Uitgerekend in september 2021

Welkom Romy!
IkbenLisa, ik snap je zorgen, het is lastig om er wat van te zeggen. Je kunt verloskundige pas bellen als je veel bloed verliest, dus daar heb je nu ook niet zoveel aan. Ik hou mezelf voor zolang er geen bloed is of niet veel, dat het goed is. En verder afwachten. Sterkte hé ?
 
 
Welkom Romy, gefeliciteerd! ?


Mijn kwaaltjes nemen wat toe, en dan met name helaas de misselijkheid. De rest komt en gaat een beetje. Ik heb gedurende de hele dag het gevoel dat ik gister teveel gedronken heb, als iemand dan snapt wat ik bedoel ? Misselijk, rustig aan moeten doen, wel trek dan weer geen trek, maar niet over hoeven geven. Ik eet gedurende de dag vaker nu, om m’n maag wat bezig te houden. Veel water dronk ik al, maar dat doet helaas niet zoveel. Ik hoop dat het hierbij blijft!

Lieve IkbenLisa, ik snap je onzekerheid helemaal. Maar ik wil je toch een hart onder de riem steken. Ik vind veel meer bemoedigende berichten dan berichten waarbij dit werkelijk een voorbode is dat het mis ging. Kwaaltjes zijn per dag verschillend, en het hoeft niets te zeggen. In mijn eerste week, had ik last van paniekaanvallen en heul veel angst. Mijn therapeute gaf aan dat ‘er geen morgen is’. Er is alleen maar nu. Als je opzoek gaat naar wat je nu op dit moment 100% zeker weet, is dat maar 1 ding: je bent zwanger. Alle andere gevoelens zijn mogelijkheden, kansen, angsten, maar allemaal geen zekerheid. Dat bestaat niet echt. Je bent nu zwanger, dat is wat er is. Ik ben dit als een mantra tegen mezelf gaan zeggen, en ik hoop dat het jou ook wat rust geeft. Probeer het los te laten, we gaan van het positieve uit. ? (I know, klinkt makkelijk ??‍♀️)
 
Hallo allemaal.
Gefeliciteerd allemaal met de zwangerschap. Ik ben cynthia en vandaag presies 6 weken zwanger. We hebben al een echo gehad ivb met het traject die we zouden starten. Volgens onze berekening zijn we 25 september uitgerekend. En 11 februari hebben wij de volgende echo weer.
 
Die misselijkheid neemt bij mij ook echt toe. Komt en gaat maar als is er is , sta ik soms echt te kokhalzen. Ook veel last van hartkloppingen maar ook dat hoort erbij . 12 februari gelukkig de eerste echo ?
 
Gefeliciteerd meiden met jullie zwangerschappen! Op het moment dat ik dit typ ben ik de nieuwe namen alweer vergeten dus doe het maar zo.

Ikbenlisa, ik zou me ook vooral geen zorgen maken omdat je niets meer voelt. Dat komt ook heel vaak voor en je hoeft niet altijd symptomen/klachten te hebben hè. Snap dat het een soort bevestiging is, maar ik zou je gelukkig willen prijzen. Bij mijn eerste had ik ook nergens last van..paar dagen gespannen borsten en iets sneller moe..verder niets. Ik zou erop vertrouwen dat het goed zit. Ik geloof altijd dat als het niet goed is, je lichaam hier wel signalen voor afgeeft. Je lichaam kan zoveel ik denk dat moeder natuur hier ook wel iets voor ingebouwd heeft.

@covo. Bij verloskundige vond ik professionaliteit ook belangrijk. Waar ik naar heb gezocht is iemand die de hele zwangerschap bij je blijft. Heb altijd deze verloskundige. En een praktijk die open staat voor andere bevallingen behalve traditioneel, en daar ook veel ervaring mee heeft. Dat doet deze praktijk. Ik wilde heel graag een badbevalling en zij doen dit regelmatig. Dat was iets waar ik naar heb gezocht.

Bij mij nog steeds erg misselijk..zowel overdag als snachts. En ook extreem moe. Geuren kan ik totaal niet verdragen en ook hier moet ik rustig aan doen. Als ik te snel op sta oid dan word ik duizelig en gevoel van overgeven. Vind dit proces erg slopend..hoop ook echt dat het na week 9 weer afneemt. Nog anderhalve week te gaan. Mijn partner zei al, dit wordt een Trouble maker haha. Onze zoon is nml heel gemakkelijk en rustig.

Hebben jullie ook een voorgevoel wat het wordt? Wij neigen allebei nu naar een meisje. Kan het nergens op baseren maar puur gevoel.

 
Gefeliciteerd Cynthia! Wat fijn dat je al een goede echo gehad hebt. Hoe voel je je?


Oh vervelend die hartkloppingen Noëlleanne! 12 Februari komt alweer dichterbij.

Herkenbaar Daanni, dat uitputtende van de misselijkheid en andere klachten. Als zoals vandaag de misselijkheid bij mij niet afzakt ben ik niet te genieten haha. Het lekkerst is het dan om in bed te liggen en tv te kijken, dan is het wat minder aanwezig, maar dat doe je ook niet iedere dag. Ik zou iedere dag overdag nog wel even kunnen slapen.

Er komen deze week wat echo’s aan! Leuk!
 
Terug
Bovenaan