Uitgerekend in november

Dankjewel allemaal!
en @Debbie- jij gefeliciteerd ! Mooie naam!
en idd ook wel een pittige bevalling dus. Nu kan je lekker bijkomen en genieten.
mijn lichaam is helaas helemaal op. Kan niet rechtop staan of lopen door de twee gezette ruggenprikken in de rug en de enorme beurse buik ban het duwen drukken en de operatie. Drie kleine hechtingen maar doen wel erg zeer. 
De kleine doet het goed en zit al op 60 cc iedereen slaapt nu maar k ben wakker helaas met buikpijn. Maar wat enorm roze wolk weer met zo kleintje!!
iedereen succes die nog moet, komt goed jullie kunnen het!!

Afgelopen zondag 11 november is onze dochter Rose geboren. Ze is 2700 gram en 48 centimeter. Ik kijk erg positief terug op de bevalling en het is me in alles enorm meegevallen! Het was een snelle thuis bevalling (zeker voor de eerste) van 6 uur en 23 minuten. 

Toen de weeen begonnen (achteraf gezien) de hond nog uitgelaten. Verloskundige gebeld, zij kwam controleren en ik bleek 2 cm ontsluiting te hebben. Ik was licht teleurgesteld en had me ingesteld op nog een lange weg. De verloskundige zou 5 uur later terugkomen met de verwachting dat ik dan op ca 7 cm ontsluiting zou zitten. Na twee uur heb ik mijn vriend verzocht snel te bellen omdat ik de weeen niet goed meer goed weggepuft kreeg en dat ik persdrang had. Na een half uurtje kwam de verloskundige en bleek ik binnen 2 uur al van 2 naar 10 cm ontsluiting te zijn gegaan. Uiteindelijk is onze dochter na 65 min persen geboren! 

Het herstel gaat goed! Van te voren heb ik het meest opgekeken tegen het plassen/poepen na de bevalling maar dit deed gelukkig niet eens pijn. Ik heb enkel last van mijn bekken en gelukkig niet van de ‘wond’. Morgen hopelijk voor het eerst naar beneden. 

De borstvoeding is ook goed op gang. Het fenomeen lekkende borsten al meermaals meegemaakt, haha. De nachten zijn wel pittig, omdat onze kleine zo klein is moet ze om de 3 uur gevoed worden. Met het hele ritueeltje (ik plassen, zij wordt verschoond, getemperatuurd, gevoed) zijn we zo 1,5 uur verder en als ze in het meest gunstige geval direct slaapt dan kunnen wij tussendoor ff een uurtje slapen. 

Hoe was bij jullie de eerste nacht met de baby’s? Ik heb geen oog dicht gedaan omdat ik bij elk geluidje in het bedje wilde kijken. Gelukkig kan ik het nu loslaten en slaap ik tussen de voedingen door. 

Voor iedereen die nog moet bevallen. Probeer zen te blijven! Daarmee kom je een heel eind! En laat je niet gek maken door andere bevallingsverhalen!

Debbie proficiat met jullie mannetje Roan en SophieB met jullie meid Rose. Twee heel verschillende bevallingen maar allebei super knap gedaan. Zo zal iedereen z’n pijntjes en moeilijke momenten voor of tijdens de zwangerschap en tijdens of na de bevalling wel krijgen. Knap wat wij dames en ons lichaam toch kan. 
Ik ben nog aan het wachten op de bevalling (40.3). Heb sinds vanavond wel een ander gevoel in mijn schaamstreek. Veel beweging van ukkie alsof hij/zij echt de uitgang aan het zoeken is met vaker pijnlijke scheuten in mijn schaamstreek/schaambot en last van mijn rug. Hoop dat dit het begin is en we snel of dit weekend ukkie kunnen verwelkomen. Nu eerst weer proberen te slapen. 

Wauw wat een hoop nieuwe baby's! 
Gefeliciteerd allemaal! Bijzonder dat elke bevalling toch weer heel anders loopt. Je kan je niet precies voorbereiden. 
Ah Sophie ik herken het helemaal. In het begin is het behoorlijk zwaar. Nino is nu 11 dagen oud en de tijd tussen de voedingen rekt al wat op(meg uitzondering van deze nacht). In de nacht mag er nu 6 uur tussen zitten. Gister is 5 gelukt. Heerlijk!
We hebben een topic: geboren in november 2018 miss leuk om daar wat van je te laten horen. Ervaringen te delen en vragen te stellen.

@Didiee, hoe hebben jullie 5 uur er tussen gekregen? Onze Fedde is nu 9 dagen oud en komt nog steeds om de 2 a 3 uur. Snachts vaak om de 3 uur. We kunnen het niet rekken want als we hem laten liggen dan schreeuwt hij alles bij elkaar ?
Ik ben benieuwd! Idd fijn als we elkaar tips kunnen geven en ik vind het ook super leuk om iedereen zijn ervaringen te lezen.
Heb momenteel erg veel last van mijn onderkant. Volgens mij nog last van de zwelling van de huid maar ook van mijn bekken met name links. Ik kan niet lang stil staan want dan voelt het als een enorme pijnlijke druk daar en bij de lies. Lopen loggen en zitten gaat ok. Hebben hier meer mensen last van en wat doen jullie ermee? Ik ben nog niet buiten geweest maar wilde eigenlijk van het weekend wel lekker naar buiten gaan. Zie er alleen een beetje tegen op vanwege die pijn... Wil ook niks overbelasten 

Het is rustig aan het worden op het forum. Helaas kan ik nog niet over naar het novemberbaby forum. Ben nu 40.5. Wel al 2 nachten weeën maar zet overdag niet door. Vrijdag van 19.00-5.00 uur om de 4-6 minuten en vannacht vanaf 19.00 onregelmatig. Door vooral rugweeën veel last van rugkramp. Vanaf 1.00-3.30 in bad rond de 2-3 minuten opgevangen. Daarna weer in bed maar neemt de regelmaat weer af. Gelukkig nog iets kunnen doezelen. Straks de vk maar bellen of we om 9.45 naar de afspraak op het kantoor moeten komen voor te strippen of dat ze naar ons komt. Spannend en uitputtend. 

Het is rustig aan het worden op het forum. Helaas kan ik nog niet over naar het novemberbaby forum. Ben nu 40.5. Wel al 2 nachten weeën maar zet overdag niet door. Vrijdag van 19.00-5.00 uur om de 4-6 minuten en vannacht vanaf 19.00 onregelmatig. Door vooral rugweeën veel last van rugkramp. Vanaf 1.00-3.30 in bad rond de 2-3 minuten opgevangen. Daarna weer in bed maar neemt de regelmaat weer af. Gelukkig nog iets kunnen doezelen. Straks de vk maar bellen of we om 9.45 naar de afspraak op het kantoor moeten komen voor te strippen of dat ze naar ons komt. Spannend en uitputtend. 

Op 15-11 is Jasper geboren!
Het was een hele vlotte bevalling. Mijn weeën beginnen rond 23.00 en zat eigenlijk gelijk op elke 3 minuten een wee! VK kwam al vrij snel, en bleek 2 uur later al 4 cm te hebben. Hele bevalling dit tempo aan weeën gehouden. Hadden twee keer een aantal weeen die ik niet goed kon weg puffen, en dat was wel echt zwaar! De laatste 4 cm had ik binnen 30 minuten voor elkaar en daarna nog een uur geperst en werd er een kerngezonde vent geboren! Vond de persweeen heel heftig en intens, zoveel oerkracht die vrij komt. Echt ongelofelijk en zo bijzonder!
Ons mannetje doet het erg goed. De borstvoeding is nu goed op gang gekomen en daardoor een heel tevreden mannetje.
Heel veel succes voor wie nog wacht op de bevalling. Klinkt gek, maar probeer ook een beetje van de bevalling te genieten! En geloof ik je eigen kracht als vrouw, we kunnen dit!!

Terug
Bovenaan