Uitgerekend in november

Onze kleine man beweegt de hele dag door, geen vaste tijden. Echt een drukteschoppertje, soms doet het ook echt zeer als hij een voetje of elleboog ofzo door mijn buik heen probeert te duwen. Verder is het wel gezellig al dat getrappel en geduw.  Als je het niet vertrouwt gewoon bellen en vragen of je het hartje mag luisteren.
Ik ben vandaag trouwens gebeld door de kraamzorg voor een intake gesprek en zit nu op 27+1 weken. 

Zo, vandaag ook maar de abbo op de sportschool opgezegd en deze ingeruild voor een 10 baden kaart van het zwembad! Zwemmen bevalt me toch een stuk beter nu! 
Doen jullie nog aan sport? En zo ja, wat? Ik ben met de sportschool gestopt want ik merkte tijdens oa het stevig doorwandelen en crosstrainen dat ik telkens harde buiken kreeg en daardoor niet lekker aan het sporten was.

Ik ben aan de zwangerfit fitness. Is toch best fanatiek bewegen maar wel aangepast. Verder weer gestart met training geven bij mijn volleybalteam. Stiekem toch wat uit stand serveren, bovenhands spelen en licht smashen. Maar voorzichtig aan en niet intensief. 
Vandaag tijdens het in de tuin werken toch iets te hard gewerkt.  Werd me zwart voor de ogen maar kon gelukkig wel op een stoel gaan zitten. Waarschijnlijk te lage bloeddruk?. Toch mijn zwangere lichaam iets ontzien. 

Ik deed zoiezo niet aan sport, ik loop veel als ik aan het werk ben (zorg). Vind ik zeker voor nu wel voldoende, merk toch dat ik sneller moe word. Petje af voor de dames die wel (nog) aan sport doen! 
Gisteren weer een controle gehad bij de verloskundige, net als de vorige keer vinden ze de baby groot en al flink hoog zitten. Dus willen ze dat ik volgende week een biometrie (groeiecho) laat maken, afspraak inmiddels gemaakt. Aan de ene kant fijn dat ik de kleine weer zie, maar aan de andere kant ook wel spannend want hoe groot is hij nu dan al? Wat is normaal en hoeveel groter word hij dan nog, hij moet er immers ook nog uit.. ?
Ik ben zelf niet bijzonder groot van stuk en tot nu toe nog maar 5,5 kilo aangekomen.
Zijn er meer dames met een  tot nu toe wat grotere baby of die al een groeiecho hebben gehad? 
Liefs Debbie :)

Hi ik krijg over ander halve week ook een extra groei echo. 6 weken geleden liep ze 2 dagen voor op groei 4 weken geleden 4 dagen en vorige week 6 dagen voor op schema. Gynaecoloog meet steeds de buik van de kleine. Ze dacht dat ik suiker had maar dat is niet. Ben bijna 29 weken en 4.8 kg aangekomen.
Haha ik heb dus dezelfde vragen als jij. Eruit komen ze sowieso? begreep wel dat t dan mogelijk eerder wordt of keizersnede

Ik krijg standaard groeiecho met 28 en 32 weken omdat ik wat overgewicht heb. Verder geen op of aanmerkingen gehad van de grootte van de baby. Elke keer met meten van fundushoogte en wanneer ze met hun handen de baby voelen krijg ik telkens te horen dat ik keurig op schema loop. 
Ik was met 24 weken 4 kg aangekomen, ben nu 27 weken!

Terug
Bovenaan