Uitgerekend in november

Ik heb keuze uit 1 ziekenhuis, komt omdat de andere ziekenhuizen in de buurt geen verloskamers meer hebben. Zijn dicht gegaan vanwege personeelstekort. Als dat ziekenhuis dan toevallig vol is moeten we 55 km rijden dus hopelijk is er tegen die tijd plek in het ziekenhuis

Ons ziekenhuis om de hoek kan ook niet ivm personeelstekort, maar er zijn er nog een paar in de buurt! Als het niet in de buurt kan (max 20 min rijden) blijf ik lekker thuis om te bevallen hoor. Als je dan ineens met spoed toch nog naar t ziekenhuis moet hebben ze altijd wel plek volgens mij. Ik vind het wel jammer dat je niet zeker weet of je daar terecht kunt waar je dat graag zou willen.. maarja dat krijg je als je niet weet wanneer je kindje komt he.. 

Ik wil graag thuis bevallen en mocht het toch tegen vallen of wat dan ook dan zijn we in 5 minuten bij het ziekenhuis! Mijn man heeft al een route bedacht met zo min mogelijk drempels!!  :) 
Ik moest eigenlijk nog 1.5 week werken maar ivm bekken pijn wat nu is begonnen toch maar volledig in de ziektewet gegaan en nu op therapeutische basis alles aan het afronden en overdragen naar het team. Wel fijn dat ik het op deze manier toch kan afsluiten. 
Wat spannend zo'n ziekenhuisopname zeg! Gelukkig is het idd allemaal goed afgelopen. En goed dat ze jullie extra in de gaten houden.
Als mijn verlof begint wil ik alles gaan wassen, zijn kamertje is bijna klaar. Verder vroeg ik me af, in het kraampakket zit wel wat kraamverband maar wat gebruik je daarna? Zou je dan gewoon maandverband kunnen gebruiken zoals bij een menstruatie of zou dat niet voldoende opvangen...? 
Waar je al niet over gaat nadenken he...

Ik heb wel wat kraamverband bijgekocht. Voor daarna heb ik maandverband gekocht zonder plastic erin (ze raden always geloof ik af), en over kotex las ik goeie dingen. Hoeveel je nodig hebt uiteindelijk verschilt vast per vrouw..ik hoor zelfs -maar weet niet of dat altijd nodig is - dat kraamverband de eerste dagen dubbel wordt gedragen, dus iets bijkopen is geen slecht idee denk ik!

Dat dubbel dragen is ook mij verteld. En ik had Always gehaald maar inderdaad schijnt kotex beter te zijn.... het is wat.... allemaal nieuwe dingen!
Fijn dat de meeste vlakbij een ziekenhuis wonen, lijkt me een fijn gevoel! Fijn dat je man de beste route al heeft uitgezocht :)  En dat je je werk zo af kan sluiten! Nog ff de laatste loodjes wat werk betreft!

Dat doet je man goed de route alvast uitzoeken. Ik heb ook een pak kraamverband bijgehaald. En ik begreep ook dat t allemaal enorm schilt per vrouw hoeveel je bloed. Kruidvat bezorgt anders ook thuis of BOL. Of iemand ff snel naar de winkel sturen.

Dames,
hoe denken jullie over een olie radiator op de babykamer? Als de kleine namelijk bij mn ouders is en tijdens het oppassen gaat slapen dan zal dat in mijn oude kamer gebeuren. Nu is het alleen zo dat mijn oude kamer geen verwarming heeft dus mn moeder kwam met het idee om hun olie radiator neer te zetten. Geen idee hoe oud deze is. Kwam bij mij eerlijk gezegd niet zo lekker binnen.. het klinkt me niet fijn in de oren. Waarom weet ik ook eigenlijk niet. Heb hier daarna best een discussie gehad. Wat vinden jullie? Ik denk namelijk dat de hormonen me even hadden overgenomen en dat ik me misschien wat aanstel.. 

Terug
Bovenaan