Uitgerekend Juli 2019 ♡

Hoi Dames,
Lang niks meer van mij laten horen maar tot een week terug ging alles nog goed. Nu sinds een week vind ik het steeds zwaarder worden. Ben nu 38+6 weken. Vorige week doorgestuurd naar de gynaecoloog ivm het niet willen indalen van de baby. Afgelopen dinsdag geweest en de gynaecoloog zei dat de baby voor een deel was ingedaald, heeft nog een echo gemaakt en alles was goed geen te groot hoofdje of iets wat de indaling zou kunnen belemmeren. met geruststelling lekker naar huis. Tot ik vandaag weer naar de verloskundige moest, zei gaf aan dat de baby nog niet was ingedaald. Maar omdat de gynaecoloog geen oorzaak kon vinden gaf zei aan dat ik mij geen zorgen hoef te maken en dat de baby gaat indalen als de vliezen breken dit zien ze vaker. Maar toch maak ik mij zorgen. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Wat ook tegenstrijdig is dat de gynaecoloog zegt je hoeft niet direct te gaan liggen als je vliezen breken bij niet indalen en de verloskundige zegt van wel. Ook blijf ik geregeld krampen in de onderbuik hebben en pijn aan mijn liezen, slaap ik slecht en is mijn humeur slecht.
Sorry moest even mijn verhaal kwijt aangezien ik mij anders rot zoek op internet over wat het allemaal kan zijn. Probeer nu wel mijn rust te pakken en te genieten maar dat gaat even moeilijk.

Aaah wat ontzettend fijn Maddy! Goed om te horen!
Ontzettend vervelend limburgskindje, die tegenstrijdige berichten. Misschien voor de zekerheid dan wel gaan liggen? Ik had tijd terug ook krampen en steken in m'n Lies. Indalingsweeen?
Hier VK geweest. Ze komt vanavond weer ff langs. Hartje klinkt goed. Nu in giga dubio. We hebben vanmiddag/vanavond pensioenfeest van m'n schoonvader. (M'n moeder komt ook)....ik ga natuurlijk niet. Ca 20-25 min rijden door polder (dus kan eventueel nog sneller) heb nog geen weeën.... Zou ik m'n man er wel heen sturen? Hij is nu ook werken, maar dat is op 10 minuten afstand ?
Als hij en ik niet gaan....weet iedereen natuurlijk al genoeg. Mijn moeder zou t niet van te voren willen weten want dan gaat ze zich druk maken ?

Sanivdg ja ik ga ook zeker liggen zal geen kwaad kunnen. Hoofdje zit wel een beetje in het bekken dat voel ik zelf ook maar nog niet helemaal vast. Hoop wel dat dit goed gaat komen. Gelukkig blijven de krampen aanwezig onderin de buik dus dat geeft wel een iets geruststellend gevoel dat misschien de kleine aan het indalen is alleen er heel lang over doet. 
Sanivdg ik zou als ik jou was niet gaan maar evt je man wel laten gaan als je niet wilt dat iemand weet dat het zo ver is.

Limburgkindje... Herkenbaar de kleine is bij mij pas vorige week (vermoed zelfs pas afgelopen weekend) ingedaald. Dinsdag is het bevestigd. Toen was ik 39.4. Ik kreeg steeds te horen dat indalen tot moment van bevallen kan en idd wel aangeraden wordt te gaan liggen als je vliezen breken. Bij mij lag de oorzaak denk ik in het vele vruchtwater en ruimte in mn buik. 
Zou me er echt niet te druk over maken!! Wie weet volgende controle eindelijk zover.
Ik ben morgen 40 wkn. En ineens het gevoel:ik wil bevallen!!!!! Had mezelf zo voorgenomen de rust in mn kop te houden maar wil gewoon de kleine ontmoeten kan wel janken zo graag. Probeer steeds maar afleiding te zoeken
Het is allemaal wat gevoelig in mn buik.... Schoppen en draaien van de kleine doet inmiddels lelijk pijn. Maar zet niet door in weeen ofzo. De kleine is ook nog mega actief. Was de kleine bij jullie rustig voor de start? 

Justanothername ok fijn om te horen dat laat indalen geen gevolgen heeft. Ik heb er wel het vertrouwen in en de geruststelling van jullie doet ook goed.
Wie weet gaat het nu ineens snel justanothername. Maar denk ook maar zo de kleine meldt zich wel als het niet meer comfortabel is binnen. 
Ik ben ook een boksbal van binnen. Vooral mij linkerkant voelt erg beurs. 

Hier even een update. Gisteravond in het ziekenhuis voor een ctg. Baby maakt het nog steeds goed gelukkig. Vruchtwater nog steeds helder. Kweekje afgenomen. Nu inmiddels medisch geworden (langer dan 24 uur gebroken vliezen zonder weeën). Moet vanmiddag weer op controle met ctg. Als alles nog steeds goed is wachten we nog tot morgen, in de hoop dat de weeën nog gaan komen...anders wordt ik morgenochtend ingeleid. Moet ff schakelen, want t inleiden kan niet met een ballonnetje, maar moet met medicijnen (lees hormonen....) Ben erg benieuwd hoe ik daar op reageer...

Ow spannend SaniVdG en LepeltjeLepeltje. Jammer dat jullie beide medisch zijn geworden, maar wel snel een kindje nu!
Limburgskindje bij mij is hij ook niet goed ingedaald. Ik had net weer controle en hij zit wel weer wat lager, maar is zo in en uit mijn bekken te wippen. Ik heb even specifiek gevraagd naar wat ik moet doen als bijvoorbeeld mijn vliezen breken in de supermarkt, omdat ik me daar wel zorgen over maakte. Zij zei dat ik dan gelijk moet bellen, maar niet in het gangpad hoef te gaan liggen. Dan waarschijnlijk even in overleg kijken of ik gewoon naar huis kan lopen. Dat zal waarschijnlijk afhankelijk zijn van of het een hele plons is of gewoon wat lekken en hoe het voelt op dat moment. Maar kans is groot dat ik dus nog wel naar huis kan in zo'n situatie.
Daarnaast zei ze dat ten eerste slechts 10-15% van de bevallingen begint met gebroken vliezen en dat vliezen ook nog eens meestal breken in bed. Zeker als de kindjes nog wat hoger zitten breken ze vaker in bed. Als je in bed ligt kon ik beter wel blijven liggen en bellen en dus niet gelijk onder de douche stappen. Dat is in ieder geval het advies wat ik een half uur geleden heb gekregen.
Vorige week ook iets sterker gehoord dat ik echt gelijk moest gaan liggen van een andere verloskundige, maar dit klinkt wel logischer. Als het zo streng zou zijn zou je veel vaker van die rare verhalen horen over situaties in restaurants en supermarkten denk ik. Maar dus wel bellen en even overleggen.

Dwaallichtje dankjewel voor deze uitleg. Soms vergeet ik nog wel eens dingen te vragen als ik bij de VK ben. 
Sanivdg jammer dat het niet heeft doorgezet maar hopelijk mag je snel je kleine vasthouden.

Terug
Bovenaan