Na een heel lang avontuur is onze Fenna (3084) 19-11 om 10.47 geboren. De bevalling was een lange reis, vanaf vrijdag 19.00-5.00 weeën, overdag zakte die weg en kunnen rusten. Zaterdag 19.00 starten ze weer de hele nacht door met ook sterker wordende rugweeën. Helaas kreeg ik een verkrampte spier in de rug waardoor ik continu rugpijn hield. Thuis vooral in bad opgevangen. Bij opstaan ‘s morgens zakte het weer af. Thuis om 11.00 gestript waarna het direct weer flink toenam. Weer langere tijd in bad opgevangen. Rond 17.00 hebben ze de vliezen gebroken en zetten de weeën en ontsluiting verder door. Helaas eind van de avond zakte de effectieve weeën af en is besloten naar het ziekenhuis te gaan. Eigenlijk overdracht naar gynaecoloog en weeënopwekkers. Alleen door de autorit nam de activiteit toe en mocht ik met de vk verder. In bad weer opvangen van rug-, buik- en beenweeën. Met nog steeds een flink verkrampte rugspier en toenemende vermoeidheid lachgas geprobeerd om op te vangen. Uiteindelijk om 4.00 besloten om toch naar de gynaecoloog over te gaan met ruggeprik. Die zat om 5.00 en toen kwam er rust, heerlijk. Ik kon weer eten, drinken, praten en was weer mens. Om 8.00 zat ik op 9.5 maar kreeg ik koorts (39,7). Antibiotica gestart en nog ff door voor het laatste randje. Toen steeg de hartslag van Fenna waardoor ik mee mocht persen. Dit ging goed en we moesten snel van start. Tijdens de eerste persweeën poepte Fenna in het vruchtwater en werd het helemaal spoed. Met de vacuüm en een knip was ze in enkele persweeën geboren.
Ze had even een lastige start maar trok snel bij. Toch is ze naar de couveuse afdeling gegaan om te observeren naar infectie. Gelukkig is alles toch goed gegaan en was ik ook zo opgeknapt. Fenna is niet ziek en we mogen vandaag naar huis.
Een hee toer de bevalling en toch kijk ik er positief op terug. Veel goede hulp gehad, ik kom heel goed in de relax en ontspanningszone blijven en samen rationele beslissingen genomen. Ik ben trots op mezelf en ons voor de bijzondere weg. Nu gaan we het avontuur met onze Fenna verder.
Ze had even een lastige start maar trok snel bij. Toch is ze naar de couveuse afdeling gegaan om te observeren naar infectie. Gelukkig is alles toch goed gegaan en was ik ook zo opgeknapt. Fenna is niet ziek en we mogen vandaag naar huis.
Een hee toer de bevalling en toch kijk ik er positief op terug. Veel goede hulp gehad, ik kom heel goed in de relax en ontspanningszone blijven en samen rationele beslissingen genomen. Ik ben trots op mezelf en ons voor de bijzondere weg. Nu gaan we het avontuur met onze Fenna verder.