Uitgerekend in november

Na een heel lang avontuur is onze Fenna (3084) 19-11 om 10.47 geboren. De bevalling was een lange reis, vanaf vrijdag 19.00-5.00 weeën, overdag zakte die weg en kunnen rusten. Zaterdag 19.00 starten ze weer de hele nacht door met ook sterker wordende rugweeën. Helaas kreeg ik een verkrampte spier in de rug waardoor ik continu rugpijn hield. Thuis vooral in bad opgevangen. Bij opstaan ‘s morgens zakte het weer af. Thuis om 11.00 gestript waarna het direct weer flink toenam. Weer langere tijd in bad opgevangen. Rond 17.00 hebben ze de vliezen gebroken en zetten de weeën en ontsluiting verder door. Helaas eind van de avond zakte de effectieve weeën af en is besloten naar het ziekenhuis te gaan. Eigenlijk overdracht naar gynaecoloog en weeënopwekkers. Alleen door de autorit nam de activiteit toe en mocht ik met de vk verder. In bad weer opvangen van rug-, buik- en beenweeën. Met nog steeds een flink verkrampte rugspier en toenemende vermoeidheid lachgas geprobeerd om op te vangen. Uiteindelijk om 4.00 besloten om toch naar de gynaecoloog over te gaan met ruggeprik. Die zat om 5.00 en toen kwam er rust, heerlijk. Ik kon weer eten, drinken, praten en was weer mens. Om 8.00 zat ik op 9.5 maar kreeg ik koorts (39,7). Antibiotica gestart en nog ff door voor het laatste randje. Toen steeg de hartslag van Fenna waardoor ik mee mocht persen. Dit ging goed en we moesten snel van start. Tijdens de eerste persweeën poepte Fenna in het vruchtwater en werd het helemaal spoed. Met de vacuüm en een knip was ze in enkele persweeën geboren. 
Ze had even een lastige start maar trok snel bij. Toch is ze naar de couveuse afdeling gegaan om te observeren naar infectie. Gelukkig is alles toch goed gegaan en was ik ook zo opgeknapt. Fenna is niet ziek en we mogen vandaag naar huis. 
Een hee toer de bevalling en toch kijk ik er positief op terug. Veel goede hulp gehad, ik kom heel goed in de relax en ontspanningszone blijven en samen rationele beslissingen genomen. Ik ben trots op mezelf en ons voor de bijzondere weg. Nu gaan we het avontuur met onze Fenna verder. 

Wauw van harte gefeliciteerd met fenna! Wat een klus nog! Ik vind dat maandverband van kotex ook het fijnste hoor! Bij mij zijn de hechtingen opgelost en ik voel het nauwelijks meer! Cb komt hier zo langs voor t eerst, ben benieuwd!

Wat een verhaal Crazy! Super gefeliciteerd met jullie dochter en bijzonder om te lezen dat t ondanks alles zo'n positieve gebeurtenis is geweest.... wat een kracht om zo bij jezelf te blijven!
De andere mama's ook gefeliciteerd ? zijn toch weer wat baby's geboren?
Fijn om te lezen hoe t met jullie kleintjes gaat en hoe het met jullie gaat.... maakt t wachten soms wel fijner om alles te lezen! En de tips zijn fijn....
Hier inmiddels 40.2 en we wachten nog geduldig.... de rest van de wachtende dames succes! Hier begint de verveling wat toe te slaan?

Crazy gefeliciteerd met de geboorte van Fenna! Jeetje wat zal dat heftig geweest zijn zeg, maar wat fijn dat je er wel positief op terug kan kijken. Had je het idee dat het lachgas iets deed? Ik kreeg ook lachgas omdat ik al te ver was voor een ruggenprik (en er was iets waardoor ze hem bij mij niet mochten zetten bleek later, rugproblemen) maar ik werd alleen maar kotsmisselijk van dat lachgas en het idee dat ik af en toe buiten westen raakte..
Rugweeën pff die had ik ook, dat was denk ik nog het vervelendste van alles! En zijn (volgens de mensen die erbij waren in het ziekenhuis) zeer moeilijk weg te zuchten..
StephW succes met het CB! hier moeten ze nog bellen voor een afspraak :)
Itsaboy vervelend dat de verveling begint toe te slaan, nog heel eventjes.. Hoop dat je ook gauw je kleintje vast kunt houden!!
Hier zo weer een spannend moment, Marinthe mag weer op de weegschaal en ik hoop zo dat er weer wat gewicht bij is gekomen :)

Biancatjee, de rugweeën waren intensief, maar dankzij de yoga kan ik ze handelen. Vergt wel heel veel concentratie en kracht om niet in negatieve gedachten te schieten. 
Het lachgas vond ik ook wat eng. Kon me er niet helemaal aan overgeven omdat ik bang was weg te raken of misselijk worden. Daardoor werkte het maar lichtjes en was niet heel relax. Hielp ook niet met de verkrampte spier maar wel iets voor de buikweeën. Je hebt ook moeizaam/geen contact meer met de buitenwereld (partner of vk) vanwege de kapjes, hard geluid en werking. Dat vond vooral mijn partner niet fijn. 
Wij mogen met Fenna nog 7 dagen in het ziekenhuis blijven omdat ze door mij een infectie (GBS) heeft opgelopen. Grlukkig voelt ze zich niet ziek en doet het zo heel goed. Alleen blijft ze onder controle en krijgt 7 dagen antibiotica.
Door al het gedoe ben je wel veel met medische en regelzaken bezig waardoor de borstvoeding nog niet goed op gang komt. We blijven aanbieden met daarnaast aanvulling van kunstveiling middels fingerfeeding of tijdens het borstvoeden en daarnaast kolven. Hoop dat morgen de lactatiekundige even langskomt. 
We gaan er het beste van maken met onze mooie meid. 
Alle zwangeren zet hem nog op. Jullie kunnen het!! Uiteindelijk komt de dag van ontmoeten. 

Hier ook nog alles rustig.. alleen hopeloze nachten omdat ik zo vreselijk raar droom! Wordt dan de zoveelste keer wakker en kan dan nu meestal rond dit tijdstip moeilijk in slaap komen weer omdat ik en me zorgen maak over de bevalling en hoe ik dat ga doen als ik weer aan het werk ga (opvang/oppas is geregeld maar vriend en ik werken beide onregelmatig) en pfffff ?? Lig nu dus al 1,5 uur wakker 

Vervelend die dromen en vooral als je daarna niet meer in slaap komt. Denk dat de gedachtes en dromen wel heel normaal zijn, heb t zelf soms, gelukkig niet elke nacht....
Jaa de datum voorbij, dat vond ik ook best een ding maar nu weer vrede mee.
Tis hier nog rustig met 40.4..... maar hou mun gemak maar en t scheelt dat ik weet dat hij er voor volgende week zondag zeker is omdat 42 weken de max is.
Heb eik nog een vraagje, hoeveel setjes maat 50 hebben jullie? Ik denk elke keer heb ik wel genoeg? en wil ook niet te veel omdat t sund is als hij het niet draagt...

Terug
Bovenaan