar al haar spullen inzitten. Als je flessen gewisseld worden, wordt dit gedaan in eem bestelbusje zonder logo en de chauffeur draagt geen bedrijfskleding. Ze doen echt alles om het een geheim te houden :)
Ik vind het een heel prettig gevoel om deel te nemen, maar dat is natuurlijk ieder voor zich ! 
Slaap lekker mommy's to be!

@Lisa Prins
Moeders voor moeders werkt heel discreet. Er komt een dame langs met gezellige boodschappentassen zonder merk oid waar al haar spullen inzitten. Als je flessen gewisseld worden, wordt dit gedaan in eem bestelbusje zonder logo en de chauffeur draagt geen bedrijfskleding. Ze doen echt alles om het een geheim te houden :)
Ik vind het een heel prettig gevoel om deel te nemen, maar dat is natuurlijk ieder voor zich ! 
Slaap lekker mommy's to be!

Wederom last van slapeloosheid.. zucht.
@Lisa, volgens mij zijn wij precies even ver - 27 Aug NOD en uitgerekend op 6 mei. Ik ben zelf ook 1.60m en rond de 49 kilo. Ook ik heb het idee dat ik al iets zie hoor!
Het is ook alsof mensen om mij heen het ruiken! Vandaag ook weer de vraag gekregen wanneer er kleine Essie's komen en wanneer ik nou eens ga trouwen. Heeft iemand nog mooie weerwoorden? Mijn excuusjes beginnen op te raken ("Eerst oudere zus maar eens";"Eerst maar eens trouwen";"Eerst carierre maken";"Nog even doorfeesten!" etc..).
Vanavond moeite gehad met een team uitje. Onwijs veel druk om een glas wijn te nemen. Oplossing: ga naar toilet, spreek de (vrouwelijke) serveerster aan en vraag om een virgin cocktail. Ze toonde alle begrip en zorgde er voor dat het niet zichtbaar was op de bon en zei ook niets aan tafel dat ze het bracht. Toch fijn zo vrouwen onder elkaar!

Terug
Bovenaan