Uitgerekend in mei 2018

Goedemorgen!
@Planta, dat heb ik ook! Ben benieuwd of het nog erger wordt. Hopelijk niet natuurlijk, al zou dat wel meer bevestiging geven.
@Samantha, Vervelend dat je 3x per dag misselijk bent. Hoe lang duurt dat ongeveer? En is het echt heel storend?

Goedemiddag dames,
Inmiddels zijn we weer terug van vakantie en ben ik alweer twee dagen aan het werk. Afgelopen weekend hadden we een bruiloft met weinig gasten en daar keek ik wel een beetje tegenop (drink namelijk normaal best wel aardig wat alcohol). Bij mijn eerste radler 0.0 kreeg ik ook direct een opmerking over dat er geen alcohol in zat :), maar gelukkig letten mensen vaak veel minder op je dan je denkt. De een dacht aan het eind van de avond dat ik wel dronken moest zijn (liet twee keer achter elkaar iets vallen), bij wat anderen was het duidelijk dat ik zou BOBben, omdat hotel toch iets te ver weg was om te lopen.
We hebben het ook al vaak over hoe we het onze ouders willen vertellen, en bedachten dat het wel leuk zo zijn om met een save the date kaart te komen. We zijn sinds februari namelijk verloofd en hebben nog altijd geen datum vastgelegd, dus dit leek ons wel leuk cryptisch. Gingen we de katten bij mijn ouders ophalen vroegen ze bij een kopje thee direct: en, hebben jullie al een datum? hahaha, gelukkig konden we ons inhouden. Ook toen ons verschillende alcoholische drankjes aangeboden werden (nee, tijdens onze vakantie al veel te veel gedronken). Op ons laatste terrasje ook een foto gemaakt met twee biertjes erop (waarvan die van mij alcoholvrij was, maar dat is natuurlijk niet te zien.. :-D)
Ik merk dat ik gedurende de dag regelmatig google op willekeurige woorden + zwanger. Checken of het beleg wel kan, checken of ik wel kan vliegen, checken of ik wel in een achtbaan mag.. Doen jullie dat ook?
Qua symptomen ben ik erg snel moe, moet ik vakar naar de wc, heb wat pijnlijke borsten en licht misselijk als mijn maag leeg is. Gelukkig valt het dus nog mee. @Samantha, inderdaad erg vervelend dat je zo vaak misselijk bent. Las dat als je misselijk van de pil werd, je vaak ook erg misselijk wordt tijdens zwangerschap, dus ben wel wat huiverig voor de komende weken.
Inmiddels volgens mij 5 testen gedaan en vanochtend die van clearblue (zie al jarenlang die reclame en wilde dus perse een keer zo'n test doen, al wisten we de uitslag natuurlijk allang en is het veel te duur...). Nog steeds zwanger :) en zo'n 4,5 week.
Maandag ga ik de huisarts bellen en op zoek naar een verloskundige en dan ben ik heel benieuwd wanneer we langs kunnen komen...

Probeer nu alle berichtjes beetje door te lezen :)
Is er al een Facebookgroepje opgezet inmiddels?
Ik slaap overigens gelukkig nog erg goed. Lijkt me echt horror dat je sowieso al steeds moe bent en dan ook nog eens niet goed kan slapen...

Volgende week heb ik ook een afspraak met Moeders voor Moeders. Vind het een kleine moeite, en erg fijn om anderen er mee te kunnen helpen.
@trischa, ik kende de term mola-zwangerschap niet dus had het even gegoogled. Wat naar zeg! Hoop heel erg dat het nu gewoon goed gaat!
Momenteel op weg naar Schiphol voor een vlucht naar Londen, dus ik herken je zorgen en vragen Essie. Google me ook de hele tijd suf om op alle vragen antwoord te vinden. Word dus denk ik ook wel tijd om een afspraak met HA of VK te maken en al mijn vragen te stellen :)

Lastig hè Pollewops, om het dan geheim te houden. Gelukkig drink ik wel vaker niets en ben ik eigenlijk altijd de BOB, dus wat makkelijker te verbergen.

Wij hebben gisteren moeders voor moeders over de vloer gehad. Prachtig om aan zoiets mee te kunnen werken, zeker omdat we het medicijn wat eruit gemaakt wordt zelf ook gebruikt hebben. Zo is het cirkeltje dus weer mooi rond. Wij beginnen volgende week met de inzameling van urine, omdat ik eerst een echo gehad wil hebben voordat die kratten voor de deur staan. Stel je voor dat het foute boel is en heel de buurt denkt dat je zwanger bent. Dat hoeft van ons niet zo.
Ik merk dat ik het eigenlijk niet zo geloof en ook nog niet echt kan genieten omdat ik eerst wil weten of het allemaal wel goed zit. Gelukkig over anderhalve week de eerste echo, zodat we iets meer zekerheid hebben. Al weet ik uit ervaring dat het daarna ook nog mis kan gaan, maar goed we hebben goede hoop.
Ik slaap gelukkig nog goed, maar ben wel moe als ik thuis kom van het werk. Het hoort erbij, dus ik stel me daar ook een beetje op in. Heb wel last van mijn borsten gehad, maar het is goed vol te houden. Het is niet dat ik het continu voel, voornamelijk als ik het aanraak. Misselijkheid valt gelukkig ook nog mee.

Google ... + zwanger is bij mij ook een standaard zoekoptie haha! 

Fijne dag nog allemaal!!

Hoi hoi,
@pollewops;     Googlen doe ik zeer zeker ook! Gelukkig gebruik ik een privacy scherm en kan dus mooi alles doen ondanks dat ik op kantoor ben. Let op dat je NIET door body scanners mag! Vooral die in de UK niet, die zijn sterker dan degene die wij op Schiphol hebben.
Morgen vlieg ik terug vanuit Londen en zal ze zeker weer vermijden. Ik zat op de heenvlucht niet lekker in het vliegtuig, toch het idee dat die kosmische straling gevaarlijk kan zijn, maar zowel HA als VK als echopraktijk zei dat het veilig (genoeg) was.
@Carmen;     Ik deel de ongeloof. Helaas zelf pas eerste echo over drie weken.. 
Over het algemeen vind ik het heel, heel moeilijk om het voor me te houden. Toch wil ik er mee wachten tot het 'safe' is. Ik ben wel bang dat het al snel gaat opvallen aangezien ik niet erg groot ben. Had eventjes wat filmpjes van buikjes op Youtube gekeken en bij mensen van mijn formaat zie je het al heel duidelijk rond week 9/10! Whoeps....

Dank je wel Pollewops!
Wat vervelend dat een aantal van jullie zo slecht slapen. Ik heb er gelukkig geen last van.
Ik was vorige week jarig en dacht ook dat iedereen zou weten dat ik zwanger was omdat ik geen wijntje pakte.... afgelopen maandag hebben we het mijn schoonouders en gisteren mijn ouders verteld. Ze waren allemaal erg blij, maar ook spannend.... Mijn moeder had dus wel door gehad dat ik niks had gedronken op mijn verjaardag. 
We hebben 7 sept de eerste echo gepland staan om mola te kunnen uitsluiten. En op 25 september hebben we de eerste afspraak bij de verloskundige. Zo spannend allemaal. 

Grappig dat iedereen op een ander moment een eerste echo heeft.
Om toch een beetje een indicatie te hebben wat wij allemaal gaan zien op verschillende momenten wilde ik dit filmpje delen wat ik op Youtube tegenkwam! https://www.youtube.com/watch?v=1X6kZdVBLkE 

Terug
Bovenaan