Uitgerekend in september 2021

Hi CoVo ik heb de 19e nu m’n echo. Ze zei dat voor de rest alles er ook uit zag zoals het eruit ziet met 6.2. M’n vruchtwater zak was ook die grootte. Als die wel op 7.4 had gezeten dan had het al slecht geweest. Omdat ik zelf erg nerveus ben mocht ik gelijk de week erop al komen(m’n bloeddruk was ook beetje verhoogd daardoor) Ze hebben zelfs nu al 4 wkn achter elkaar gepland staan dat indien nodig ik dan elke week mag komen. Mocht het toch slecht zijn as vrijdag dan schrappen ze de afspraken. Door Corona kunnen ze nu minder patiënten zien omdat het niet te druk mag zijn in de wachtkamers. Dus dan plannen ze liever vooruit.

Hoe is het nu met je bloedverlies CoVo? Ik heb het ook met de zwangerschap van m’n dochter gehad. Wel maar 1x. Toen ook gelijk echo gehad en daarmee dachten ze dat het mogelijk een 2e was die het niet had overleefd. Uiteindelijk was ook m’n placenta nog eens in 2 delen waardoor m’n dochter maar 2550 gr woog bij geboorte
 
Covo begrijpelijk dat je dan tijdelijk afwezig bent geweest! Eerst focussen op je zelf. Gelukkig dat de echo goed was en dat bloedverlies niks ernstigs was.
Tijdens mijn echo zagen ze ook nog iets in de vruchtzak wat op bloed kon lijken. Dus ik moest juist in de gaten houden voor bloedverlies, maar dit was dan verder niet ernstig en kan oud menstruatie bloed zijn. En mijn uitgerekende datum is anders, voor zover ze vorige keer konden zien is de datum 16 september. 
En vanavond gaan we mijn schoonouders vertellen :) En morgen mijn ouders+ zusjes mijn zusje krijgt de stille hind via verjaardagskaart. En daarna hebben we cupcakes erbij. 
Goed weekend en rustig aandoen iedereen! 
 
Hoi! Hier ook zwanger van een tweede kindje en uitgerekend op 15 september ? al 2 vroege goede echo's gehad en 2 maart mogen we voor de termijn echo. Wij hebben al een zoon Boris van bijna 1,5. Heel heel heeel misselijk (weer) pff de vorige zwangerschap 8 maanden gespuugd en mega moe. Verder nog niks te klagen?
 
Ha CoVo, fijn dat je er weer bent. En nog fijner dat het goed met je gaat. Bloedverliezen lijkt me erg vervelend en ook spannend. 
2550 is echt weinig, Steph! Verder was ze wel gezond? 
JenE, gefeliciteerd en welkom op het forum! Vervelend dat je zo misselijk bent. Succes
 
 
 
Gefeliciteerd allemaal! Ik ben zelf 29 september uitgerekend en 1 maart de eerste echo.. heel spannend allemaal!
Gelukkig nog weinig klachten, behalve wat vermoeidheid..
 
StephD, dat klinkt in ieder geval niet ontmoedigend toch? Dat alles er uit zag alsof het op schema lag? En wat ontzettend fijn dat ze zo met je meevoelen en alvast alle afspraken hebben gepland. Ik snap je onrust hoor, zenuwslopend ☹ Ik duim met je mee tot de volgende echo, voor je het weet is het vrijdag!


Mijn bloedverlies is echt bij 2x 1 dag gebleven, en daarna niet meer teruggekomen. Ze kon in de laatste echo zien dat mijn baarmoeder schoon was, dus daar kwamen de bloedingen niet vandaan. Ik heb waarschijnlijk een hele goede doorbloed baarmoedermond, en er kan af en toe gewoon een bloedvaatje springen. Dat stelde me wel gerust.

Dat ze dat kunnen zien is fijn he Kelly. Als je dat wat bloed verliest, wist je al dat dat kon gebeuren en wordt je er niet zo dor verrast! Wat leuk dat jullie het hebben verteld gister! Hoe reageerde iedereen? Wij hebben het deze week tegen onze ouders en broers/zussen verteld, en onze 2 beste vrienden. Iedereen helemaal blij voor ons ?

Gezellige JenE, gefeliciteerd! Dat is dan wel een lange zit, tussen je vroege echo's en je termijn echo toch? Wat vervelend dat je zo ontzettend misselijk bent! Zou fijn zijn als dat deze zwangerschap iets eerder ophoudt!

Hoe is het met jou NNRoos?

Gefeliciteerd NoelleKa! Nog eventjes wachten tot je eerste echo! Voor je het weet zijn die weken voorbij ? Fijn dat je nog niet teveel klachten hebt!
 
NN roos ja 2550 was zeker weinig en zoveel te vroeg was ze nou ook niet geboren (38.6). Maar voor de rest was en is ze gezond. Ze had alleen scheefstaande voetjes omdat ze klem had gezeten. Met 20wkn dachten ze dat het een klompvoetje zou zijn maar dat was het gelukkig niet! Ze is nu gewoon nog steeds klein van stuk. Draagt nu nog maat 80 en is nu bijna 17 maanden?

CoVo we moeten ons zeker maar vast houden aan dat alles voor de rest goed zit! Kan niet wachten tot vrijdag ??
Wel fijn dat het maar bij 2x is gebleven! Snap best dat je iedere keer zo schrikt!
 
Welkom Noëlle!
Fijn dat ze zo duidelijk op een echo kunnen zien waar bloed vandaan kwam. Dan weet je hoe en wat. 
Zeker klein meisje Steph, maar als ze lekker eet en verder niet veel ziek is gaat het goed toch. Mn oudste is altijd de grootste, zit in groep 1 maar als ik groep 3 zou zeggen zou iedereen het geloven ?. En haar vriendinnetje is de kleinste in de klas, dus ala mijn dochter haar een knuffel geeft, zie je het hele kind niet meer ?
Behalve het avondeten gaat het redelijk goed met mij. Normaal eet ik liefst 2x warm, nu een klein beetje, nog minder dan de kids. Maar wat ik eet, blijft er in, dus dat is positief.
Deze week weer wat echo's, waaronder die van mij. Nog eventjes geduld. CoVo, ik zie dat je m ook al snel weer hebt. Verloskundigen zijn niet zo moeilijk volgens mij met extra echos, wel voordeel voor ons.
 
Terug
Bovenaan