Uitgerekend in november

Gemberthee werkt bij mij inderdaad tegen misselijkheid! 
Vanochtend de schrik van mijn leven. Naar toilet geweest, niks aan de hand. Terwijl ik in de keuken mijn ontbijt stond klaar te maken voelde ik (dacht ik) wat afscheiding lopen. Op de wc bleek dit bij afvegen bijna een toiletpapiertje vol rood bloedverlies te zijn. 
De verloskundige gebeld en de situatie uitgelegd. De vk zei dat ze niet dacht aan een beginnende miskraam omdat deze zich meestal opbouwt (van donkerbruin, naar donkerrood naar helderrood) en gepaard gaat met heftige buikpijn/krampen. Dit heb ik gelukkig niet en ik heb nog steeds last van allerlei kwaaltjes. Ze denk eerder dat het kindje zich daarbinnen druk aan het nestelen is en daardoor ineens plots wat bloedverlies heeft opgetreden. 
Ze gaf aan dat als ik nu een echo zou doen (6 w + 4 d) dat er wellicht geen hartje hoorbaar is en dat ik dan nog ongeruster naar huis ga. Als ik nogmaals last heb van bloedverlies dan moet ik direct bellen en krijg ik alsnog een vervroegde echo. Mijn echo is pas over 2 weken dus ze gaf aan dat als ik me er volgende week niet prettig bij voelde ik ook eerder langs mag komen. Daardoor ben ik iets meer gerustgesteld! Spannend dus! 
@Marren, dat heb ik ook hoor! Is ook logisch, want er gaat toch wel het een en ander veranderen straks! 

Wat leuk dat dit form weer wat actiever aan het worden is. Gefeliciteerd  voor de 'nieuwe' zwangere dames onder ons! Probeer te genieten hoe moeilijk en onzeker het soms ook is. 
Wij hebben gisteren onze eerste echo gehad en die was goed!! Mooie echo met een stevig kloppend hartje en al een bewegend kindje. Zo bijzonder om dit weer voor de tweede keer mee te mogen maken. Volgens de berekeningen zit ik nu op 8w6 dagen. 12 april termijn echo om de officiele datum te bepalen. 
Heb net zoals de vorige zwangerschap zo goed als geen kwaaltjes. Alleen wat gevoeligere borsten en wat meer vermoeid. Voor de dames die dus nog wat onzeker zijn door het (nog) niet hebben van kwaaltjes of op zien tegen het misselijk zijn.... het hoeft dus niet!! Een vriendin ze laatst al tegen mij, volgens mij ben je gewoon gemaakt om zwanger te zijn?
@sophie, dat is zeker even schrikken dat bloedverlies. Houdt het ook aan? Of is het daar bij gebleven? Wel fijn dat ze alles goed aan je hebben uitgelegd en je eerder mag komen als dit voor jou beter voelt. We hopen natuurlijk dat het hier bij blijft en dat het iets onschuldigs is!

@EllaAB Wat fijn voor je! Nu kun je weer uitkijken naar 12 april. Het houdt gelukkig niet aan, het was maar 1x en ik heb ook geen hevige pijnen, ‘gewoon’ last van de kwaaltjes die ik al 6 weken lang heb, dat stelt me ook wel gerust. Een uurtje geleden bij het plassen wel een aantal druppeltjes licht bruine afscheiding maar ik probeer het positief te bekijken. Als ik het niet vertrouw wel ik direct de vk weer! Idd prettig dat vk het zo serieus neemt. 

@ Sophie Schrikken inderdaad, maar gelukkig schrok de vk niet! Hopelijk gaat het vanaf nu weer gewoon 'normaal'.
@ Ingeee; ik wacht nog even met in een groep gaan, maar vindt het actief zijn op het forum wel prettig 

Hier ook nergens geen last van, ja de borsten. 
Afgelopen weekend wel veel steken in mijn onderbuik gehad maar denk dat dat de groeiende baarmoeder is. 
Op het forum vind het ook leuker om te kletsen maar Goed als er heel veel in een app zitten dan gebeurd er op het forum waarschijnelijk ook niet veel. 
23 april krijgen wij ons eerste echo bij het fertiliteiten centrum omdat ik daar net was begonnen. Maar gelukkig was het  niet nodig, en hopen we dat dit wondertje zich ergens eind november Zich meld. 
Mij vind het erg spannend omdat ik bij mijn eerste bevalling helemaal geen leuke bevalling heb gehad. En lichamelijk na de keizersnede er slecht aan toe was. 
Ik was ook bang dat ik daardoor misschien helemaal geen kindje meer zou kunnne krijgen. 
Maar we blijven positief!! 

@Marren inderdaad, meer dan afwachten kun je helaas niet doen! Wel een fijn idee dat ik eerder terecht kan als ik dat wil. Ik heb ook nog niet echt behoefte om in de groepsapp te gaan, op het forum is prima, ben ook een beetje bang dat er iemand in de appgroep zit die ik ken. Blijf toch liever even anoniem, haha! 
@Gerdaa92 Wat fijn! Het is mijn eerste zwangerschap, maar je hoort zoveel verhalen dat ene zwangerschap de andere niet is en zo ook met de bevalling, dus wie weet valt deze erg mee! 

Hey meiden,Ik heb vanochtend de VK gebeld omdat ik bijna dagelijks wel steken voel van onderen en in mijn onderbuik. Dat maakt je toch wel wat onzeker! Ze vertelde dat dit waarschijnlijk en van de hormonen af komt en van de baarmoeder die aan het groeien is en dat het echt niet altijd iets ergs hoeft te betekenen.Toch wel weer fijn om gerustgesteld te worden door een deskundige! @ Sophie wat schrikken zeg! Gelukkig is het nu gestopt! Ik klets ook liever nog even op het forum ;-) Vind het wel heel leuk en fijn om zo met jullie te kletsen! 

Hey meiden,Ik heb vanochtend de VK gebeld omdat ik bijna dagelijks wel steken voel van onderen en in mijn onderbuik. Dat maakt je toch wel wat onzeker! Ze vertelde dat dit waarschijnlijk en van de hormonen af komt en van de baarmoeder die aan het groeien is en dat het echt niet altijd iets ergs hoeft te betekenen.Toch wel weer fijn om gerustgesteld te worden door een deskundige! @ Sophie wat schrikken zeg! Gelukkig is het nu gestopt! Ik klets ook liever nog even op het forum ;-) Vind het wel heel leuk en fijn om zo met jullie te kletsen! 

Terug
Bovenaan