Uitgerekend januari 2017

Ik heb wat moeilijke dagen achter de rug. Dinsdag is bloedverlies begonnen, niet veel maar toch aanwezig, kon savonds langs komen bij de VK. Vruchtje te zien, geen afwijkende dingen, 6 wkn dus nog geen hartslag, dat kon elk moment gebeuren..

ochtend daarop weer bloed verlies met wat kleine stolsels.. Weer gebeld en moest rekening houden met een miskraam.. 2 dagen gehuild, ziek gemeld, bloedverlies bleef wel minimaal maar aanwezig.. Zo net weer voor een echo, het vruchtje is gegroeid en er klopt een hartje. Baarmoeder slijm vlies zag er keurig uit, weefsels rondom de baarmoeder zag er wat onrustig uit en dat kon de bloedingen verklaren..

goed nieuws dus, maar ben nog zo gespannen.. Vind het nog moeilijk om positief te denken..

@Nathalie, jeetje wat heftig om te lezen... ik kan me voorstellen dat je het lastig vind om nu positief te denken. Maar tot nu toe ontwikkeld het kindje zich wel positief natuurlijk.

Wat houdt dat in onrustig weefsel?

Sterkte ermee hoor!

Hier alles ok. Begin wel steeds vaker weer misselijk te worden door de medicatie heen. Slik de pillen nu op andere momenten om het wat te kunnen reguleren. Hopelijk wordt het na de 10de week allemaal wat beter.

@jojo geen idee wat onrustig weefsel betekend, het kon iig geen kwaad..

wat lastig zeg van je misselijkheid.. Heb er met vlagen last van, niet zo erg als bij jou, maar het is echt niet tof.. Hopelijk zet de misselijkheid niet door.. Mocht dat wel gebeuren, hebben ze nog nog een ander middel?

Hoi allemaal.

Twee weken terug heb ikeen test gedaan die positief bleek te zijn! Ik vertrouwde hem toen niet helemaal, had al zo vaak een negatieve gehad. Maar de week erna merkte ik aan mijn spijsvertering dat er wel iets was verandert. Ik heb moeders voor moeders gemaild omdat ik dat een heel goed doel vindt. En zij kwam maandag langs en deed ook een test en die was toch echt positief!!!!  En nu merk ik ook andere dingen alspijnlijke borsten rugpijn en mijn trek die wat verandert. Dinsdag en woensdag had ik licht bloedverlies met plassen, maar nadat ik wat had gelezen erover was ik toch wel wat rustiger. Geen pijn erbij en echt maar paar druppels. Als het goed is ben ik 30 januari uitgerekent maar dat kan dus ook februarie worden. 27 juni heb ik de eerste afspraak en 7juli eerste echo. Heel spannend dus!!!! Iemand tips om deze tijd door te staan? Vreet mezelf bijna op omdat ik niks kan zeggen.

Hoi allemaal,ook ik ben uitgerekend in januari en wel 9 januari, is mijn 2de ,wel heel erg spannend ,om na 10 jaar (gebruik een zoon van 10)weer zwanger te zijn....

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap allemaal! Wij hebben 14 juni intakegesprek en de eerste echo. Ik ben dan rond de acht weken. Het is voor ons de tweede.

Nu heb ik al sinds week 5 enorme last van misselijkheid. Overgeven kan ik niet en houdt ik vaak ook tegen, omdat ik het zo afschuwelijk vindt. Ik heb wel weer emesafene van de huisarts gekregen. Dit helpt redelijk. Gisteren alleen een dag gehad dat ik echt de hele dag goed misselijk was. Het liefst meld ik jij ook ziek op m'n werk, maar ik weer dat afleiding ook wel weer goed kan hulpen. Meer dames die zo misselijk zijn?

Hier ook veel misselijk.. Ga morgenvroeg de huisarts bellen, want zie mezelf zo niet werken.. Ik werk in de zorg dus kan niet zomaar ff gaan zitten als het niet gaat..

Sinds vandaag verse gember thee gedronken, dat werkt een klein beetje..

Hoi hoi

Welkom nieuwe zwangeren onder ons en van harte gefeliciteerd!

Hier begint de misselijkheid wat af te nemen. Ik slik nu nog 1 tabletje emesafene en wil vandaag proberen zonder. Ik ben vooral 's middags nog erg misselijk ( je zou eerder denken dat 's ochtends logischer zou zijn...) maar heb niet het idee dat de medicatie nog helpt nl.

Dus vandaag maar es zonder proberen... en anders vragen om iets anders?

Deze week geen afspraken staan voor echo's of andere intakes.... beetje kaal zo....

Bij ons in de verloskundigenpraktijk doen ze aan groepscontroles... bijeenkomsten met vrouwen die ongeveer even lang zanger zijn en zo'n 2 uren duren. Ze doen dan de reguliere controles en snijden iedere keer een bepaald onderwerp aan. Hoe doen ze dat bij jullie? Ik weet nog niet of ik hier wel zo enthousiast over ben... bij mn vorige zwangerschappen was je met een kwartiertje weer klaar... Wat denken jullie?

Terug
Bovenaan