Uitgerekend in september 2021

Ooooh, zo leuk en spannend @KrokuzzzKelly!! Dat duurt niet lang meer. En jij ook, @Covo! Bijna!

Vandaag ben ik ingeschreven bij Moeders voor Moeders, heb de spullen net gekregen. Aangezien ze de flessen elke donderdag komen halen en mijn schoonmoeder elke donderdag even langskomt, hebben we besloten dat we het nieuws aankomende donderdag (op mijn verjaardag!) aan haar gaan vertellen. Zaterdag komt mijn moeder langs, dus dan vertellen we het ook aan haar. Spannend!! Het voelt nog een beetje gek, alsof het niet echt is. Maar het lijkt me wel heel fijn om er met iemand over te kunnen praten en ons geen zorgen te maken dat ze er per ongeluk achter komen. Ik ben heel benieuwd!

Doen jullie mee met Moeders voor Moeders?
 
Hi dames, Vanavond de eerste echo om 20.30. We zijn ontzettend benieuwd en kunnen niet wachten!
Verder voel ik me prima. Ik voel me beter dan 2 weken geleden. Hoe is het met jullie?
Liefs x
 
Oh spannend Lara Worseling! Heel veel plezier! Laat je ons weten hoe het gegaan is? Ik ben heel benieuwd!


Haha Krokuzz wij hebben ook al helemaal zitten plannen wie we het EINDELIJK kunnen vertellen als we maandag de echo hebben gehad. Daar heb ik misschien wel evenveel zin in dan de echo zelf! ?

IkbenLisa, ik heb er over gelezen en ik vind het een heel goed doel, maar op een of andere manier houdt mijn angst dat het alsnog fout gaat me toch tegen. Stom hé, ik kan het maar niet helemaal loslaten. Ik was van plan om ze alsnog te contacten zodra ik de echo heb gehad. Dan kan toch? Ik ben dan 7+3, dan kan ik nog steeds een paar weken helpen?

Haha mijn vriend heeft vandaag twee zakken mini Snickers gehaald, waar we allemaal niet aan mogen komen. Die zijn speciaal bedoeld voor als ik hormonaal onredelijk of emotioneel ben, dan geeft hij me een Snickers zodat ik weet dat ‘ik mezelf niet ben’. ? Dit weekend was hij even de verkeerde persoon op de verkeerde plek, en dit leek hem een goede oplossing.
Hij heeft van het weekend, nadat ik hem vertelde dat ik het ook lastig uitleggen vond hoe ik me voelde, direct het boek ‘zwangerschapsmanagement voor mannen’ besteld, zodat hij het beter kan begrijpen. Ik denk dat ik deze man maar hou. ?
 
Ik wilde me net aanmelden voor moeders voor moeders, maar dat kan niet meer vanwege het hoge aantal aanmeldingen. 
Krokuzzzkelly, alvast een goede echo toegewenst. Ik had ook al even rondgekeken op internet, maar inwendige echo is  volgens mij met 6 of 7 weken, dan is het hartje nog niet echt te zien. 8 weken proberen ze eerst een gewone echo te maken. Tenminste dat was mij de vorige keer zo, maar dacht dat ik toen 9 weken was ?
Haha CoVo, die snickers ?
Wij zijn ook nog aant bedenken wanneer wij aan wie het gaan vertellen. Ik denk na de echo, 7+5, aan ouders, broers/zussen en onze eigen kind(eren) en paar goede vrienden. Na termijnecho aan iedereen. Mijn manager vertel ik het ook na de echo. Na 15-16 weken mag ik namelijk niet meer op mijn eigen groep werken. Werk met verstandelijk beperkten met gedragsproblemen dus zwanger zijn is een groot risico. Gelukkig werk ik al een tijdje ook op een andere groep, dus daar kan ik lekker aan de slag als het goed is. De rest van mijn collegas vertel ik het wel na de termijnecho
Succes met wachten maar weer.
 
Oooh, wat ontzettend fijn Lara!! Lijkt me een heerlijk gevoel. Geniet ervan! ?

En wow, NN Roos! Bizar dat je je niet meer kon aanmelden. De vrouw die mij inschreef zei wel dat ik het beste meteen na de eerste echo de kraamzorg kan aanvragen aangezien er echt een geboortegolf aan de gang is. ? Maar het zal vast ook per regio verschillen hoe druk het is bij Moeders voor Moeders. En ach, scheelt weer plassen in een kannetje voor een paar weken. ;)

En wel fijn als je manager het dan alvast weet inderdaad! Gelukkig kun je waarschijnlijk met een andere groep aan de slag ivm het risico.

Covo, haha! Heel slim zo’n back up voorraad aan snickers. ;) Oh en ik snap je helemaal hoor, met het nog niet willen aanmelden voor Moeders voor Moeders. Ik wilde zo graag iets DOEN, omdat ik ongeduldig ben. ? Dus ik dacht, ik meld me gewoon alvast aan en toen kon ik meteen beginnen. Vond het ook een beetje gek, aangezien ik me op veel momenten nog niet echt zwanger voel haha. Ach, we gaan het zien!
 
Fijn Lara!
IkbenLisa, ik vind ook beetje vreemd dat het niet kon, maar scheelt weer hoop gedoe inderdaad. Schijnen dus echt veel babys op komst te zijn ? goed om inderdaad op tijd aan te melden bij de kraamzorg.
 
Ahhh kraamzorg ? bij mn vorige zwangerschap ging het bedrijf wat wij hadden gekozen de dag voor mn bevalling failliet! Gelukkig werkte mn nichtje toen net in opleiding bij een ander bedrijf en kon zij komen bij ons.
Moeders voor moeders durf ik niet zo goed meer aan mee te doen. Eerste zwangerschap gedaan en dat ging uiteindelijk mis. Wel heel lief van moeders voor moeders toen een kaartje met een tegoedbon voor bloemen gekregen
 
Terug
Bovenaan