Uitgerekend januari 2019

Hallo iedereen,
Ik ben voor het allereerst zwanger! Uitgerekende datum is 13 januari 2019. Leuk om berichten van andere vrouwen te lezen die in dezelfde fase zitten :) Gefeliciteerd iedereen!
Ik ben onwijs blij, maar vind het ook wel moeilijk om me geen zorgen te maken. Ik ben nogal een stresskip en probeer uit alle macht om geen dingen te denken als "straks gaat het fout". Tja, typisch zo'n "denk niet aan een roze olifant" situatie. Hebben anderen hier ook last van? Hebben jullie misschien nog tips? Ik probeer mijn gedachten op te schrijven en te rationaliseren, en doe ook al aan mindfulness voor ontspanning. Dit helpt wel aardig, maar ik blijf gespannen.
Ik voelde me meteen eigenlijk al heel erg zwanger. Wist het eigenlijk diep van binnen ook al voor de positieve test. Vooral omdat ik heel snel onwijs pijnlijke borsten kreeg, heel moe ben en echt een emotioneel wrak, haha. 
 
Hoi Rozenblaadje. 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Iedere vrouw heeft denk ik wel die spanning de eerste weken. Het heeft mij erg geholpen om ontzettend veel leuke dingen te plannen in de eerste weken, zodat je iets sneller de weken doorkomt. Ook zou ok adviseren om je gevoel te delen met de verloskundige. Zij kunnen ons natuurlijk niet beloven dat het goed komt, maar je kan altijd een goed gesprek met ze aangaan. Voor de 1 zal het helpen en de ander niet. 
Verder kan ik je meegeven dat ik bij beide miskramen het echt heb gevoeld dat het niet goed zat. Symptomen zakten weg en ik voelde me gewoon evht niet zwanger meer. 1 keer werd het gevoel inderdaad bevestigd met bloed en de andere keer helaas niet. Toen wisten we het op de echo. Wat ik hiermee wil zeggen is luister goed naar je gevoel en je lichaam. Bij onzekerheden gewoon je vk bellen. 
Succes de komende weken. :)
 
Hey Askbm,
Bedankt voor je bemoedigende bericht :)
Goh heftig hoor, twee keer een miskraam! Hoe lang duurde het voor je het gevoel kreeg dat het fout ging? Het lijkt me ook wel heel heftig om het pas te weten bij de echo, dat wat er in je buik zit niet leeft... 
Ik begin gelukkig wel veel relaxter te worden, het lukt me een stuk beter om me niet zo druk meer te maken en gewoon verder te leven, inderdaad gewoon leuke dingen doen enzo. Dan komt de echo datum vanzelf dichterbij. Bij mij worden de kwaaltjes nog steeds erger, dus hopelijk is dat een goed teken! :)
Het lastige vind ik om te lezen hoeveel vrouwen er wel niet eerst een miskraam hebben gehad voor het wel lukte, alsof de eerste keer een miskraam heel gebruikelijk is.
 
Jaaa! Ik ben ook zwanger :)
Van nr 3 en uitgerekend op 9-1-19 en 22-5 mijn eerste echo.. spannend!
Helaas moeten er nog wat testen gedaan worden ivm erfelijke afwijking, maar dat gaan we vast rocken net als met de eerste 2! 
 
 
Gefeliciteerd allemaal! Wij zijn eindelijk na 3 jaar zwanger van ons eerste kindje ?
Ik heb al wel meerdere keren wat bloedverlies gehad, waardoor ik erg onzeker wordt. Aangezien we middels een vruchtbaarheidstraject in het ziekenhuis zwanger zijn geworden sta ik onder extra controle. Bloeduitslagen van afgelopen week geven aan dat ik toch echt duidelijk zwanger ben (bij 4w6d HCG waarde van 1600). Mag volgende week donderdag voor een echo komen, zo spannend ? 
Ik ben nu 5w3d en volgens mijn berekening rond 16jan uitgerekend! 
 
Groetjes Manouk
 
wauw, gefeliciteerd na zo lang! Bloedverlies is zo gek niet volgens mij hoor. Zolang het niet door komt is er niets aan de hand. Er zijn gewoon heel veel kleine bloedvaatjes die kunnen knappen bij het minste of geringste. Als je een miskraam hebt wordt een bloeding in gang gezet, die dan ook niet meer teruggedraaid kan worden. Dus als er veel tijd tussen het bloeden zit kan het onmogelijk daarmee te maken hebben denk ik.
Ik begrijp wel heel goed je zorgen, ik heb ze ook onwijs terwijl ik nog niet eens bloedingen heb gehad. Laat staan als je er al zo lang op heb gewacht! Spannend hoor, super veel succes, ik hoop dat de echo geruststellend zal zijn :) 
 
Gefeliciteerd allemaal!
Ook ik verwacht een Januari baby, 7 mei tweemaal een positieve test gehad met 2 enorm donkere strepen!
Helaas nog 2.5 week wachten tot ik naar de verloskundige kan.
Liefs, NatasjaRianne
 
Terug
Bovenaan