Uitgerekend in september 2021

Hallo allemaal,
Nog meer meiden last van hun darmen? Ik ben altijd al wat gevoelig voor obstipatie en eet me soms suf aan vezelrijke crackers. Afgelopen dagen ging mn buik flink heen en weer onder de douche, dacht op zn minst 25 weken zwanger te zijn, ipv 6 ? de verloskundige vond het ook wat vreemd en we mochten vandaag voor een echo. Geen 25 weken en ook geen drukbewegende vierling, maar een ieniemienie knipperend poppetje van 4,1 mm ?
Fijne bijkomstigheid dat we dit nu al weten. Scheelt weer een berg spanning. Echo van 16 februari blijft staan. Als het dan ook goed is, kunnen we het eindelijk vertellen. Ik ga in ieder geval nog gezonder eten. Iemand toevallig ervaring met probiotica? Heb ergens gelezen dat dat goed voor je is...
 
Ohh, fijn dat je al een goede echo hebt kunnen zien, NN Roos! ? Wel vervelend van de darmproblemen. Ik heb zelf wel vaker last van mijn darmen (voordat ik zwanger was) en ook nu zit ik af en toe een beetje verstopt of ben ik juist gassy. Ik weet niet of je koffie drinkt, maar ik ben een aantal maanden geleden helemaal gestopt met alle cafeïne en daarna heb ik veel minder last van mijn darmen gekregen.

Nu eet ik vaak gedroogde pruimen, geen idee of het helpt - maar ze schijnen gezond te zijn (en nog lekker ook ;)). Ik heb geen ervaring met probiotica. Ik denk dat iedereens darmen ook weer reageren op andere dingen, dus het is vaak een zoektocht! Maar veel succes!!
 
NNRoos fijn dat je een goede echo hebt! Ik ben niet bekend met probiotica.
Ik heb vandaag een 1e echo gehad ? Toch wel inwendig, via de buik was het minder goed in beeld. Erg bijzonder om het te zien een klein mensje van 1.7cm :D daaraan kon ze herleiden dat de zwangerschap nu 8weken is! En deze bijna 2cm is gewoon al een lichaam met hoofdje en een kloppend hartje ? Een echt mini mensje :)
Nu kunnen mijn vriend en ik er meer van gaan genieten en terugweg in de auto werd ook nog Let's love gedraaid, vonden we erg toepasselijk ?
De volgende echo van 11 weken staat voor 1 maart gepland. 
Fijn weekend allemaal, groetjes Kelly
 
Fijn dat je goede echo hebt gehad Kelly, bizar hè, zo'n kleintje en bijna alles er al op en aan. 
Ik drink bijna geen koffie en dacht redelijk gezond te eten. Pruimen hebben wel de naam idd, dus toch maar eens kopen. De verloskundige had het over lijnzaad en roosvicee laxo. 
 
NNroos lijnzaad helpt wel echt! Ik heb zelf pds en nu dus lekker vaak last van mn darmen en ook erg opgeblazen. Zeker in de avond.
Ik heb bij mn vorige zwangerschap gemerkt dat als ik elke dag een glas jus d’orange drink en 2/3x per week yoghurt met muesli en beetje lijnzaad dat het daarmee wel echt een stuk fijner is. Ik ben daar nu dus zelf ook maar weer even mee begonnen ;)

Kelly wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!! Geeft toch altijd weer wat rust ;)
 
Ja Roos echt bijzonder hé, bijna alles erop en eraan :) 
Dit weekend willen we het onze ouders vertellen. En zussen. 
Andere bekende vrienden doen we als we rond de 11 weken echo zitten. 
En voor mijn werk twijfel ik nog een beetje om het volgende week al te vertellen, of nog wat langer te wachten. Heeft er ook mee te maken of ik op het werk meer last ga krijgen van de ' kwaaltjes' nu gelukkig vooral thuis in de ochtend er last van en in de avond. 
 
Oooh, wat bijzonder en fijn, KrokuzzzKelly! ? Super dat jullie een goede echo hebben gehad.

Wij hebben het inmiddels aan mijn schoonmoeder en aan mijn vader (plus vriendin) verteld! Ze reageerden allemaal heel leuk! Morgen komt mijn moeder lunchen voor mijn verjaardag, dus dan gaan we het haar vertellen. Dat lijkt me helemaal bijzonder, ik kan niet wachten!

De rest van de familie en goede vrienden gaan we pas na de eerste echo vertellen, nog anderhalve week wachten. ☺️ Mijn beste vriendinnen weten dat we al een tijdje proberen, dus die zitten er bovenop haha. Lijkt me fantastisch om het ze eindelijk te kunnen vertellen! Duimen voor een mooie echo. ✨
 
Terug
Bovenaan