Uitgerekend Juli 2019 ♡

Wat schattig een duimer @dwaallichtje
En wat leuk dat er al meerdere van jullie de baby hebben gevoeld. Hoe voelt zoiets en hoe herken je het?! Soms als ik er ontspannen bij lig probeer ik me te concentreren op wat ik voel ik mijn buik. Voel tot nu toe alleen nog maar m'n darmen borrelen.
Ik heb net rompertjes gekocht zonder mouw. Heb van iedere maat 6 rompertjes, denk wel dat ik er nog iets bij koop. Ik heb gewoon de, standaard rompertjes voor 1euro bij zeeman maar nou las ik dat overslag rompertjes veel fijner zijn maar die zijn best prijzig zeg... Het is wel handig doordat je het niet over het hoofd hoeft te doen door de drukkertjes. Maarja deze zullen toch ook wel goed zijn? Twijffel nu 

Bloompjee ik denk dat het verschillend kan voelen. Ik voelde in ieder geval een paar zachte bonsjes rechtsonder mijn navel. Het kietelde gewoon een beetje. Weet je wel net als dat je wel een van die plekken hebt op je buik waar je over heen kriebelt dat je er echt zo'n schokgolfje door je buik gaat. Zo reageerde mijn buik er ook een beetje op. Was wel anders dan mijn darmen. Ik dacht het eerder ook te voelen, maar denk nu dat dat toen toch mijn darmen zijn geweest. Ik heb het dus voor het eerst gevoeld bij 15+6 weken, dus misschien moet je nog even wachten. Ik heb het nu ook nog maar 2 x gevoeld, dus het is niet zo dat er iets gebeurt op elk moment dat je erop let. 

Overslag is vooral handig in kleinste maatjes. Ik ben er fan van want scheelt weer 1 ding over het hoofdje halen. Ze hebben er bij zeeman ook.
Helaas voel ik de kleine nog niet. Nu 18wk  Verloskundige zei dat het niet lang meer kan duren. Ik probeer vaker wel even bewust te focussen. Ben  veeeeel te ongeduldig voor dat wachten op elk stapje haha 

Zeeman heeft ook overslagrompertjes, zo rond de 3 euro, dus niet té duur. Wat ik om me heen zie en ervaar bij oppassen, is dat deze inderdaad veel makkelijke zijn, daar hoeft dat hoofdje niet doorheen...
Hier gaat alles goed; bijna 20 weken en deze week de 20-weken-echo gehad. Alles zag er goed uit, we verwachten een heel beweeglijk meisje?. 
Ik heb nog vrijwel niets gekocht, deels omdat ik tot nieuwe collecties wil wachten en wil kijken hoe het weer ongeveer is in juli, maar ook omdat het nog zo nieuw en gek voelt allemaal. Gelukkig krijgt mijn vriend ook zin om het kamertje te gaan opknappen en wie weet bestel ik binnenkort een kinderwagen. En natuurlijk naar de 9-maandenbeurs, gezellig met mijn beste vriendin en haar gup van 9 maanden. 

Ik heb de kleine ook al voelen bewegen niet vaak en ook niet elke dag. Nu 16 +4 maar het is wel me tweede zwangerschap.
Bij mij eerste kriebelde het vooral. Nu voel ik kleine plopjes of kriebelen.
Jaa die overslagrompers zijn echt super fijn.  Jammer dat ze niet overal te koop zijn en sommige zijn ook echt wel erg duur voor een simpel rompertje.

Kleertjes zijn echt lastig inderdaad. Bij onze eerste heb ik 10 weken bij de gynacoloog gelopen omdat ze zo klein zou zijn. Hierdoor hebben we ook kleertjes gekocht in maat 44 en veel in maat 50. Achteraf was ze 48 cm en is veel van maat 44 maar 1 of 2x gedragen. Ik denk dat ik nu ook niet veel truitjes ga kopen. Het lijkt mij veel te warm in Juli.

Ik heb de kleine meid nu 2x gevoeld en ik ben 17 weken. het voelt bij mij inderdaad als kleine 'plopjes'
Ik ben nu wel veel bezig met namen. Wij willen graag een tweede naam dus het wordt wel een puzzel om dat lekker te laten klinken. 

Mag ik ook in het lijstje? Ik ben 18 juli uitgerekend en we krijgen een tweede meisje :)

De bewegingen voelen niet altijd precies t zelfde. De duidelijkste vind ik de plopjes heb dat nu een keer of 5 gevoeld. Voel ook soms kriebels alsof er n vlinder met zn vleugels tegen de binnenkant van je baarmoeder strijkt, fladdert. Als ik Mn hand er dan op leg is t weer weg, en als ik me ga concentreren en mn hand op mn buik leg voel ik Mn eigen hartslag en niks anders ?. Is denk ik nog beetje vroeg maar hoe dan ook kan bijna niet andrs dan dat dit de baby is. 

Oh zag ze niet bij zeeman met korte mouw, zal eens kijken. 3 euro valt mee. Bij de Hema zijn ze 10 euro (niet normaal haha)
Ik heb me vanmorgen gewogen en ben al 2,2 kg aangekomen. (15+1 vandaag) vorige week was dit nog 1,4kg. Gaat wel hard zo dan haha. Zijn jullie al veel aangekomen? 

Terug
Bovenaan