Uitgerekend in november

Stephw fijn dat de liggingsecho goed was, toch fijn weer ff die bevestiging! Ben benieuwd of t bouncen helpt, maar baat het niet dan schaad t niet! Succes! Hopelijk daalt ze wat in...
Gebruiker10094447 lastig als ze zo aant porren zijn he?! Hier is hij ook al in aan het dalen maar voel hem ook met regelmaat tegen mijn maag of ribben..... Nou snap ik ook wat jullie zeiden een tijdje terug dat de bewegingen soms wat vervelend waren haha
Gelukkig dat t weer gezakt was Gerda en dat je toch even hebt gebeld ondanks dat ze je niet echt hebben kunnen helpen. Maar stelt misschien wel even gerust.

Deze week 2 x een babyshower gekregen, wat een verrassing!! Werd er maar verlegen van :) En weer erg verwend met cadeautjes, high tea en hapjes thuis incl blauwe ballonnen en versiersels!
Al twee drukke verlof weken achter de rug en nu toe aan rust. Mijn lijf is ook wel moe merk ik. Heb sinds gisteren ook steken van onderen dus het indalen is nu wel echt aan het doorzetten denk ik.
Spannend, 4 weken klinkt erg kort en wie weet komt hij wel eerder....

Wat leuk van de babyshowers! Ik merk ook dat ik het even wat kalmer aan moet doen. Lig nu met giga ongesteldheidskramp op de bank. Af en toe een harde buik tussendoor maar zonder enig regelmaat dus ben niet bang voor weeen oid. Kruikje helpt goed

Gebruiker10069421, wat spannend zeg. Heeft het toch nog doorgezet of (helaas) nog niet?
2x een babyshower! Wauw dubbel verwend :)
Vandaag voor het laatst voor de bevalling bij de fysio geweest. Veel minder last van mijn bekken nu de kleine is ingedaald. Het zit wel allemaal nog vast dus dat heeft ze wel even losgemaakt. Over twee weken zijn ze er niet en ben ik ook uitgerekend. Eerst maar geen nieuwe afspraak gemaakt. Gek idee eigenlijk. Na de bevalling ga ik terug voor een check up. Even kijken hoe ik eruit ben gekomen. Je mag dus al bellen op dag 1 als je last van je bekken hebt. Mocht dat niet zo zijn dan laat ik het even checken na een weekje. Krijg je altijd oefeningen mee om je bekken te trainen. Hoorde om me heen namelijk dat iemand na 6 weken nog niet goed kon wandelen. Lijkt me zo jamemer. Dat is dus niet nodig. 

Didie wat voor soort oefeningen heb jij gekregen van de fysio als ik vragen mag? Ik heb namelijk ook oefeningen gekregen maar nog wel klachten met name in de linker lies en bij het schaambeen. Vorige controle was onze baby nog niet helemaal ingedaald, heb nu vrijdag weer controle en dan gaan ze weer voelen hoe ver hij dan is.

Ik heb last van "te gespannen" bekkenbodem. Dit hoort allemaal te verslappen. Niet in mijn geval dus. Wat mijn buikspieren wat moesten overnemen deed/doet mijn bekkenbodem. Dit resulteerde in lage rugpijn en last bij ontlasten. Hierdoor veel moeite met inspanning. Lopen/fietsen, langer staan enz.
Hiervoor het ik een oefening gehad waarbij ik mijn onderbuikspieren moest aanspannen. Ook kreeg ik de opdracht deze aan te spannen als ik opsta, trap oploop enz. 
Daarnaast moest ik met een tennisbal tegen de muur aan rollen. De tennisbal moet dan rond mijn billen draaien zeg maar (soort van massage)
En een oefening waarbij je zittend je ene been naar voren haalt en dan de ander. Zonder dat je bovenlichaam beweegt. 
Voor ontlasten gebruik ik nu een krukje. Hier zet ik mijn benen op. Zodat je niet hoeft te persen. Ook plassen deed ik ontzettend vaak (gemiddeld 20x in 24 uur). Doordat de bekken gespannen zijn kunnen die drukken op de blaas en je een "verkeerd" seintje geven. Ook de baby kan ditzelfde doen. Resultaat is vaak naar de wc waarbij er bijna niets uitkomt. Dit moest ik 1x proberen uit te stellen door andere houding aan te nemen, afleiding te zoeken. Hierdoor is het iets minder vaak geworden :)
Verder nog iets als laatste. Verplicht in de middag liggen op bank/bed gedurende ongeveer een uur. Kussen tussen de knieën om de boel te ontspannen.
Elke keer dat ik kom (totdat de kleine was ingedaald) heeft ze mijn RSI gewricht gestabiliseerd. Nu het kindje is ingedaald doet ze dat niet meer. Wel masseert ze elke keer mijn billen?. Dit maakt ze helemaal los. Deed in het begin erg zeer, maar nu elke keer minder. 
Doordat de kleine is ingedaald heb ik ook minder last van de bekken zei ze. Heeft zijn voordeel :) 
Liesklachten heeft ze helaas niet kunnen verhelpen. Hier heb jk dan zo af en toe last. Hoort bij het indalen zei ze. Schaambeen heb ik geen last van. 
Ik zit trouwens ook best veel op zo'n grote bal. Dat is heerlijk ontspannend. 

@Didiee Nee kramp was vandaag er nog steeds en is net zoals gisteren in de avond erger als overdag. Heb niet het idee dat ik teveel doe ? Als het erger wordt moet ik de verloskundige maar even bellen denk ik. 
Wat lastig verder voor de dames met bekkenklachten! 

Hi meiden,
Ik ben nu 35+6 en had vandaag de liggingsecho. Was helaas te zien dat hij met zijn hoofd naar boven ligt... in een stuitligging dus. Ik denk zelf dat hij dit weekend gedraaid is (nacht wakker geweest van pijn + enorme brandend maagzuur). Ik baal er echt zo enorm van.. ik wil heel graag thuis bevallen, dus ik hoop zo dat hij nog gaat draaien :-(

Terug
Bovenaan