Uitgerekend Januari 2022

Gefeliciteerd allemaal, ik ben 33, en op 23-4 er achter gekomen dat ik na ronde 3 in verwachting ben van ons eerste kindje. Uitgerekende datum 30-12 en 28-5 eerste echo.De onzekerheid die ik lees is heel herkenbaar, gelukkig ben ik niet de enige ? Kwaaltjes gaan hier op en af, darmen, borsten, moeheid, misselijkheid. Gisteren bijvoorbeeld nergens last van, wat me dan ook weer onzeker maakt. Maar gewoon genieten is het motto en hopen dat de 3 weken omvliegen. Veel succes allemaal en geniet!
PS: testen jullie gedurende weken ook nog of ben ik de enige? Ik weet dat het volstrekt zinloos is maar zo fijn om tegen even die knaller te zien..?

oh fijn poni!! pfff wat een stress toch

nee heb nog niks gehoord maar heb de mail gister om 18u gestuurd. dus hoop vandaag wat te horen. ?
de vorige keer moest ik met mijn zwangerschap in verdere controle bij het erasmus in Rotterdam, en woon zelf in noord Brabant. en kreeg vroege echo toen om alles te checken. zou dat nu ook prettiger vinden.
ik zou niet meer nu naar erasmus moeten omdat de kennis verbetert is, en ze het hier nu ook kunnen opvolgen. zei mijn reumatoloog. maar wel met een vroege echo te starten.
dus even afwachten nu.
ik had deze uitleg niet gegeven aan de verloskundige en mij alleen maar ingeschreven. ik dacht ik geef de uitleg wel als ik er ben. maar toen werden dat ineens heel veel weken. dus nu toch maar gemaild.

Verstandig dat je het toch gemeld hebt.
Zou fijn zijn als je toch volgende week ofzo al terecht kan voor een echo en controle :)

Wat weten jullie van het CVM virus? Ik had er tot gisteren nog nooit van gehoord. En ben er best wel van geschrokken moet ik eerlijk zeggen..

nog nooit van gehoord poni maar heb het even gegoogeld. ken het totaal niet, hoe kwam je erop? de kans om er mee in aanraking te komen is minder dan 1% staat er..
dus dat is amper toch ?

wat ik aan angsten heb.. laatste jaar hoor je best wel ,of lees je op social media veel nare verhalen over stil geboren kindjes.. het lijkt wel dat als je zwanger bent je constant die dingen tegen komt. daar word ik dan angstig van, en mijn man zegt dan dat ik die dingen moet los laten en niet moet lezen want mezelf kei gek maak. social media echt niet handig is met dit soort dingen. hij heeft een punt.. maar fijn dat is niet.. terwijl ik bij mijn 1e zwangerschap helemaal niet angstig ben geweest, nergens over nagedacht. gek he? ook kreeg ik gisteren een bericht van iemand met een nieuws stuk dat er in België al 2 zwangeren gestorven zijn door corona. dus dat ik me maar snel moest laten vaccineren. pff op die berichten zit ik nu dus echt niet te wachten, die angsten door te krijgen. ik zal met de verloskundige bespreken wat betreft vaccineren ivm corona. want ik ben daar nu nog helemaal niet zeker van. jullie?

Ik zag het in een fb groep voorbij komen.
Maar 1% is idd niet veel. Wat ik had gelezen waren de percentages toch iets hoger. Ik ga het ook besproken met de verloskundige en misschien kunnen ze bij de nipt test ook het VCM virus meenemen.

Klopt mijn man zegt het zelfde niet teveel lezen je maakt jezelf helemaal gek. en dat klopt. Herken het helemaal.
Wat jij zegt met de corona en België heb ik indd ook voor bij zien komen. Pff heftig.

Ik heb nu ook meer angst als bij de eerste zwangerschap en waarom? Geen idee.

Betreft vaccineren en zwanger weet ik echt nog niet. Zal ook eens navragen bij de verloskundige. Vind het moeilijk te beoordelen. Aan de ene kant denk ik nu gewoon doen. Aan de andere kant je weet nog niet wat het effect van de vaccin is op de kleine in je buik?
Ik vind die echt lastig. Je zit er namelijk ook niet op te wachten als je straks zo ver bent met de bevalling dat je corona krijgt..

Terug
Bovenaan